DementedAlbino Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Noen som vet hva som kan være gale? Etter å ha kjørt en stund, ca 10-15 min er felgene glovarme, og da mener jeg glovarm. Sitter nå med blemmer på to av fingrene etter å ha kjennt på felgen hvor varm den egentlig var, og til tross for hvor lite jeg kan om bil så kan jeg ikke tenke meg at det skal være slik. Det er bare på høyre bakhjul. Så har ekspertene her inne noen forslag til hva som kan være gale, eventuelt hva jeg kan gjøre? Er en Lancer stv 1996. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bremsene ligger på. Sjekk kaliper/trommel. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Bremsene ligger på. Sjekk kaliper/trommel. 6954628[/snapback] Hvordan sjekker jeg dette da? Jeg kan ikke noe med bil ser du Er det noe som jeg kan skifte selv? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bremsene ligger på. Sjekk kaliper/trommel. 6954628[/snapback] Hvordan sjekker jeg dette da? Jeg kan ikke noe med bil ser du Er det noe som jeg kan skifte selv? 6954690[/snapback] Kan begynne med å sjekke at du ikke har kjørt med brekket på, deretter jekke opp og se om hjulet snurrer lett rundt. Kan være, som Tumbleweed nevnte, at bremsene henger på, men kan også være et hjullager som er i ferd med å ta turen ut på de evige jaktmarker. Begge tilfeller er feil som bør utbedres snarest. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Hvis det er klossene som henger igjen så kan du kanskje fikse det ved å ta av klossene, børste/rense godt på klosser og kaliper (der klossene sitter) og montere igjen m/kopperpasta e.l. (så de ikke setter seg fast igjen). Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Klossene og kaliperne ble faktisk sjekket for få mnd siden, så jeg tror egentlig ikke at det er noen av de som er grunnen. Problemet kom for ca 3-4 dager siden, og samme dagen ble det skiftet dekk og felg på bilen. Kan et ha noe med felgen på det nye dekket å gjøre? Vil det ha noe for seg å bytte dekk\felg for å se om problemet forsvinner da? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Klossene og kaliperne ble faktisk sjekket for få mnd siden, så jeg tror egentlig ikke at det er noen av de som er grunnen. Problemet kom for ca 3-4 dager siden, og samme dagen ble det skiftet dekk og felg på bilen. Kan et ha noe med felgen på det nye dekket å gjøre? Vil det ha noe for seg å bytte dekk\felg for å se om problemet forsvinner da? 6955629[/snapback] Selvom dette er "sjekket" kort tid tilbake betyr ikke at alt er i orden. Har selv Mitsu med skivebrems bak. Problemet som går igjen på biler med skivebrems bak er fastrustede glidere og stempel i bremsekalipterne + fast hanbrekkwire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå