RIP Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Noen som vet om det er en sammenheng mellom tinnitus\øresus og konsentrasjonsproblemer? 6987551[/snapback] Ja jøss, klart det er det. Hører du en konstant pipelyd er det jo ikke rart at du har konsentrasjonsproblemer. Fetteren min dro av et par AG3-skudd uten hørselsvern da han var i Forsvaret, og har hatt tinnitus siden. Han klarer ikke å ha det stille rundt seg, da går han på veggene. 6997587[/snapback] Akkurat slik jeg fikk min øresus, bare det var en annen som gjorde det rett vesidna meg. Vet du om fetteren din fikk erstatning fra forsvaret? Tenkte jeg skulle søke om å få det. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nei, så vidt jeg vet har han ikke fått noen ting. Tror dessverre ikke du kommer noen vei med erstatningskrav. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 "For skader oppstått eller påført i tjenesten og som har sammenheng med denne, ytes engangserstatning ned til 2 % medisinsk invaliditet. Ved lavere invaliditetsgrad enn 100 % reduseres erstatningen tilsvarende. En skade på 5 % medisinsk invaliditet gir for tiden en erstatning på kr 45 524." http://www.spk.no/templates/DetailPage.aspx?id=610 Tinnitus tilsvarer akkurat 5% medisinsk invaliditet, så nå må jeg få ringt til forsvaret og bestille en legetime Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 "For skader oppstått eller påført i tjenesten og som har sammenheng med denne, ytes engangserstatning ned til 2 % medisinsk invaliditet. Ved lavere invaliditetsgrad enn 100 % reduseres erstatningen tilsvarende. En skade på 5 % medisinsk invaliditet gir for tiden en erstatning på kr 45 524."http://www.spk.no/templates/DetailPage.aspx?id=610 Tinnitus tilsvarer akkurat 5% medisinsk invaliditet, så nå må jeg få ringt til forsvaret og bestille en legetime 7005958[/snapback] Herregud, hva er 45000,- når forsvaret har påført deg Tinnitus. Det er ingen ting. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 nei jeg vet.. hadde jeg hatt øresus resten av livet hadde ikke 45 lapper vært noe særlig plaster på såret. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Vel, hva kan man egentlig forvente? Norge er vel ikke kjent for å gi store summer i erstatning, hadde det vært i USA hvor man får 10 millioner om man får en flue i maten på mcdonalds så hadde det nok vært noe annet Men en annen ting i saken, er vel at jeg får gratis behandling... håper jeg. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Synes det er merkelig at jeg ikke har fått Tinnitus (Takk gud!). Brukte for noen år tilbake trimmeren uten hørselvern i en rimelig lang periode (Rundt en uke, 4 timer daglig) Denne gir fra seg 120DB og regnes som hørselskadende. Fikk dessuten et paintballgevær avfyrt rett ved øret og fikk dermed med stor sannsynlighet sprengt trommehinnen på venstre øre (Hørte den kjente flagstangen med en lav pipelyd)Alt dette har heldigvis ikke gitt meg noen plager i ettertid og jeg er virkelig takknemlig for det. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Et paintballgevær avgir ikke så mye lyd, selv om det er plassert relativt nærme øret når det avfyres, så jeg finner det litt merkelig at du sprengte trommehinna på grunn av det. Ikke det at jeg tviler, bare syns det var snodig. Uansett, toskete gjort av vedkommende. Endret 6. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Et paintballgevær avgir ikke så mye lyd, selv om det er plassert relativt nærme øret når det avfyres, så jeg finner det litt merkelig at du sprengte trommehinna på grunn av det. Ikke det at jeg tviler, bare syns det var snodig. Uansett, toskete gjort av vedkommende. 7011337[/snapback] Ja paintballgevær gir ikke fra seg såå mye støy, iværtfall ikke så mye som et våpen men jeg regner med at støyet holder 120DB som er mer enn nok til å ødelegge hørselen. I tillegg hadde ikke geværet skudd i løpet noe som gjorde lyden enda høyere. Mulig at trommehinna ikke ble sprengt men noe ble midlertidig ødelagt ettersom at jeg ikke kunne høre godt på øre noen dager framover. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Herregud, hva er 45000,- når forsvaret har påført deg Tinnitus. Det er ingen ting. 7006034[/snapback] Fyrer man av AG3 uten hørselvern så syns jeg ikke at forsvaret kan klandres for det uansett da. Med mindre en befal sa at det var OK. Jeg regner jo med at man får beskjed om å ikke skyte uten hørselvern eller? Har ikke vært i forsvaret så vet ingenting om det. Men uansett, noen sa noe om at det er forskjell på når på dagen man tar jern, gjelder dette for alle kosttilskudd eller? Bruker selv Møllers Total, og det står ingenting på pakken om det. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Men uansett, noen sa noe om at det er forskjell på når på dagen man tar jern, gjelder dette for alle kosttilskudd eller? Bruker selv Møllers Total, og det står ingenting på pakken om det. 7014167[/snapback] Det har bare noe [ si for ford;yelsen.. man tar opp jern bedre om det ikke er mye annen mat i magen, og da blir det ikke s[ mye gr;nt. Det st[r ikke noe p[ pakken, nei.. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 8. oktober 2006 Del Skrevet 8. oktober 2006 Herregud, hva er 45000,- når forsvaret har påført deg Tinnitus. Det er ingen ting. 7006034[/snapback] Fyrer man av AG3 uten hørselvern så syns jeg ikke at forsvaret kan klandres for det uansett da. Med mindre en befal sa at det var OK. Jeg regner jo med at man får beskjed om å ikke skyte uten hørselvern eller? Har ikke vært i forsvaret så vet ingenting om det. Men uansett, noen sa noe om at det er forskjell på når på dagen man tar jern, gjelder dette for alle kosttilskudd eller? Bruker selv Møllers Total, og det står ingenting på pakken om det. 7014167[/snapback] Hele kompaniet sto oppstilt, klar for å reise hjem fra øvelse. Derfor måtte alle tømme våpenet og gjøre de klar for transport. Så var det en som tenkte han skulle være lur og skyte ut skuddet istedenfor å ta det ut... Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Vet ikke om det er nevnt enda, men grunnen til at mange på forumet sliter med å sette seg ned å pugge lekser og å konsentrere seg på lange linjer, er at man sitter mye foran PCen å leser og blir vandt til å bare skumme gjennom alt man ser og ikke lese "wall-of-texts", noe alle forumfolk hater, fordi det blir så mye på en gang uten nok mellomrom som det som regel er på nettet. Noen britiske studier har blitt gjort på dette og det viser seg å være ganske riktig. Tror de kalte oss "The Google Generation". Men om dette også gjelder når folk snakker er det nok noe annet, som ADHD eller liknende! EDIT: Må bare nevne min teori om at våre karakterer på internasjonale tester hadde skutt i været om vi hadde brukt mer videoer som opplæring i stedet for bøker, mye pågrunn av dette! Endret 4. januar 2010 av BadBeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå