Cowboystrekk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hva er ulempen med nettet til NC da? 6996279[/snapback] noen steder er dekningen dårligere, dette gjelder forsåvidt andre veien og. På høyfjellet i trønderlag går ofte dekningen for mitt vedkommende i netcoms favør, drar du ut mot kysten er ofte telenor best. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 De har vel også dårligere 3G dekning. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 De har vel også dårligere 3G dekning. 6996404[/snapback] nei, netcom har faktisk vesentlig bedre 3G-dekning enn telenor, tro det eller ei Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 4. oktober 2006 Del Skrevet 4. oktober 2006 Vi kommer til å gå over til One Call med det abonnementet vi har hos Telmore. Telmore har for oss bare vært rot og feil. (mangler SIM-kort som virker, belastning på konto som ikke stemmer, feilinformasjon etc.) Og One Call er også billigere/raskere respons/ og ikke minst kunnskaper om sitt eget produkt. http://www.onecall.no/index.php?content=about&product=mobile Lenke til kommentar
mental__ Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 (endret) Du kan jo vurdere onecall som har egen påfyllingsmeny inne på mobilen. 6990339[/snapback] Hvordan fungerer denne påfyllingsmenyen? Jeg kunne virkelig tenke meg prisene til onecall, men inntil videre er jeg så gammeldags at jeg foretrekker å få rekning forbruk. Ikke forhåndsbetale, for det er så kjedelig å gå tom. Endret 6. oktober 2006 av mental__ Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har ikke onecall selv, men tipper du fører inn kortnummer og fyller på det du vil. Ikke gebyr på det heller Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Har ikke onecall selv, men tipper du fører inn kortnummer og fyller på det du vil. Ikke gebyr på det heller 7011964[/snapback] Korrekt. Fungerte bra for meg, selv om jeg ikke har OneCall lengre nå da. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg har nå portert til Telmore. Dette er ulempene jeg foreløpig har funnet ut når det gjelder telmore: 1. Du må få godkjent kredittvurdering for å ringe i utlandet. 2. Du kan kun få hele navnet du har i folkeregisteret i tlf.katalogen 3. De sendte meg SIM-kort uten å sende PIN-kode på mail som de sa de skulle. Jeg måtte ringe dem for å kunne bruke tlf. 4. De tar 3 kroner for påfylling. 5. WAP virker ikke (har mottatt oppsett fra telmore og aktivert det hos dem igår) Telmore ga meg meg 201,- + 100,- i ekstra bonus for trøbbel med sent utsendt SIM-kort (som forøvrig ikke berørte meg). Når de 301 kronene er ringt opp bytter jeg til Onecall Eller evt. til noextras hvis de kommer med bedre priser snart. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Når de 301 kronene er ringt opp bytter jeg til Onecall 7012760[/snapback] Husk at det er ikke bare fordeler med onecall heller da, f.eks fungerer det i få land i utlandet og er mye dyrere. Lenke til kommentar
tigergutt1 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Bra priser her, men synest de tar inn noe av pengene på litt rare måter. F.eks. 3 kroner for hver gang man fyller på mobilen, selv om man gjør det på nett. 6967729[/snapback] HJELP! De tar faktisk penger for å sende deg en SMS om ny mld på personsvar... + at de tar penger for å aktivere utenlandsbruk.. Minner meg litt om Telenor sine kontantkort på 90-tallet... Lenke til kommentar
joschram Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Når de 301 kronene er ringt opp bytter jeg til Onecall 7012760[/snapback] Husk at det er ikke bare fordeler med onecall heller da, f.eks fungerer det i få land i utlandet og er mye dyrere. 7013182[/snapback] De fungerer i de landene som er aktuelle for meg. Klarer meg med SMS i utlandet. Da er ikke Onecall noe dyrere. Lenke til kommentar
joschram Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Enda et minus med Telmore har dukket opp: De har prestert å slette mitt nummer fra alle opplysningstjenester :-( Lenke til kommentar
Road2Hell Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ja nå fikk vi en mail kl. 21.17 der de beklager og ber oss se etter SIM-kort i posten i morgen. Telmore setter også inn kr. 100,- på vår konto som et plaster på såret. Alt dette er selvfølgelig ok, men Telmore har vært total likegyldig i 14 dager, for så å gjøre alt mulig, dette pga. at vi sendte mail til ledelsen og noen i media. Dette får ikke oss til å se på Telmore som et service innstilt firma. Vi har også Talkmore, de svarer raskt, ordner opp når man ber om hjelp, er et firma vi stoler på. Så vi har lært at det er store forskjeller, Talkmore er MYE bedre enn Telmore. 6967006[/snapback] Talkmore bedre? Jo kjøss meg en viss plass... Jeg har anmeldt de til forbrukermyndighetene pga. den villedende og direkte frekke reklamen deres. INGEN månedsavgift sies det, nei vel, hva faen er da "Minstedebitering"?? Så lenge du ringer er det ikke månedsavift, men prøv å være så frekk (i Talkmore's øyne) at du lar være å ringe ut en måned eller to. Da trår minstedebitering inn, og da ER det månedsavgift. Og i tillegg er de frekkere enn flatlusa, og stenger ikke bare for UTGÅENDE, men også INNGÅENDE når du kommer i minus på grunn av deres fordekte månedsavgift! Jeg hadde brukt nesten 10.000,- på dem på 8 måneder, men når det gikk to måneder uten samtaler og påfyll var de altså smålige nok til å kreve 39,- i "minstedebitering" og få saldoen min i minus og til og med stenge for inngående. Tydelig at Talkmore skal tvinge sine kunder til å fylle på. Det kan også opplyses om at Talkmore har fått pålegg om tilsvar fra Forbrukermyndighetene gjentatte ganger, uten å reagere. De gir F i pålegg om endring av reklamer osv. Dette vet jeg fordi jeg har fått kopi av brev til Talkmore, sendt fra Forbrukerrådet. Og kundeservice, nei det eksisterer ikke i Talkmore, det er i alle fall helt sikkert. Svindlere er det eneste riktige å kalle slike folk. Det de sier er "kom til oss, for vi er så billige, vi tar ikke noe månedsavgift av deg", det de burde sagt er "kom til oss, vi er ikke så veldig billige, vi har egentlig månedsavgift, men prøver å skjule det så godt vi kan, og du er nødt å fylle på kontoen din hele tiden, for har du null så trekker vi deg 39,- i månedsavgift og får deg i minus, så stenger vi nummeret ditt både for ut- og inngående trafikk, uten å varsle deg. Slik klarer vi kanskje å tvinge deg til å fylle kontoen din, selv om du ikke ønsker det" Fysj, jeg håper svinene går konkurs snarest, det bør ikke lønne seg å svindle sine kunder! Lenke til kommentar
Road2Hell Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) Bra priser her, men synest de tar inn noe av pengene på litt rare måter. F.eks. 3 kroner for hver gang man fyller på mobilen, selv om man gjør det på nett. 6967729[/snapback] Talkmore tar også 2,50 pr. påfylling, så de er ikke noe bedre. Og i forbinde med forrige innlegget mitt: Først er de frekke nok til å få deg i minus ved hjelp av minstedebitering, så sperrer de nummeret ditt fullstendig, og når du da fyller på skal de ha 49,- for gjenåpning av abonnement pga. "manglende betaling"... Skulle si det meste... HJELP! De tar faktisk penger for å sende deg en SMS om ny mld på personsvar... + at de tar penger for å aktivere utenlandsbruk.. Minner meg litt om Telenor sine kontantkort på 90-tallet... 7013724[/snapback] Talkmore tar også 49,- for å aktivere utenlandstelefoni, 49,- for å aktiver personssvar, 25,- for å aktiver GPRS (Hallo, det følger da med alle abonnement hos alle andre operatører??), 49,- for hemmelig nummer tar de også. Endret 10. oktober 2006 av Road2Hell Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dårlig dag i dag? Maken til klaging.... Er totalt uenig med deg i alt. Utenom den fordekte månedsavgiften. (39,-) Må jo kreve at du følger litt med på saldo da? Og. Kundeservicen til Talkmore, er jeg strålende fornøyd med. Her i familien har alle gått over. 0,29 pr minutt å ringe til hverandre. O,75 ellers. Helt greit. og blandt de billigste. Lenke til kommentar
Road2Hell Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dårlig dag i dag?Maken til klaging.... Er totalt uenig med deg i alt. Utenom den fordekte månedsavgiften. (39,-) Må jo kreve at du følger litt med på saldo da? Og. Kundeservicen til Talkmore, er jeg strålende fornøyd med. Her i familien har alle gått over. 0,29 pr minutt å ringe til hverandre. O,75 ellers. Helt greit. og blandt de billigste. 7039070[/snapback] Nei jeg har en riktig god dag i dag, sola skinner og alt er flott. Når det blir opplyst med store fete bokstaver "ingen månedsavgift skal det være unødvendig å følge med på saldo som du sier. Jeg viste at saldoen var 0,-, men at de skulle kjøre saldoen i minus for å tvinge meg (og andre forbrukere) til å fylle på, og å stenge også for inngående, det er frekt, kundefiendtlig og skulle være helt unødvendig når en hadde brukt 10.000,- på de på 8 måneder! Tar Telenor, NetCom eller andre seriøse aktører betalt pr. måned på sine kontantkort? For det er kontantkort selv om TalkMore hevder noe annet, det fungerer akkurat som Telenor kontantkort, med unntak av at du ikke får kjøpt ladekort noen plass. Hadde Talkmore operert lovlig og moralsk riktig så hadde dette vært markedsført som NetCom sitt YoungTalk, men det hadde selvfølgelig hørt dumt ut med "betal 39,- pr. måned, og ring for hele beløpet". Minstedebitering er greit det, men ikke når de går aggresivt ut og sier "ingen månedsavgift", og i alle fall ikke å stenge kundenes nummer uten å varsle, jeg satt å ventet på en viktig telefon, når jeg tilfeldigvis fant ut at det var sperret, på grunn av -39,- i saldo, etter at jeg som sagt hadde brukt 10.000,- på de på 8 måneder. Men lenge etter de hadde stengt fikk jeg epost med varsel om stenging, og attpåtil i skikkelig truende tone. Hvordan ville du reagert på å få en epost som lyder omtrent slik: "DIN SALDO ER NEGATIV, DU MÅ FYLLE PÅ UMIDDELBART FOR Å UNNGÅ AT DITT ABONNEMENT BLIR SPERRET! ", og det attpåtil etter at de faktisk hadde stengt.... Og er det mye seriøst å unnlate å svare på henvendelser fra Forbrukerrådet, gå måneder over svarfrist uten å reagere? Nei, så lenge du bruker penger hos Talkmore er de glad i deg, men prøv å være frekk nok til å la være og ringe.... Telenor og NetCom lar deg være i fred ett år eller mer på sine kontantkort uten å mase om påfyll, eller true med stenging... Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Som sagt. Ganske så fornøyd jeg. Selv med denne mnd avgiften på 39,- De kontantkortene du nevner, er vel ganske så mye dyrere i ringe/sms pris også. Samt at Talkmore ikke har noen begrensninger i land å ringe fra. Engangsbet for roaming og disse tingene, har jeg glemt forlengst, etter å ha vært ab i snart 2 og et halvt år. Og jeg har bestandig fått god kundeservice, de få gangene jeg har trengt det. Om få dager er den fjerde og siste i vår familie også knyttet opp mot Talkmore. Om de ikke hele tiden er den absolutt billigste, så er de blandt dem. Og for oss er de 0,29, mellom Talkmoreab, veldig viktig. Lenke til kommentar
peterdenstore Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Dårlig dag i dag?Maken til klaging.... Er totalt uenig med deg i alt. Utenom den fordekte månedsavgiften. (39,-) Må jo kreve at du følger litt med på saldo da? Og. Kundeservicen til Talkmore, er jeg strålende fornøyd med. Her i familien har alle gått over. 0,29 pr minutt å ringe til hverandre. O,75 ellers. Helt greit. og blandt de billigste. 7039070[/snapback] Nei jeg har en riktig god dag i dag, sola skinner og alt er flott. Når det blir opplyst med store fete bokstaver "ingen månedsavgift skal det være unødvendig å følge med på saldo som du sier. Jeg viste at saldoen var 0,-, men at de skulle kjøre saldoen i minus for å tvinge meg (og andre forbrukere) til å fylle på, og å stenge også for inngående, det er frekt, kundefiendtlig og skulle være helt unødvendig når en hadde brukt 10.000,- på de på 8 måneder! Tar Telenor, NetCom eller andre seriøse aktører betalt pr. måned på sine kontantkort? For det er kontantkort selv om TalkMore hevder noe annet, det fungerer akkurat som Telenor kontantkort, med unntak av at du ikke får kjøpt ladekort noen plass. Hadde Talkmore operert lovlig og moralsk riktig så hadde dette vært markedsført som NetCom sitt YoungTalk, men det hadde selvfølgelig hørt dumt ut med "betal 39,- pr. måned, og ring for hele beløpet". Minstedebitering er greit det, men ikke når de går aggresivt ut og sier "ingen månedsavgift", og i alle fall ikke å stenge kundenes nummer uten å varsle, jeg satt å ventet på en viktig telefon, når jeg tilfeldigvis fant ut at det var sperret, på grunn av -39,- i saldo, etter at jeg som sagt hadde brukt 10.000,- på de på 8 måneder. Men lenge etter de hadde stengt fikk jeg epost med varsel om stenging, og attpåtil i skikkelig truende tone. Hvordan ville du reagert på å få en epost som lyder omtrent slik: "DIN SALDO ER NEGATIV, DU MÅ FYLLE PÅ UMIDDELBART FOR Å UNNGÅ AT DITT ABONNEMENT BLIR SPERRET! ", og det attpåtil etter at de faktisk hadde stengt.... Og er det mye seriøst å unnlate å svare på henvendelser fra Forbrukerrådet, gå måneder over svarfrist uten å reagere? Nei, så lenge du bruker penger hos Talkmore er de glad i deg, men prøv å være frekk nok til å la være og ringe.... Telenor og NetCom lar deg være i fred ett år eller mer på sine kontantkort uten å mase om påfyll, eller true med stenging... 7039238[/snapback] Er ikke dette en diskusjonstråd om Telmore? Svært så mye du vet om Talkmore... Til og med at de ikke svarer på brev fra forbrukerrådet. jobber du hos en konkurrent? Telmore:) Du må ha et jævlig liv road2hell som gidder.... En av mine beste venner er adm dir i Talkmore. Spurte han og han sa at de har besvart alt som er kommet fra forbrukerrådet. De har ingen uppgjorte saker. hva gjelder minimumsdebitering så blir det opplyst om dette i alle reklamer. Skjønner ikke hva problemet er? Lenke til kommentar
joschram Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har funnet enda en minus med Telmore Du kan ikke sende SMS til innholdstjenester som f.eks. telefonkatalogen, nettbank, bestille ringetoner osv. Sitat fra Telmores hjemmeside: Det er for øyeblikket ikke mulig å benytte tilleggs-/innholdstakserte SMS hos TELMORE da vår tekniske plattform ikke understøtter dette. Vi jobber hardt for å kunne tilby tjenesten i den nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Vel. Minimumsdebiteringen. Altså månedsavgiften til Talkmore, er ikke alt for synlig/prangende på forsiden Deres da. Må jo titte nøye etter for å finne den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå