Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har tidligere vist fram mitt Lian Li PC73SLB kabinett i denne tråden.

Tips?

LianLi PC343B (CubeCase)

Plass til både 240 og 360 rad + en evnt. fanduckt.

Cube casen er en smart løsning, men eh... det er ett eller annet med designet som ikke helt appelerer i forhold til f.eks PC 73SLB som jeg er svært formøyd med designet på utsiden, men som kunne vært litt mere gjennomtenkt på innsiden.

Får se om jeg ikke er i form til å kutte litt da. Eneste er at jeg ikke vil ødlegge dette fine kabinettet selv om det ikke er nytt lenger!

Lenke til kommentar

Hei! Lurer på om XFX 8800 korta får plass i dette kabinettet jeg?:)http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...3&mcat=c432

Skal ha sidedør med vindu så kam kanskje bare kjøpe meg dette i steden?

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...B&mcat=c432

Noen meninger? Har et Kandalf LCS kabinett som jeg enten skal selge med vannkjøling eller bare montere dette over i et av disse..Time will show:P

Lenke til kommentar
Kommende TYR PC-X2000 ser romslig og pent ut. :)

230mm x 430mm x 680mm(BDH)

6 x SATA "Hot-swap"

4 x 140mm vifter

x2000f001.jpg

x2000u004.jpg

x2000f003.jpg

x2000t002.jpg

Ser kjølig ut hvertfall... Forhåpentligvis er det greit å holde ryddig, samt godt støydempet. :)

Link.

Likte den løsningen til diskene veldig godt. bare å skyve inn :love:

Lenke til kommentar
Hvis du vrir det slik som det er på bilde. Så skal det være plass for det meste. Kortet på bildet er 8800gt. Jeg vet at folk har fått plass til både ultra og gtx.

mini-P2230926.jpg

Ok takker for svar:) Kjøper jeg kanskje det med pleksi dør da. Har et Kanfalf LCS kabinett til salgs btw^^ 1200kr:P Billig!:D

Lenke til kommentar
Få se noen bilder av lekkerbisken da ArcticOC. :)
Kommer.. må bare få malt huset mitt i helga ;)

Det er sånnt man har polakker til :ph34r:

PC er førstepri, hvertfall når man har mulighet til å få unnagjort det andre på en alternativ måte :p

Sånn, da var det bare detaljene rundt vinduene igjen å male ;)

Jeg maler forøvrig mye svart, men også i andre farger! hehe.. (håper noen tok den)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
Poster noen bilder av HTPC/Filserveren min. Har bare gjort mindre justeringer på dette kabinettet.

veldig pent det der :)

EDIT: tør jeg spørre om hvilket s-ata kontrollerkort du har der? er selv på utkikk etter et kontrollerkort etter at jeg fant ut at 8 s-ata porter i filserveren blir for lite...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Poster noen bilder av HTPC/Filserveren min. Har bare gjort mindre justeringer på dette kabinettet.

EDIT: tør jeg spørre om hvilket s-ata kontrollerkort du har der? er selv på utkikk etter et kontrollerkort etter at jeg fant ut at 8 s-ata porter i filserveren blir for lite...

Det er en liten kontroller fra High-Point (Rocket Raid 3210), PCIe 4X og fire sataporter.

Lenke til kommentar

Det er en liten kontroller fra High-Point (Rocket Raid 3210), PCIe 4X og fire sataporter.

Pent og ryddig i kabinettet ditt. Flott jobb, selv om jeg ikke er noen Lian Li fan :)

Lenke til kommentar

Syns alt jeg har sett fra deg har vært gjort på en meget bra måte ArcticOC, og dette var jo ikke noe unntak. :thumbup:

Ser også til min misunnelse at du har helt fri flyt inn til PSU, tom uten viftegrill.

Og det bringer meg til et spørsmål til LianLi fantomene her.

Syns nemlig jeg har uforholdsmessig mye støy fra PSU på mitt PC70B, og når jeg ser på utformingen av bunnen til PSU holderen er det jo såvidt jeg kan se, mildt sagt en dårlig løsning...

219186.jpeg

Har tenkt på å bare skjære vekk det meste av bunnen, men det får nok bli ved neste oppgradering når slanger og blokker osv må tilpasses igjen.

Syns i grunn det er litt rart at en såpass god produsent velger å tette igjen 50% av PSUs luftgjennomstrømning på denne måten. Det fører til både vesentlig høyere turtall for å få ønsket mengde luft, og det skaper i tillegg unødig støy, omtrent som når man holder hånden 2cm fra munningen på støvsugeren.

Er dette en utbredt løsning på LianLi, eller har jeg bare vært litt uheldig med valget?

Eller skal det mot formodning forestille en gjennomtenkt løsning som tar hensyn til aerodynamikk på en eller annen måte jeg har oversett... :hmm:

Lenke til kommentar
Syns alt jeg har sett fra deg har vært gjort på en meget bra måte ArcticOC, og dette var jo ikke noe unntak. :thumbup:

Ser også til min misunnelse at du har helt fri flyt inn til PSU, tom uten viftegrill.

Og det bringer meg til et spørsmål til LianLi fantomene her.

Syns nemlig jeg har uforholdsmessig mye støy fra PSU på mitt PC70B, og når jeg ser på utformingen av bunnen til PSU holderen er det jo såvidt jeg kan se, mildt sagt en dårlig løsning...

Har tenkt på å bare skjære vekk det meste av bunnen, men det får nok bli ved neste oppgradering når slanger og blokker osv må tilpasses igjen.

Syns i grunn det er litt rart at en såpass god produsent velger å tette igjen 50% av PSUs luftgjennomstrømning på denne måten. Det fører til både vesentlig høyere turtall for å få ønsket mengde luft, og det skaper i tillegg unødig støy, omtrent som når man holder hånden 2cm fra munningen på støvsugeren.

Er dette en utbredt løsning på LianLi, eller har jeg bare vært litt uheldig med valget?

Eller skal det mot formodning forestille en gjennomtenkt løsning som tar hensyn til aerodynamikk på en eller annen måte jeg har oversett... :hmm:

Hehe, takker!

Trykkfall er trykkfall uansett, og for hvert objekt man plasserer foran luftstrømmen får man et trykkfall. Ergo er det ganske så idiotisk å plassere noe foran en vifte.

Jeg fjerner uten unntak bestandig interne viftegriller, for selv om de ikke skaper så voldsomt mye trykkfall så gjør de nå uansett det ;)

Viftegriller inne i kabinettet er bare plasert der for at idioter ikke skal skade fingrene sine når de roter der, og siden mye utstyr eksporteres til USA tør ikke produsentene å gjøre annet enn å plassere viftegriller i hytt og pine for å ikke få søksmål i millionklassen mot seg :p

Men viftegriller på "utsiden" av kabinettet skal man helst ikke fjerne, ikke for å beskytte husdyr og fingrer, men fordi de hindrer radiostøy å slippe ut av kabinettet, sånn at disse f.eks ikke forstyrrer peacmakeren til bestefaren din eller TV-signalene!

-AOC

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hvis du vrir det slik som det er på bilde. Så skal det være plass for det meste. Kortet på bildet er 8800gt. Jeg vet at folk har fått plass til både ultra og gtx.

mini-P2230926.jpg

Ok takker for svar:) Kjøper jeg kanskje det med pleksi dør da. Har et Kanfalf LCS kabinett til salgs btw^^ 1200kr:P Billig!:D

Hva slaks 3-pin -> 3x SATA har du?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen med Lian Li PC-B25B her som vil legge ut bilder?

Er i ferd med å bytte ut Antec Sontata'et mitt til ett annet, hvor PC-B25B er ett av kanidatene,

grunnet en del nye løsninger som gjør det mer gjennomført (stålfjær som presser dørene slik at de ikke skrangler lengere, samt bedre system for kabler).

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Da kan jeg si at Lian Li PC-A17B er bestilt, det kommer bilder 27/28 Juli. Drar på ferie til Danmark 11 Juli, har bestilt det der nede, sparer ca 400kr i forhold til Norge, men kommer desverre ikke hjem før 27 Juli ca.

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...