Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Er jo god plass i det i forhold til størrelsen. :)

Men blir for lite til å montere en 120mm radiator inne i kabinettet for meg da PSU er ganske lang. :(

Jeg har et spørsmål til fLeReK: Den Zalman kjøleren, er det 9700NT? Bøyde du de kjølefinnene unda fordi kjøleren ikke fikk plass i kabinettet? Var det en vanskelig mod eller gikk det ganske greit?

Kjøpte nemlig PC-V1100B PlusII og det har samme målene som ditt. :)

Og så var det en ting til. Hadde vert fint om du kun lagt opp noen bilder som beskriver hvordan du gjorde det når du skjulte kablene dine. Det ble jo så fint og ryddig. Er ikke sikker på hvordan jeg kan gjøre det skjønner du. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Hei hei!

Ikke at dette har så veldig mye med denne tråden og gjøre, men gikk just til innkjøp av en MIST 600w rev. 3. Når jeg skulle montere dette i min lian li cube case så rekker ikke den 4 pins (ATX 12v?) som skal på hovedkortet opp. Noen andre som har samme problemet, eller evt. har laget en løsning?

Skrev den i denne tråden pga dette har med Lian Li kabinetter å gjøre.

Help please :p

Edit;Okay, ved ekstrem strekking, så gikk det.

Endret av kent__
Lenke til kommentar

nei det gjør de ikke. i alle fall ikke til rev. 3 utgaven.

EDIT: ser at det ligger forlengere under "kabler", og regner med at disse funker, men sjekk for sikkerhetsskyld.

mulig du leste feil, men det er snakk om ATX kontakten, altså den med 24 pinner. denne er ikke byttbar på rev. 3

men det er jo mulig å skaffe forlengere, problemet blir vel å finne en som er kabelstrømpa.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
men det er jo mulig å skaffe forlengere, problemet blir vel å finne en som er kabelstrømpa.

Hvis man har 10 minutter til rådighet, setter man på det selv. :thumbup:

Lenke til kommentar

vel nei, det tar langt mer enn 10 min dersom du skal få det til å bli bra. jeg har selv strømpa en hel PSU, inkludert ATX, og der måtte jeg fjerne kontakten for å få det som jeg ville.

nå er jeg litt nøye, men ATX kontakten er såpass stor at det skal mye til å få strømpa stram nok til at den sitter brukbart, og ikke minst krympeslangen som er mye mindre elastisk.

Lenke til kommentar

- Goosewater og andre LL venner.

Driver aa bygger/modder paa mitt nye PC-A10 men sliter litt med kabinettvifter, vga-vifte samt CPU-vifte - og konfigurering av disse.

Dette er slik kabinettet er konfigurert orginalt (se bilde)

INNSUG 2 stk - En vertikal helt nederst til hoeyere og en horrisontal oppe til venstre

UTBLAASNING 2 STK - En vertikal oppe til venstre og en montert i dekselet midt paa venstre

Pga av hoeyden paa HR-03 (VGA Kjoeler) maatte jeg fjerne den orginale viften som var montert inne i dekselet midt paa venstre - markert med ett svart kryss. Dette betyr at det naa - foer endringer er 2 vifter som blaaser luft inn - nede til hoeyere og oppe til venstre - og en som blaaser ut - nemmelig den vertikal monterte oppe til venstre.

Jeg har montert foelgende kjoeleloesning i tillegg til kabinettviftene

1) Thermalrigth 120 extreme Abit IP 35 Pro. Denne maatte jeg montere paa langs med CPU Cooler viften ned mot VGA kortet

2) Thermalrigth HR-03 Rev A paa Galaxy 8800GT. VGA Cooler viften ned mot bunnen av kabinettet.

Se bilde med skuffen uttrukket

Saa er vi til problemstillingen.

Hvilken vei skal de forskkjellige viftene blaase? Jeg har totalt 6 vifter i kabinettet. 4 case fans, en for vga coolern og en for cpu coolerm. Disse er merket hhv. (med mitt forslag i parantes)

1 (Innsug)

2 (Innsug)

3 (Ut)

4 (Ut)

5 (Innsug gjennom rillene og ut vifte nr 3)

6 (Her sliter jeg litt...men tror vel ogsaa den skal suge oppover i kabinettet?)

paa bildet under

OK Dett var dett

Deres tilbakemeldinger vil bli satt umaatelig stor pris paa....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det så jo egentlig bra ut. Men det burde vel være mulig å bunte sammen de små kablene fra kabinettet. Enda bedre hadde det vært hvis du sleevet dem. ;)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

LockBreaker - Ang kjoelern saa var det en strek i regningen ja....hadde den kunnes montert den andre veien slik som planen var hadde jeg ogsaa tenkt aa preove uten vifte...

Til begge - er ikke ferdig aa montere enda. Bl.a er det ikke ram brikker og stroemforsyning montert - saa kabler vil bli arrangert pent aa pyntelig og temperaturmaalinger vil bli rapportert.

Hva sier dere om retningene paa viftene da? :innocent:

Lenke til kommentar

Gratulerer med flott kabinett! :thumbup:

Synes vifteretning er fornuftig. I om med at cpu-kjøler må stå slik den er montert, er det nok like greit å snu retningen på vifte 3 slik at den blåser ut.

Vifte 2 har ikke jeg montert, synes det er ok temperaturer i kabinettet uten. Jeg har dog en ekstra vifte i front som blåser inn.

En ting til: vifta i dekselet som du ikke får plass til ved pci-kortene. I mitt kabinett mener jeg at den originalt blåser inn luft mot gpu m.m. (Bare til opplysning - har vel liten relevans nå som du har fjernet den).

Lenke til kommentar
Gratulerer med flott kabinett! :thumbup:

Synes vifteretning er fornuftig. I om med at cpu-kjøler må stå slik den er montert, er det nok like greit å snu retningen på vifte 3 slik at den blåser ut.

Vifte 2 har ikke jeg montert, synes det er ok temperaturer i kabinettet uten. Jeg har dog en ekstra vifte i front som blåser inn.

Takk for tilbakemelding ang vifteretningen

MEN saa tidligere i posten at du nevnte det med en eksrat vifte i front :confused:

Hvor er den plassert da? Slik jeg kan se det er det kun plass til en i front....

Lenke til kommentar
Vifta i front er i en LL drevramme med plass til 4 harddisker (den har også støvfilter).

...ok da forstaar jeg. Maa se aa faa meg en slik en selv!

For det var nemmelig neste spm mitt - hvor ville dere ha installert tre hardisker (2 IDE og en SATA)

Slik som jeg tenkte saa ble det aa installere de to IDE disken paa tvers vertikalt (til venstre) og ny sata disk horrisontalt (til hoeyere - 1 av 3 plasser)

EDIT - Btw de to rammene for hardiskmontering er ikke med paa bildet

Men ut fra det saa ser det jo nesten ut som all friskluften inn blokkeres av harddiskene :thumbdown: - noen synspunkter paa det?

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha tre harddisker ville jeg montert alle horisontalt i rammen rett foran vifta. Oppnår maksimal kjøling da. Luftstrømmen blir noe hindret, men det er jo bla.a. det den skal brukes til! Det er også utrolig enkelt å ta ut og inn disker fra denne rammen, er bare å skli de på plass. Dette i motsetning til rammen hvor de står vertikalt der hele rammen må ut for å kunne løsne diskene. I tillegg vil vel en vertikalt plassert disk teoretisk stoppe enda mer luft og hindre luftflyten? I praksis tviler jeg imidlertid på at det har veldig stor betydning...

Lenke til kommentar

Et tips anngående de grå kablene, og kabler som ikke brukes:

Sett CD-ROM/DVD-ROM i slot 2, og legg kabler og rusk og shiit oppå CD-ROMen, det funker alltid :), og det blir mye ryddigere ;)

EDIT om kjøler:

Prøv og snu kjøleren, sånn at vifta kommer oppover, tror det vil se bedre ut/gi bedre temps :hmm:

EDIT2: Riktignok mine meninger det her ;), kan hende du ikke er helt enig, og det er greit :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da har jeg bestemt meg for og pensjonere mitt lian-li kabinett (PC7B-scand V3), årsaken er at det er for liten plass til vannkjøling og lignende.

Blir riktignok en liten stund før jeg pensjonerer det, siden skjermkort og ny skjerm er første prioritet nå...

Men det blir nok en lian-li cube case på meg... så regn med litt bilder i løpet av nyåret... :D

Lenke til kommentar
Et tips anngående de grå kablene, og kabler som ikke brukes:

Sett CD-ROM/DVD-ROM i slot 2, og legg kabler og rusk og shiit oppå CD-ROMen, det funker alltid :), og det blir mye ryddigere ;)

EDIT om kjøler:

Prøv og snu kjøleren, sånn at vifta kommer oppover, tror det vil se bedre ut/gi bedre temps :hmm:

EDIT2: Riktignok mine meninger det her ;), kan hende du ikke er helt enig, og det er greit :p

- Det vil ryddes naar det naermer seg ferdig

- CPU kjoeleren kan ikke staa andre veien.Konflikt med case fanen i taket - dessverre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...