Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Lian Li har ikke mange vifteplasser. Men plasseringen på dem gjør ventilasjonen genial. :)

Skal du ha vannkjøling, gå for et maxi-tower. Ikke gå i samme fellen som meg. Utrolig vanskelig dersom man skal innstallere en trippel radiator i et midi-kabinett. :)

Men i alle fall. Dersom du ikke skal ha vk. kan jo PC-V1000 være et bra valg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lian Li har ikke mange vifteplasser. Men plasseringen på dem gjør ventilasjonen genial. :)

Skal du ha vannkjøling, gå for et maxi-tower. Ikke gå i samme fellen som meg. Utrolig vanskelig dersom man skal innstallere en trippel radiator i et midi-kabinett. :)

Men i alle fall. Dersom du ikke skal ha vk. kan jo PC-V1000 være et bra valg. :)

Okey, takk for svar.

Jeg prøver på nytt da, hvilket Lian Li kabinett(midi) har aller best ventilasjon?

Lenke til kommentar

Lian Li PC-A16

Pr i dag mener jeg at det er det beste mid tower kabinettet fra lian li.

Du har kun 5.1/4 brønner slik at du med full frihet kan velge hva du vil ha i front. Du har PCI viften uten å ha perforeringer i døren, Du har ut-tag bart hovedkort brett.

Gjør det mye letter å montere hovedkortet og kjøler.

Lian Li PC7BSCANDv3

Har du også. Pr i dag har jeg det men vurderer å gå til A16. Savner de tingen som jeg har listet over på A16 ved dette kabinettet. Ellers er dette et flott kabinet. Som også er til å anbefale. Et pluss med scand er at det er med 3 mist vifter så bråker en del mindere enn de som følger med i A16. Men har man vifte styring så vil det nok ikke være et problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Er enig med deg i at A16 er et meget bra kabinett, men jeg synes det er forbasket dumt at de plasserte knapper og slikt på toppen. Jeg mener det ødela litt av den stilrene looken. De skulle heller vært helt i bunnen. Ja, jeg er ikke spesielt opptatt av "USB-minnepenn-brukervennlighet".

Lenke til kommentar
Lian Li PC-A16

Du har kun 5.1/4 brønner slik at du med full frihet kan velge hva du vil ha i front. Du har PCI viften uten å ha perforeringer i døren, Du har ut-tag bart hovedkort brett.

Lian Li PC7BSCANDv3

Har du også. Pr i dag har jeg det men vurderer å gå til A16. Savner de tingen som jeg har listet over på A16 ved dette kabinettet. Ellers er dette et flott kabinet. Som også er til å anbefale. Et pluss med scand er at det er med 3 mist vifter så bråker en del mindere enn de som følger med i A16. Men har man vifte styring så vil det nok ikke være et problem.

Tusen takk MoDzoNa, tror jeg går for PC7BSCANDv3.

Lenke til kommentar
Lian Li PC-A16

Lian Li PC7BSCANDv3

Tusen takk MoDzoNa, tror jeg går for PC7BSCANDv3.

Et lite tips. Det er på tilbud hos netshop denne uken;) Til 695,-:D

Virkelig et kupp for å si det mildt.:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

695,- for det kabinetter er virkelig en god pris, og en får veldig mye for pengene, bestilte selv mitt PC7B scand V3 til samme prisen i fjor hos netshop. og med tanke på prisen er jeg veldig fornøyd. :)

Lenke til kommentar

695,- for det kabinetter er virkelig en god pris, og en får veldig mye for pengene, bestilte selv mitt PC7B scand V3 til samme prisen i fjor hos netshop. og med tanke på prisen er jeg veldig fornøyd. :)

La meg få si et par ting om Lian Li som jeg har sagt tidligere. Først av alt: Dette er verdens dyreste alu. Det eneste av kvalitet man får i disse kabinettene er stilrene og god plass til å bygge. Utover dette har ikke kabinettene særlig supre termiske egenskaper eller er særlig støyvennlige. Dette er helt klart min mening og den fornærmer nok de mange brukerne her som har brukt surt opptjente lommepenger etc på å kjøpe seg et. Vel, de er oppskrytt, sorry. Jeg har hatt 5 stk og burde vite hva jeg prater om, deriblant dette dere diskuterer...

Hvis jeg enda engang skal måtte anbefale noe, så er det ingenting annet enn Antec P182 som gjelder for meg. Den anbefalingen har jeg ikke angret på et sekund til alle mine venner og de øvrige jeg har hjulpet med å velge kabinett. Dere burde ta en titt på andre alternativer enn Lian Li, nettopp fordi dere får så mye mer ved å kjøpe andre merker.

Men igjen, jeg vil påpeke at dette er min personlige mening og reflekterer ikke den gjengse Lian Li bruker vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg støtter andylove her, man betaler mye for navnet. Jeg har selv hatt 2 Lian Li kabinetter (PC6070B Scand & PC7BSCAND V3) og aldri blitt fornøyd med de. Før det første så skrangler de etter man har tatt dørene på X antall ganger, de har heller ikke supre kjøleegenskaper samtidig som aluminium er ett skrøpelig materiale som ikke føles veldig solid eller støydemper godt. Jeg har også kjøpt ett Antec, men det er Sonata III istedenfor P182 som jeg er vesentlig mer fornøyd med enn de to Lian Liene jeg hadde da dette føles vesentlig mer solid ut samtidig som det demper støy mye bedre. Jeg har forlatt Lian Li leieren for godt nå, fordi man kan mer ved å kjøpe andre kabinetter fra andre produsenter. Spør du meg så har Lian Li blitt en hype.

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg er misfornøyd med Lian Li akkurat, men er ikke topp fornøyd heller. :)

Støtter mange av påstandene over, men vil ikke si at man får en billig følelse når man tar på kabinettet. Det kan skrangle litt av og til, men ikke noe betydelig. Viftene som følger med i mitt, er fryktelig støyende. :(

Etter min mening er de midi-kabinettene fra Lian Li for små til alt det jeg skal bruke det til. :)

Så skulle ønske jeg hadde fått bytta mitt i et fulltower. Men er nok litt sent det nå. :p

Skal ikke bytte altså.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Tipper at du uansett kan få ganske mye igjen hvis du selger det. Bruker å være slikt på lian li.

Men selv er jeg enig i at lianli har noen negative sider. Men jeg har forelsket meg i looket. De andre problemene finner jeg bare løsninger på. Liker litt hode bry :D

Lenke til kommentar

Gode poenger av to tidligere meget aktive LianLi-nister Mortis og Andylove. Har fulgt AntecP182-tråden, og ser mange gode egenskaper i det kabinettet som ikke er i mitt 6070Scand.

Er forøvrig også enig i at støyen fra den gamle disk-holderen er for høy og at sidedøra kan begynne å skrangle.

Løste førstnevnte med Petteram sine O-ringer og sistnevte med å strekke litt i de "hempene" som man klemmer kabinett-døra fast i bakkant med.

Nå støyer hverken det ene eller det andre.

De termiske egenskapene er defintivt dårligere enn mitt mye eldre Coolermaster-kabinett (med tilsvarende vifteantall).

Bryr meg ikke nevneverdig om kjøleegenskaper, men siden HenrikTheGuitar spør etter den ene egenskapen så ville jeg anbefalt f.eks Antec 900 eller noe i den dur. Eller cabriolet-løsning i acryl :)

Vi fremdeles meget godt fornøyde lianlinister er nok litt for partisk til å innrømme mangler...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Har fått nytt kabinett i hus, Lian Li PCA71B. :)

+ Lekker og stilren design

+ Svært god plass

+ God løsning for montering av disker

+ Vibrasjonsisolerende

+ Avtagbart hovedkortbrett

+ Mulighet for å montere PSU både oppe og nede

+ Tommelskruer

- Medfølgende vifter støyer en del

- Luken på I/O-panelet virker litt skrøpelig

- Noe stiv pris

Er svært fornøyd med dette kabinettet. Kostet en del mer enn det jeg hadde tenkt å bruke, men ser på det som en investering. Slik det står nå, så støyer maskinen en del, så viftene og CPU-kjøleren skal nok byttes etter hvert. Viftestyring skal også installeres.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...