Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Har samme kabinett selv og mener av prinsipielle grunner at man ikke skal tukkle for mye med et Lian-Li. Uansett, du er på god vei til å få til noe bra. ;)

Vel, av samme prinsipielle grunner valgte jeg å tilpasse kabinettet da jeg ikke syns det dekker mine behov rett fra fabrikken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okei. Ser ut til at hvis jeg bestiller noen deler til vannkjølingen fra vcore så blir det 4nye vifter på 50lappen stykke. Bare for å prøve å se hvordan de er. Også er det alltid kjekt med noen ekstra liggende hvis man plutselig skulle få noen ideer^^

Kan være at grunnen til at jeg har dårlige temp er at jeg har dårlige blokker (det som er neste på oppgraderings listen).

GPU: AC twinplex PRO

Ligger på rundt 50 grader i load på et 8800gt

CPU: AC cuplex PRO

Ligger på rundt 40 grader i load på en E6550 @ 2.33ghz

50 grader load på skjermkort og 40 grader load på cpu er jo veldig bra da. jeg ser ikke helt hvordan nye kabinettvifter kan bidra med noe her uten at det går kraftig ut over støynivået i maskina.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Se der ja. 4-pinnskontakten kan legges mellom CPU og I/O. SATA kablene kan legges under hver harddisk og ut på baksiden. Derfra kan dem buntes sammen og føres til hovedkortet. 24-pinnen kan føres rett opp hvis du "bøyer litt". ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Se der ja. 4-pinnskontakten kan legges mellom CPU og I/O. SATA kablene kan legges under hver harddisk og ut på baksiden. Derfra kan dem buntes sammen og føres til hovedkortet. 24-pinnen kan føres rett opp hvis du "bøyer litt". ;)

I det kabinettet kan en lett snu harddiskene så en ikke ser kontaktene, jeg har samme kabinettet selv, og jeg kjører mine disker slik. Hjelper en god del på ryddingen...

Lenke til kommentar
50 grader load på skjermkort og 40 grader load på cpu er jo veldig bra da. jeg ser ikke helt hvordan nye kabinettvifter kan bidra med noe her uten at det går kraftig ut over støynivået i maskina.

Okei.

Selv synes jeg ikke GPU blir bra kjølt siden tempen blir lavere hvis jeg setter på zalman viften. Men dog vil det støye en del mer.

PCen min:)

mini-P1230424.jpg

Joda kommer nytt tastatur etter vært.. Så gammelt at det ikke er windows tast på det:D

mini-P1230422.jpg

Fikk nesten ikke plass til vifte-styringen i fornt pga radiator og vifter. Har vell 3mm klaring på innsiden.

mini-P1230423.jpg

Ikke mye ledig plass her gitt. 5 Harddisker Har plass til en til men ikke på hovedkortet slik at det har bare ikke blitt til at jeg har kjøpt kontroller eller harddisk. Får se hva som skjer i fremtiden. Først skal ny pumpe og blokker inn i vannkjølingen.

De fleste av strømforskynings kablene har blitt kappet i akkurat lang nok lengde og de som ikke er bruk for har jeg loddet på molexplug slik at det er bare å blugge i når jeg skal få bruk for noe ekstra.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jo, jeg skal innrømme at det så bra ut. Men, hvis du vil ha det enda bedre, sleever du de resterende kablene. ;)

kunne også ha satt inn harddiskene "feil" vei, slik at en ikke ser kontaktene fra den vinkelen du har postet bilde i, har gjort det selv i mitt PC7B-scandV3, og jeg kan bekrefte at det går, kommer heller ikke i konflikt med Hk-brettet heller.

Dog, da trenger en satakabler som er vinklede i den ene enden...

Det hjelper en god del på inntrykket...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Harddisk holder

Den er den eneste fra Lian Li som støtter 4 disker.

Får se hvordan kabinettet blir når jeg oppgraderer vannkjølingen. Ting får være slik de er i dag til jeg tar ut alt på en gang..:p

Hvis du ser nøye på pumpen kan du se at det er en løs pakning på innsuget. Virker nesten som at den ikke pumper noe særlig lenger pga temp har gått opp noe enormt i kabinettet i det siste. Får se om jeg tar den ut og tester den i badekaret.

Har en kompis som har samme pumpe. Han hadde store problemer med med at den levde sitt eget liv.

Pr i dag er han i forsen slik at han blir ikke akkurat plaget av den nå.

Må man vir stativet 180grader forhold til hvordan jeg har det? For å ha harddisk kablene bak?

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Må man vir stativet 180grader forhold til hvordan jeg har det? For å ha harddisk kablene bak?

Nei, det trenger en ikke, en bare setter i harddiskene inn motsatt vei av hva du har de nå. Bare husk at en må ha vinklede kabler hvis en gjør det i kabinettet ditt, hvis ikke kolliderer sata-kabelen med sidedøra

Lenke til kommentar
Harddisk holder

Den er den eneste fra Lian Li som støtter 4 disker.

Feil... Denne fra Lian Li har også plass til fire. Det er den samme som du tenker på, men med performert deksel. dessverre er den ikke på lager, hvis den hadde vært det så hadde jeg kjøpten. Jeg synes den du tenkte på ikke er noe fin. Det står for meg mellom den med tre og den med fire diker. Digital Impuls selger den også, de har den heller ikke på lager, men står ubrekreftet på 02.02.08.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...