Kroken06 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Må fortelle hva som skjedde meg her om dagen. Slo på min Acer Ferrari som vanlig en morgen og gikk inn i Outlook for å laste ned mail. Til min store forskrekkelse kunne jeg se at programmet øyeblikkelig startet en sletteprosess av mail i innboksen. Og det uten at jeg berørte noen taster på tastaturet! Fikk avsluttet Outlook, åpnet det på ny og det samme skjedde! Fikk med meg før jeg avsluttet igjen at mail for 2 måneder hadde blitt slettet i en fei! Hvordan var dette mulig? Hadde det kommet et nytt ukjent virus som ventet til mailprogrammet hadde åpnet seg, for så å slette mail utav ville h..? Panikken begynte å bre seg. Pc'en virket ellers ok, men fant ut at enterknappen ikke virket. Måtte bruke venstre musknapp. Sørger alltid for å ha oppdatert Windows og Antivirusprogram så dette virket rart. Greide å roe ned og prøvde å tenke fornuftig og med menneskelig logikk. Begynte å studere pc'en fysisk, og så da at tastaturet var litegrann klissete på høyre side. Kom på at undertegnede hadde sølt et glass med eplejuice i halvmørket kvelden før, og at Ferrarien hadde stått oppslått på det samme bordet. Kunne det hende at noen dråper hadde kommet bort på pc'en? Begynte så å skru fra hverandre den bærbare pc'en med kirurgisk presisjon. Fikk ut tastaturet og demonterte tastene, noe som var litt av en jobb. Det vet alle som har prøvd. Under tastene og det finmekaniske opphenget så var det 3 tynne og gjennomsiktige matter som leder strøm når tastene blir trykt ned. På høyresiden av mitt tastatur så lå disse mattene i en eplejuicesukkerlake, noe som blant annet førte til at deleteknappen oppførte seg som om den ble konstant holdt nede! Forklaringen på mailslettingen var altså at når Outlook ble åpnet med innboksen som standard så er den sist ankomne mailen merket. Iogmed at deleteknappen var ”trykt” ned så ble mailen slettet fortløpende en etter en.. Fikk vasket og tørket mattene, og stor var gleden da den oppførte seg som normalt igjen etter vaskingen. Men noe var tydeligvis kortsluttet, for enterknappen fungerer ennå ikke. Uten enterknapp så fungerer heller ikke pc’en til bruk i command-scriptet. Etter å ha kommet over det verste sjokket og bitterheten over at dette skulle skje akkurat meg, så er nytt tastatur bestilt og pc tilkoblet eksternt tastatur i ventetiden.. Det kan nevnes at den slettede mailen heldigvis befant seg i mappen for slettede elementer så allting endte heldigvis godt til slutt! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hahaha, nice one! Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Du bare skryter av du har ferrari data du! Lenke til kommentar
knegg Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 grise til ferrarien din slik.. nei fysj. er sikkert forgassaren som er gåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå