Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker du på den plata som gjør at den varme luften fra PSUen blir blåst nedover når den komme ut av kabinettet, slik at ikke andre vifter trekker den varme lufta inn?

Vell, varm luft stiger. Men det virket fortsatt trangt mellom plata og psu. Her blir jo varmlufta resirkulert?

Mitt PC70B har et slik deksel, luften ledes ut på siden. Den skal dempe støy og daspesielt den skarpeste blåselyden i høyere frekvensområder. Teorien som Spirre nevner er vel i og for seg velkjent, har selv bygget hushbox (lyddempingskasse) for projektor etter samme prinsipp der man leder luften gjennom flere kammere på sin vei ut. Det har fungert tålelig greit, men til psu er jeg mer skeptisk. Hvis man har en psu som blåser kraftig kan det nok ha noe for seg i praksis, men jeg kan ikke si jeg hører forskjell med og uten dekselet foran utblåsning på min Mist, så lenge jeg sitter foran PC-en, som igjen står under bordet.

Det er vel også rimelig å anta at mottrykket det skaper vil kunne føre til at viften må jobbe noe mer. Det kommer noe mest an på lydbildet i den enkeltes psu, samt plassering i forhold til hvor man sitter som avgjør hva som er å foretrekke.

Siden mitt PC70B har plass for psu både oppe og nede, jeg har plassert min oppe, og har vannkjøl med ekstern radiator har jeg funnet perfekt bruk av dette dekselet som slangeutføring i nedre psu spor. :)

Lenke til kommentar

Hmm, på lang sikt er det mulig jeg oppgraderer til den fine modellen der, Marley. Har maksimalt plass til tre disker til i filserveren min, noe som på sikt ikke holder.

Design kan de, Engelsk derimot..

"Freedom" is the most important feature for PC-A77, user now can set up the hardware to what they always wantted. It also manufactured under high quality workmanship!
Lenke til kommentar

jeg må si, den PCA77 er den første lian li kassa jeg har sett på en god stund som har noe mer for seg enn et pent ytre. veldig god plass, masse harddiskplass, 2 moduler orginalt, psu i bunn og den beste løsningen de har laga så langt på harddisk fester.

men jeg grøsser når jeg tenker på hva den vil koste, så min stacker stc-t01 skal få stå i ro. totalt har jeg brukt 1200,- på kassa, 300,- i 2 extra hd moduler og ca 500,- i vifter.

jeg tviler på at jeg får denne lian lien for den samme prisen. og jeg må nok kjøpe en extra hd modul fra dag 1, da det ser ut til at det bare er plass til 3 disker i hver modul. stacker modulene takler 4 med grei klaring og god kjøling.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk meg PC V1000B PLUS II her om dagen, og er ganske fornøyd med det. Men det var også noen ting som irriterte noe helt for jævlig! Blant annet at det var ikke bare og bare å få plass til Mist 1000W med avtakbare kabler. Var også veldig trangt mange plasser, men når man har fått alt på plass så ser det veldig bra ut. Synes selv jeg også fikk det ganske ryddig i kabinettet.

ITavisen Pimp My PC

Større bilde:

dscf1690kb5.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...