Neptun_ Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Tja.. Kanskje litt ræva emnetittel, men. Jeg bor på skolen min og her har vi trådløst nettverk. Personlig er jeg helt døll på nettverk, og jeg har et lite problem. Programmer som Steam, Ad-Awre, AVG, X-fire og alle andre programmer/spill som krever tilgang til internett får jeg ikke koblet til. Det som faktisk fungerer er MSN, IE og Opera (opera kopierte tydeligvis proxy-instillingene fra IE). Regner med at dette går opp i opp, tydeligvis noe som ikke er tillatt i enkelte innstillinger her. Jeg har deaktivert brannmur og slekkt også. Beklager ræva beskrivelse (overtrøtt nå, over & ut) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ettersom du bruker nettet på skolen, så tipper jeg det er portene de aktuelle programmene bruker som er sperret. De pleier å ha ganske strenge regler i brannmuren for å unngå at nettet blir brukt til fildeling og lignende. Lenke til kommentar
St3ff3n Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Tja.. Kanskje litt ræva emnetittel, men. Jeg bor på skolen min og her har vi trådløst nettverk. Personlig er jeg helt døll på nettverk, og jeg har et lite problem. Programmer som Steam, Ad-Awre, AVG, X-fire og alle andre programmer/spill som krever tilgang til internett får jeg ikke koblet til. Det som faktisk fungerer er MSN, IE og Opera (opera kopierte tydeligvis proxy-instillingene fra IE). Regner med at dette går opp i opp, tydeligvis noe som ikke er tillatt i enkelte innstillinger her. Jeg har deaktivert brannmur og slekkt også. Beklager ræva beskrivelse (overtrøtt nå, over & ut) 6954573[/snapback] ISA serveren til skolen har nok garantert blokkert disse portene som spillene bruker, hadde samme problem i fjor når jeg bodde på internatet til skolen. løsningen da var å ta kontakt med systemansvarlig/ledelsen og få dem til å åpne portene etter skoletid Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Takk for svar. Da fikser jeg det forhåpentligvis i neste uke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå