Moderat Bruker Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 En ting som nesten ble en konflikt er at 12v strømkabel bare såvidt ble lang nok. Den tar omtrent nedpå grafikkortet på tur over hele hovedkortet (eneste ulempen ved at psu er i bunn). Dette kan nok være forskjellig fra hovedkort og psu. Jeg har Asus P5K-E og Corsair 620-HX. Svarte gampesangen. Ikke i havet at jeg faar stroemkablene aa rekke fra PSU til CPU stroeminntak oeverst i venstre hjoerne ogsaa paa mitt abit ip35 pro. Noen som vet hvor man kan faa kjoept en extender? 8 pins hun/han Takker Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Greit...er ny eier av Lian Li(igjen) denne gangen fikk jeg tak i et mindre sett Lian Li servertårn...ja servertårn Lian Li PC71USB som sjeldent selges.... watter opp bilder i morgen da det blir lyst:) dimmene på dette er bare sykt:) 60cm 60cm og 21cm Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 - CPU kjoeleren kan ikke staa andre veien.Konflikt med case fanen i taket - dessverre Jeg mente skjermkortkjøleren Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 - CPU kjoeleren kan ikke staa andre veien.Konflikt med case fanen i taket - dessverre Jeg mente skjermkortkjøleren a-ha Tror du har ett poeng der - will do! Takk Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 (endret) ja...får legge ut jeg å da:) Fikk mitt PC71USB igår og her er bildene. et til: mer: det var det:) Endret 24. november 2007 av Olanru Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ser bra ut det Ola. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Ser bra ut det Ola. Var ikke så ille det nei Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Takker Virkelig pent, nå har jeg vel ikke noe annet velg enn og kjøpe meg et lian-li cube, kan jo ikke være dårligere enn olanru... Lenke til kommentar
meeg Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) Lenge siden jeg har lagt ut bilder her. Skjedd noen oppdateringer siden sist: Endret 25. november 2007 av meeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Runde IDE-kabler hadde gjort underverker. Ellers ganske bra. Hva med den andre siden da? Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 (endret) 1. kabinettet (filserver) er et Lian Li PC-V2000+ Silver Er overlesset med harddisker, og orket aldri å rydde opp i det da det var mer eller indre håpløst uten å måtte begynne å skjære i kabinettet, eller skaffe forlengere til diverse kabler. (Det ser fryktelig rotete ut, men det viktigste var å få til bra luftflyt gjennom der. Alle de harddiskene utvikler _mye_ varme). Holder du hånden over kabinettet bak, kjenner du en skikkelig varm luftstrøm... Hardware her er dersom jeg husker helt korrekt: Mobo: Asus A8N SLI Premium CPU: AMD Athlon 64 4000+ Socket 939 Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 PSU: Enermax 720W Infinity GFX: Asus 7800GTX Zalman Reserator1 på CPU + GFX Lian Li LCD Panel Silver Harddisker: 1 x 74 WD Raptor 6 x 500 (WD5000AAKS) 2 x 320 (WD3200KS) 2 x 300 (MaxtorL300S0) 1 x 200 (Maxtor L200S0) PSU på bildet der _var_ en Tagan TG580-U15, men den bestemte seg plutselig for å ta kvelden på lørdag formiddag (ble vel for mye for den med alle de harddiskene) 2. kabinettet (filserver) er et Lian Li PC-7077USB. (Hvorfor dette ikke er mer populært skulle jeg likt å visst...) Satte det opp idag, så tok meg _litt_ bedre tid med rydding enn den spaghetti-saken som er over her Hardware her er: Mobo: Asus A8N SLI Premium CPU: AMD Athlon 64 3700+ Socket 939 Box GFX: Ingenting Minne: OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 PSU: Enermax 720W Infinity GFX: kjører uten.... Std. kjøler på CPU. Forøvrig satt inn 2 ekstra Lian Li EX-34A der... + 4 kanals viftekontroll av et eller annet merke. Harddisker her er: 4 x 750 (WD7500AAKS) 6 x 500 (WD5000AAKS) 2 x 320 (WD3200KS) 3. kabinettet (spille/surfe/chatte) er på nytt et Lian Li PC-V2000+ Silver Hardware her er: Mobo: Asus P5KR CPU: Intel Pentium Core 2 DUO E6750 Minne: OCZ DDR2 PC2-6400 R2 Platinum Dual Channel - 3GB (1GBx3) PSU: Lian Li PS-01 - 500W GFX: Asus 7800GTX Zalman Reserator1 på CPU + GFX Lian Li LCD Panel Silver Harddisker: 2 x 72 WD Raptor 4. kabinettet (HTPC) er (nei, det er ikke Lian Li, men siden jeg var så godt i gang ) et Zalman HD160 HTPC Silver. Tok den med siden det er den som benytter seg av 2 av de andre pcene over (streaming). Utførelsen kan forøvrig minne om Lian Li med pure aliminium, fine kanter som ikke kutter deg opp osv osv... Hardware her er: Mobo: Asus P5KR CPU: Intel Pentium Core 2 DUO E6750 Minne: OCZ DDR2 PC2-6400 R2 Platinum Dual Channel - 4GB (1GBx4) Kjøler: Zalman CNPS 9500 AT-CU PSU: Tagan TG580-U15 GFX: Bytter litt på mellom et Gainward Bliss 8600 GT Silent - 512MB PCI-E og et PowerColor Radeon HD 2400 XT 256MB GDDR3. Er litt i testfasen for å finne ut hva som gir best bilde på tven. Foreløpgi heller det mot 2400'en Forøvrig så kjøres filserver(e, pc #1 er kun mountet inn in PC #2) med Windows Home Server, og resten med Vista Ult. Endret 26. november 2007 av Fleksnes Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Oisann, er det ikke travelt å "passe" på alle de pcene og ikke minst vedlikeholde? Og i tillegg har du over 11 terrabyte med harddiskplass, kunne du nevnt hva du bruker den til? Flotte kabinetter! Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Argh, jo ting tar tid.. Har brukt nesten 2 uker på å få satt alt i system, og å overføre mange TB til WHS tar fryktelig lang tid, så har nesten ikke gjort annet enn å ftp'e filer frem og tilbake, og skru inn harddisker osv osv.. Nå er de jo satt opp, sa da er det ikke så fryktelig mye å passe på egentlig. Det er stort sett filmer/musikk/tv-serier som er lagret, og som streames over til htpcen i den ene stua Lenke til kommentar
Revel Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Sikler på et PCA10B Skal ha inn et ABIT IP35 PRO med Zalman 9700 Her sitter cpu slot ganske høyt oppe på HK og kjølevifta er svær, men ser ut til at det går bra i akkurat dette kabinettet og ikke behøve å sette vifta feil vei for å få den inn. Hva med PSU? Blir det ikke varmt da døra som følger med ikke har åpning der nede? Virker som strømforsyningen blir helt innelåst uten ventilasjon. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Virklig heftig Fleksnes. Det der har kostet en del tenker jeg! Og hvorfor SÅ rå hardware i filserveren? Ikke nok med en rå filserver, men du har jo 2! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Sikler på et PCA10BSkal ha inn et ABIT IP35 PRO med Zalman 9700 Her sitter cpu slot ganske høyt oppe på HK og kjølevifta er svær, men ser ut til at det går bra i akkurat dette kabinettet og ikke behøve å sette vifta feil vei for å få den inn. Hva med PSU? Blir det ikke varmt da døra som følger med ikke har åpning der nede? Virker som strømforsyningen blir helt innelåst uten ventilasjon. Strømforsyningen skal settes inn på høykant (begge sider er mulig), så er det lufting i bu nen der, så det går nok bra Endret 26. november 2007 av 2bb1 Lenke til kommentar
Fleksnes Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Virklig heftig Fleksnes. Det der har kostet en del tenker jeg! Og hvorfor SÅ rå hardware i filserveren? Ikke nok med en rå filserver, men du har jo 2! Det er bare overskuddsmateriale fra div. oppgraderinger, + litt kok fra meg i forbind. med nye ting slik at jeg har blitt sittende med litt dobbelt opp Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Er det noen her som har PC71USB servertårnet? Om ja legg ut bilder a:) Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Sikler på et PCA10BSkal ha inn et ABIT IP35 PRO med Zalman 9700 Her sitter cpu slot ganske høyt oppe på HK og kjølevifta er svær, men ser ut til at det går bra i akkurat dette kabinettet og ikke behøve å sette vifta feil vei for å få den inn. Hva med PSU? Blir det ikke varmt da døra som følger med ikke har åpning der nede? Virker som strømforsyningen blir helt innelåst uten ventilasjon. Strømforsyningen skal settes inn på høykant (begge sider er mulig), så er det lufting i bu nen der, så det går nok bra Min Corsair hx 520 gaar bare en vei i PC-a10. MEN UNSETT TRENGER DU IKKE vaere redd for lufting/varme saa lenge du beholder den orginale viftekonfiggen og ikke snur alle vifter "feil vei". Det du kanskje boer passe paa er lengden paa psu kabelen som forsyner cpu'n med stroem. I mitt kabbinett har jeg baade en Ultra 120 extreme og en HR-03 vga kjoeler - der ble kabelen for kort gitt... Endret 26. november 2007 av maypenray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå