Spirre Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 hva er grunnen til at du vil bytte ut mist viftene? det er bra vifter av høy kvalitet. jeg har selv erfaring med både mist og papst og velger mist framfor papst anyday. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 *Har redigert posten en del.* Men grunnen for at jeg vil bytte vifter er at de blir litt pinglete på 7volt og jeg har ikke noe å booste dem med når de må gå på 12v hele tiden. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 de fleste 120mm vifter har lik støy og effekt på lik hastighet. dvs at en 120mm mist på 1050rpm (stock speed) flytter like mye luft og støyer like mye som andre 120mm vifter på samme hastighet. så det du egentlig er ute etter er 120mm vifter som har en høyere orginal hastighet slik at du kan få mer effekt når du trenger det? jeg tror du kommer til å bli skuffa over forbedringene du får ved å bytte viftene. med mindre du setter inn noen delta vifter da. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Finnes 120mm vifter med mer støy enn andre. Men har også god erfaring med MIST. Har hatt noen papps vifter tidligere, og kulelagrene har en tildens til og bli slitt etter en stund. Og da støyer disse som ****. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da var den nye strømforsyningen kommet, og allt var på plass igjen Ble mye ryddigere denne gangen Kom med tilbakemeld om forbedringer. Takk for svar Lenke til kommentar
objeCt Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Pent kabinett det der zell:D Kepp up the good work:D Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 @ mrnilsen: du kan jo vurdere å flytte vifta i sidedøre lengre bak for å få en bedre effekt av den. siden du kjører et 8800gtx/ultra kort så vil det lønne seg å få dratt varmlufta kjøleren blåser inn i kassa ut. ergo bedre å ha vifta lengre bak, dvs nærmere utblåsinga på skjermkortet. ellers så er det ganske bra det der, vanskelig å få det noe spesielt bedre. dersom det går kan du jo snu hd ramma 180 grader, slik at kablene blir helt borte. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Da kom dem i veien for sidedøren. Så det er eneste måten og ha den på. Med tanke på at skjermkortet er så stort, akkurat som det er plass. Skjermkortet ligger på rundt om 60grader under spilling i crysis, med høy grafikk. Så det holder slik som det er Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvilket skjermkort er det? Jeg vil tippe et i 8800-serien. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 MrNilsen1986: Grei rydding, men du kunne vel gjordt det litt bedre rundt ramen. Hvilken ram har du egentlig? btw: hvitbalansen er helt på jordet. fikse den til neste gang? zeLL91: Litt feig vinkel for å se hvordan det er inni, men ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Har ett 8800GTX skjermkort. Så det er bare akkurat som det går. Har 4GB HyperX 8500 minne Vet ikke helt hvordan jeg skal få det mer ryddig rundt der. Og jeg er ennå litt amatør på kammen Så det blir det, det blir. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Presse kablene oppunder/bak drevet. Når det gjelder hvitbalansen kan du enkelt endre dette ved å enten bruke en av de forhåndsinstalerte verdiene (kun i P, Av, Tv og M) eller egendefinere den. Skal du egendefinere den tar du et hvitt ark fårran kameraet og ta bildet av det. Det er ikke viktig at det er fukus, men at det sentrale området av bildet/arket er belyst av det samme lyset som er på objektet, i dette tilfellet kabinettet. Still kameraet inn på egendefinert hvitbalanse blandt de andre ferdiginnstalerte hvitbalansene. Gå så inn i menyen og velg egendefinert hvitbalanse (eller noe slikt). Du velger så det siste bildet, altså det av arket, og trykker "set". No har kameraet stilt hvitbalansen etter arket og det neste bildet av kabinettet blir med riktig hvitbalanse og farger. Et tredje valg er å ta i RAW (som jeg gjør) og endre hvitbalanset etter det som passer best på PCen i ettertid. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 MrNilsen1986: Følgte de viftene med kabinettet da du kjøpte det? klarer du å kjenne luft strømmen som kommer ut av vifta i sidedøra? Jeg har samme kabinett, og her klarer jeg såvidt å kjenne luftstrøm fra vifta i sidedør. Synes at denne vifta burde flytte mer luft. Det er en mist 17 dB, så forventningene er ikke alt for store. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Dusken: Den flytter kanskje litt lite ja. Men det synes jeg den foran hardiskene også gjør, den puster jo bare. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 jeg tror dere undervurderer hvor effektivt viftene jobber, selv på lavt turtall. jeg har hatt 5 stk 12db 80mm papst vifter, og de flytta neigu ikke mye luft, men diskene mine var kalde og fine, det var god sirkulasjon i kassa og det var aldri noe problem for for høy temp på de forskjellige komponentene. og uansett åssen vifter du erstatter mist viftene med, så vil det ikke ha noe spesielt å si for mengen luft som blir flytta med mindre du kjøper vifter som sviver raskere. og da støyer de mer. det er så lite forskjell i effekt og støy på vifter som har samme turtall og størelse. det som teller er kvalitet og holdbarhet. mist er det bedre viftemerket jeg har testa så langt. har proøvd mist, papst, revoltec, adda, coolermaster, titan, og sikkert noen flere jeg ikke husker i farta Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Okei. Ser ut til at hvis jeg bestiller noen deler til vannkjølingen fra vcore så blir det 4nye vifter på 50lappen stykke. Bare for å prøve å se hvordan de er. Også er det alltid kjekt med noen ekstra liggende hvis man plutselig skulle få noen ideer^^ Kan være at grunnen til at jeg har dårlige temp er at jeg har dårlige blokker (det som er neste på oppgraderings listen). GPU: AC twinplex PRO Ligger på rundt 50 grader i load på et 8800gt CPU: AC cuplex PRO Ligger på rundt 40 grader i load på en E6550 @ 2.33ghz Endret 19. januar 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Her kommer min nyeste mod (full worklogg kommer til å dukke opp i kategorien brukererfaringer etterhvert). Kabinettet er nok ikke helt standard på insiden heller, men det får vi titte på en annen gang Er det forresten noen som har noen drevcover i sølv å selge/gi bort i Oslo-området? Send meg i såfall en PM... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har samme kabinett selv og mener av prinsipielle grunner at man ikke skal tukkle for mye med et Lian-Li. Uansett, du er på god vei til å få til noe bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå