Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Ryddig å fint det der Heilage! :)

Hvordan er den kjøleren?

Kjøleren er flott den, holder CPUen på stabile, lave temperaturer.

hvorfor har du montert viftene slik at de drar luft vekk fra kjøleren istede for å blåse på den?

og problemet ditt med hk og cpu kan bare være at du trenger å flashe opp biosen. det måtte jeg med asus m3n kortet mitt.

Virket bedre å dra lufta vekk fra CPUen og dra den kalde lufta fra fronten til RAM og CPU, fremfor å bare blåse resirkulert luft ned på CPUen.

Jeg prøvde forøvrig å flashe opp BIOSen, men kan sikkert prøve å flashe den med den en annen versjon? Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men virker ikke som det er så mange som har dette kabinettet, så tenkte jeg skulle dele noen bilder av mitt nye system som sitter i et Lian Li V350 kabinett. Bildene ble litt dårlige, men det var dårlig lys og dårlig kamera...

Specs på systemet er som følger:

Hovedkort: Asus p5ql-em

CPU: INTEL Core 2 Duo E8400

Minne: KINGSTON 4GB

HDD: SEAGATE HD Cuda 7200.11/ 500GB

PSU: OCZ TECH ModXStream Pro 500W

Montering av hovedkort etc på tray:

post-173225-1236710647_thumb.jpg

Alt stappa inn i kabinett:

post-173225-1236710808_thumb.jpg

Og så lite og snertent er det ved siden av pulten:

post-173225-1236710818_thumb.jpg

Etter hvert som jeg finner et godt tilbud planlegger jeg også å sette inn et greit skjermkort, er faktisk god plass til fulllength kort inni der =)

/Espen

post-173225-1236710408_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ryddig å fint det der Heilage! :)

Hvordan er den kjøleren?

Kjøleren er flott den, holder CPUen på stabile, lave temperaturer.

hvorfor har du montert viftene slik at de drar luft vekk fra kjøleren istede for å blåse på den?

og problemet ditt med hk og cpu kan bare være at du trenger å flashe opp biosen. det måtte jeg med asus m3n kortet mitt.

Virket bedre å dra lufta vekk fra CPUen og dra den kalde lufta fra fronten til RAM og CPU, fremfor å bare blåse resirkulert luft ned på CPUen.

Jeg prøvde forøvrig å flashe opp BIOSen, men kan sikkert prøve å flashe den med den en annen versjon? Forslag?

det kan godt hende at det funker bedre å ha viftene montert den veien, men jeg ville prøvd begge deler i alle fall. ved å ha de andre veien så vil du sannsynligvis få bedre luftsirkulasjon over den øvre delen av hovedkortet, og det er jo der det vanligvis blir varmest.

Lenke til kommentar

Det viste seg at hovedkortet var DOA, noe som er litt kjedelig. Nå har jeg en Phenom II X4 920BE, 8GB 800MHz RAM og et 8800GTX XXX som ikke har noe hovedkort å stå i.

Mens jeg venter har jeg mekket litt på Lian-Lien og preppet den for ny HW. :)

Åpen front. I de to øverste drevene ligger det to 320GB-disker i strikkoppheng som skal kjøres i RAID 0 for økt ytelse. Lagringen er ikke enorm, men man har da egen filserver for sånt. Deretter er det en splitter ny DVD-brenner med 20x og S-ATA-grensesnitt. Under der er en Lian-Li viftekontroller og systemovervåker, som gir meg kontroll over tre vifter (i mitt tilfeller CPU1, CPU2 og bakviften), samt gir meg tre temperaturavlesninger (CPU, Chipset og GFX). I tillegg overvåker den harddiskene og viser hvor raskt de arbeider.

post-93260-1236954603_thumb.jpg

B25 har en nydelig front, det er iallefall sikkert.

post-93260-1236954617_thumb.jpg

Innsiden av kabinettet. Her ser vi at jeg har lagt ledninger bak hovedkortet til vifter og temperatursensorer.

post-93260-1236954633_thumb.jpg

Her på baksiden er alt rotet. Det er en form for orden i det, men det er vanskelig å unngå litt rot når det er så mange kabler.

post-93260-1236954679_thumb.jpg

Oppdateringer vil komme når jeg får det nye hovedkortet. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oppdatering:

Nytt hovedkort ankom i går etter mye krøll (blant annet virker det som om noen i Posten stjal hovedkortet jeg ikke fikk til å funke. Haha.). Etter litt knoting på grunn av den gigantiske CPU-kjøleren fyret jeg opp maskinen og nøt stillheten. Bilder lastes opp litt senere. :)

Lenke til kommentar

har akkurat bestilt et lian li pc-v2010B, sendes fra microplex om et par dager så det tar vel litt tid før det kommer. poster bilder senere

Forresten , det var ett meget pent og stilrent kabinett du har der heilage

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Utsiden har dere sett, men innsiden er ferdig:

post-93260-1240440934_thumb.jpg

post-93260-1240440961_thumb.jpg

post-93260-1240441051_thumb.jpg

Harddiskene er forøvrig i toppen, der dere ikke ser dem. To harddisker i strikkoppheng og en DVD-brenner med S-ATA-grensesnitt.

Forøvrig, det er helt herlig at maskinen er totalt stillegående. Jeg må ligge med hodet under pulten for å høre noe fra PCen, og samtlige målere (en på CPU, en på SB og en på GPU) viser rundt 50 grader. Dette er med totalt 7 vifter i maskinen (inkludert GPU og PSU-vifte). Når maskinen skal stables i et rack til sommeren skal DVD-brenneren ut (bruker da ekstern for å slippe å loke med døren) og erstattes med Lian-Li drevramme med tre/fire disker og en vifte til. Og enda kommer maskinen til å være dønn stille.

Det er deilig når ting blir gjennomført skikkelig. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar

Det er strømper fra fronten til hovedkortplata (som du sikkert ser), men har enda ikke fikset det til selve ledningene ut på HKet. Et lite problem er at de er i forskjellig lengde, og en av dem er bare akkurat lang nok til at jeg får den på hovedkortet.

Lenke til kommentar

-nå har det gått maaange uker siden jeg bestillte nytt kabinett ++ men på grunn av at microplex ikke hadde alle delene på lager, så blir det ikke sendt før langt uti neste måned :cry: . visste ikke at det tok så lang tid å få sendt noen usle skjermkabler og strømkabler. :hmm:.

-er det noen som vet om man kan putte den kjølevesken som man bruker på bil i vannkjølinga på en pc ?

-hvorfor står kabinettet ditt tomt mortis 360, skal du bytte kabinett?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...