Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg insisterer!

Da har jeg vel ikke mye valg? :hrm:

Fronten med og uten blits, viftene lyser ganske godt men det passer dette kabinettet utmerket.

Innmaten, ikke ferdig rydda enda da jeg venter på strømforsyning og ett par pakker fra Performance-PCs med div kabler slik at jeg kan lage egene kabler.

Slik ser kabinettet ut fra der jeg sitter, veldig fornøyd med utseendet på det.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Foruten om alle de blå lysene så må jeg si utrolig pent!

Hadde kun MIST vifter med blå dioder tilgjengelig for orginalviftene støya verre enn et Airbus A380 (har hørt det lande og ta av fra Gardermoen).

Dessuten ser det faktisk kjedelig ut uten de lysa i viftene, diodene i viftestyringa skal trolig fjernes da jeg skal modde den eller kjøpe den nye utgaven fra Zalman.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Fint og ryddig Exentler, dog jeg har ikke sansen for fargen på noctuna viftene.

Blir det alltid riper når du holder på? Har ikke fått noen synlige riper enda jeg. :ohmy:

Forresten, ett bilde av en kabel jeg har lagd idag, den er ikke ferdig enda da jeg venter på siste pakka i posten med kontakter.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Kjøpt kabelstrømper fra NetShop, kontakter og kabler kommer fra Performance-PCs.

Så er det montert sammen av meg, kontaktene er plassert slik at de passer akkuratt med avstanden mellom harddiskene.

Skal bestille mer kabler og kontakter slik at jeg har ett lite lager. Skal dog ha meg nytt hovedkort snart, hvis ingen hiver seg på og vil ha kort så er skuta gått for en stund. Skal få bestilt opp i morgen (deadline for de som vil ha kl 14:00!

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Woho, enda en plass å spamme inn kabinettet. :D

Kabinettet er et Lian-Li PCA 71B, som jeg har moddet slik at vannkjølinga skulle få plass.

Laga en mal og tegnet opp på maskeringsteipen.

bilde1qk3.th.jpgbilde2rf6.th.jpgbilde3aj2.th.jpg

Ferdig kutta og testmonterting for å sjekke passform, litt justering måtte ikke overraskende nok utføres.

bilde4cy3.th.jpgbilde5ky7.th.jpg

Ferdig montert.

bilde6oi5.th.jpg

Så var det over til å montere hw, og legge kabler.

bilde7iq5.th.jpgbilde8ge4.th.jpgbilde9uu3.th.jpg

bilde10gu2.th.jpgbilde11ai5.th.jpgbilde12ck2.th.jpg

Monterte til blods. :p

bilde13ju2.th.jpg

En jævlig irriterende sak som jeg ikke ble helt kompis med, sløyfa hele greia, like greit å ha det åpent.

bilde14de7.th.jpg

Og en harddiskmodul som nektet å slippe den siste skruen på den siste harddisken min. Satt i en times tid før jeg fikk løs driten, satt som støpt fast, selv når jeg la den på gulvet og la hele kroppsvekta på skrujernet ville den ikke opp. Måtte derfor bryte istykker hele greia for å få plass med en skralle og kopp. Fikk da etter og ha gitt skruen sjokk flere ganger, og en del sliting, samt en hel del upassende gloser, opp skruen til slutt heldigvis.

bilde15qp9.th.jpgbilde16am8.th.jpg

Litt bilder fra ferdig montering.

bilde17cg3.th.jpgbilde18vp3.th.jpgbilde19kz9.th.jpg

bilde20hm6.th.jpgbilde21pt0.th.jpgbilde22xz0.th.jpg

bilde23oc3.th.jpgbilde24pg7.th.jpgbilde25rg5.th.jpgbilde26jq2.th.jpgbilde27kp7.th.jpg

Lenke til kommentar

Veldig bra Brian, ble ett pent resultat dette!

Forsøk med hjul, de vil kun bli montert når det eventuellt blir satt på gulvet og under LAN.

Uten hjul, fått montert minnekortleseren min i omformeren fra Lian Li, samt en MIST 120mm vifte til bak!

Bestilte meg nettopp ett Biostar T Power I45, får det i hus så fort NetShop får det på lager!

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Finnes det noen snille sjeler som vil hjelpe meg ett litt akutt problem?

Jeg må vite rekkefølgen på fargene i HD Audio kontakten! Skulle fikse kabelstrømper, men så har jeg tydeligvis skrivd feil på fargene og pinnene!

Blir evig takknemlig for den som kan hjelpe meg (gjerne tegn piler som det står fargen over)! Prøvd å sammenlikne med Antec, men der er det flere andre farger!

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Tusen takk MoDzoNa!

Hadde ett par farger, men greide å samsvare de med notatene mine mot notatet ditt!

Da kommer det noen nye bilder, fiksa litt på kabelstrømper, montert nytt hovedkort og ryddet i kablene!

Kommenter gjerne!

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...