Gå til innhold

Svindler på bruktmarkedet..

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en cpu på bruktmarkedet hos denne karen..

*fjernet*

Hans egentlige navn er *fjernet*

Historien går som følger:

Satte inn penger på konto, først gikk det 2 dager før han innrømte at pengene var kommet inn på konto, så gikk det 2 dager til før han "sendte" pakken. Betalte den 12.09.2006.. Ifølge ham kom pengen inn den 14., deretter "sendte" han den 16.

Jeg etterlyser pakken den 21. og ber om å få sendingsnummeret.

Ikke fått det ennå, eneste han svarer til meg på mail er om jeg ikke har fått den enda..

Om noen har lyst å lese en fin mail korrespondanse så ligger den under.

Jeg har dessverre ikke tid akkurat nå å reise ned til Notodden, men vil snart dra ned for å hilse på fyren..

Grunnen til at jeg lot meg lure her er at jeg brøt en av mine egne regler når man handler på internett. Jeg lot tvilen komme "tiltalte" til gode fordi jeg ønsket meg cpu`n raskt. Om dere leser mail korrespondansen vil dere skjønne hva jeg gjorde feil, men man lærer så lenge man lever..

Problemet her er bare det at Norge er et lite land og det tar meg veldig kort tid å finne fyren. Jeg vet en del om ham da jeg har sjekket alt som er på google, BBS hjalp meg en del, men kanskje noen som er enda bedre enn meg klarer å finne mer enn bare ligningen og hva han ellers selger..

Jeg kommer etterhvert til å lage en egen side på nettet for ham, slik at alle som søker kan finne info om ham, om noen kjenner fyren ev. har et bilde av ham taes dette imot med takk..

*fjernet*

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bare håpe at ikke denne tråden også blir stengt. Det er mange svindlere der ute, men de får jo operere fritt. Skulle vært en egen kategori på forumet med oversikt over pakket, så ikke flere går i fella.

Uff da. Jeg har brukt bruktmarkedet her på hardware.no flere ganger og har aldri opplevd noe tull. Heller tvert i mot !

Forsåvidt enig, de fleste er seriøse.

Lenke til kommentar
Jeg merker veldig godt jeg blir irritert når jeg leser om slikt.

6954481[/snapback]

Og jeg er det ikke.. Det beste fyren kunne gjort var å si at han svindlet meg rett etter at jeg hadde sendt pengene, så kunne jeg bestillt meg en ny cpu, nå har jeg ventet i over 2 uker på å sette sammen pc`n, og venter fortsatt pga dette.. :mad:

Lenke til kommentar

Liker ikke slike folk asså. Har en i klassen under som skylte meg og noen andre til sammens 1500kr. Ettersom personen ikke leverte tilbake pengene han skylte oss gikk vi på døra og snakket med foreldrene. Personen nektet for det og foreldrene ba oss om å ikke plage sønnen deres ellers skulle de ringe til foreldrene våres å si at vi tvingte penger utav han. FTW liksom? Hvorfor låne penger man ikke kan levere tilbake? Hater slike typer.

Lenke til kommentar
Liker ikke slike folk asså. Har en i klassen under som skylte meg og noen andre til sammens 1500kr. Ettersom personen ikke leverte tilbake pengene han skylte oss gikk vi på døra og snakket med foreldrene. Personen nektet for det og foreldrene ba oss om å ikke plage sønnen deres ellers skulle de ringe til foreldrene våres å si at vi tvingte penger utav han. FTW liksom? Hvorfor låne penger man ikke kan levere tilbake? Hater slike typer.

6954536[/snapback]

Hadde det vært meg så hadde jeg banket livdriten av fyren...

Er en fyr som skylder meg penger..etter at jeg fikset pcen hans som fikk jeg halve beløpet og etter det så har han faktisk flyktet til en annen kommune.og jeg vet ikke hvilket..:-(

Lenke til kommentar
ar noen "venner" som bor i Hokksund, men valgte å få den sendt som brev for at det skulle gå hurtigere.

må bare påpeke at man iIKKE får pakkenummer når man sender ting som brev. Posten tar intet ansvar for brev så vidt jeg vet. Og tvilen vil nok komme han til gode. Mulig at du må anse dette som tapt?

6954684[/snapback]

Om du leser litt nøyere, så ser du at han presiserer at han ikke sendte det som brev slik jeg ba om, men som norgespakke. Og jeg er ikke fyren som stoler på det norske rettssystem, det har jeg aldri gjort. Jeg kommer selvsagt til å kreve pengene inn selv, er noen år siden jeg gjorde noe slikt, men jeg gjør et unntak i en sak som denne..

Lenke til kommentar

Men han sa vel og i en mail at Norgespakker tar lang tid, noe som kan bety at han og brukte det, og da burde det være mulig og oppdrive. Ellers ville det være mulig og spore brev, om det er sendt rekommandert...

Desverre ser det vel ut som saken er tapt, men fint at svindlerne blir hengt ut på forumet, gjør at ikke fler går i samme fella! :)

Lenke til kommentar

Saken vil gå som dette;

Fredag anmelder jeg forholdet, mandag har jeg advokat time, ikke for denne saken, men hu kan se på denne samtidig. I løpet av 1-2 måneder håper jeg å kunne reise ned å besøke noen gamle "venner", som jeg kaller det, og samtidig oppsøke ham.

Rettssystemet fungerer dessverre ikke godt nok i slike saker som dette, men kanskje en advokat vil ha mer slagkraft for å få politiet opp av godstolen..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Hvis han har sendt tingen som du har kjøpt så burde du jo hatt fått pakkenummeret/sporingsnummeret så du selv kan spore opp pakken på posten.no

Når jeg har solgt ting gjennom bruktmarkedet så har jeg sendt sporingsnummeret med engang jeg kom hjem fra posten når jeg har sendt pakken..

Enig med du Scortech, er vanskelig å ikke la seg provosere av sånt.

Ja er utrolig vanskelig og ikke bli provosert når folk holder på sånn som det der.

Ærlige folk/kjøpere/selgere som ønsker å få kjøpt/solgt noe så holder folk der ute med god samvittighet sikkert og svindle.går ikke an...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Hvis han har sendt tingen som du har kjøpt så burde du jo hatt fått pakkenummeret/sporingsnummeret så du selv kan spore opp pakken på posten.no

Når jeg har solgt ting gjennom bruktmarkedet så har jeg sendt sporingsnummeret med engang jeg kom hjem fra posten når jeg har sendt pakken..

6954811[/snapback]

Om du leser mailen så ser du at min første reaksjon og da "alarmen" gikk var da navnet i annonsen ikke stemte med virkeligheten, men jeg overså dette pga av iver etter å få cpu`n.. Er en av mine gyldne regler, jeg sjekker alltid opp tlf. etc.

Og tregheten hans tyder på at han går på et eller annet og språket i mailen tyder på at han er litt tilbakestående.

rabardio bora wrote:

> reser ned der nå og spør etter det jeg.

Hvor i alle dager skal han reise, er jo som sagt bare å gå på posten.no.. Fyren er jo stokke dum, om jeg skulle svindle så hadde jeg gjort det på en litt mer finurlig måte.

Om politiet tar det seriøst så er egentlig hele saken opplagt og hele bevisførselen er allerede gjort..

Lenke til kommentar

Dere har ikke lov til å legge ut fullt navn på personer uansett hva dere mener han/hun skal ha gjort av hensyn til privatlivets fred. De personene som får telefoner pga slike saker som dette fordi de har likt navn som nevnte person blir ikke særlig fornøyd..

Selvsagt kjipt at slikt skjer, men vi ber om at dere for det ikke legger ut navn/addresser etc her.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...