Spirre Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 vel det må du nesten bare prøve deg fram til, det er stor variasjon i avstand fra skjermkort til bunn i kassa i de forskjellige pc'ene Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Noen som tror jeg kommer til å få problem med å innstallere 2 stk 8800GTX (Kort i den lengda der) i et Lian Li PC-6277? Og så er det en ting til, tror dere at jeg kommer til å få problemer med å montere en Antec Truepower Quattro 1000w PSU i det kabinettet? Link til PSU: https://prisguiden.no/product.php?productId=80783 OBS: Psu er 2-4 cm lengre enn vanlige PSUer. Avbestilte et Cooler Master Stacker her nå. Derfor jeg spør? Endret 7. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ingen problemer med det... dette kablinettet er ekstra dypt i forhold til vanelige ATX kabinetter Skal du ha vannkjølink kan du få problemer med radiatoren/psu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Da er det bare å glede seg til bilder fra det ferdige resultatet. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Ingen problemer med det... dette kablinettet er ekstra dypt i forhold til vanelige ATX kabinetter Skal du ha vannkjølink kan du få problemer med radiatoren/psu Skal nok ikke ha vannkjøling. De nye CPUene fra Intel (yorkfield 45 nm) utvikler vel ikke så mye varme. Skal ikke kjøpe PC nå altså som dere kanskje skjønner. Blir nok å vente til 45 nm kommer ut for fullt og 780/790i Chipsetene kommer ut og så noen nye GPUer. Tenkte jeg skulle få tak i kabinettet nå siden det snart går ut av produksjon, mest fordi jeg vil ha litt tid på meg til å modde. Ingen dramatisk endring av det flotte designet, men bare litt smårask. Se hvordan jeg kan skjule kabler osv. Prøve å få kabinettet til å se penest ut. Innstallere 2 stk hvite katoder + vifter uten lys. Har også en viftestyring jeg har tenkt å innstallere.(Dette kan vel knapt kalles modding, men jeg gjør det nå nå da ) Og så når nye HW er kommet til høst 2008, bestiller jeg. Er ikke sikker på om jeg får råd til SLI da, men får jeg så blir det. Vitktigst er vel CPU og RAM. Deretter kommer det andre skjermkortet. Endret 7. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 (endret) Bygde min nye pc i et Lian Li PC-A10. Meget godt fornøyd med dette kabinettet. Monterte også et hd-rack (EX-34) og kortleser fra Lian Li. Endret 7. november 2007 av Goosewater Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Nice Kunne kanskje organisert kabler litt mer? Men tror dere det holder med to stk katoder? Har invertere så jeg kan ta i bruk fire, men tenkte jeg skulle høre om jeg får bruk for det. Kan vel blir noe glorete med alt for mange katoder? Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ja da har jeg browsa hele tgraaden - tok meg jaggu tre dager uten a finne en jae...el som har de 2 kabinettene jeg vurderer... 1) LIAN LI PC-B20. http://www.lian-li.com/product/product06.p...ex=5&type=b (Linker til meget positive reviews ligger nederst paa siden) Dette kabinettet koster ca 1900 hos microplex 2) LIAN LI PC-S80 http://www.lian-li.com/product/product06.p...ex=5&type=b (Linker til meget positive reviews ligger nederst paa siden) Dette kabinettet koster ca 2700 hos microplex Saa - hva ville dere ha valgt hvis pris spiller liten rolle og lavt stoeynivaa spiller en stor rolle? Haaper paa svar og takker paa forhaand Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Du ovenfor: Så i signaturen din at det stod Lian Li PC-B20. Går da ut ifra at du har bestemt deg for dette kabinettet. Vil bare si at jeg ikke synes det er noe dumt valg. Plass kan kanskje bli et spm? Men dere, hva tror dere om Lian Li PC-6277B med vifte med blått led lys i EX-23 modulen i front (HDD-modul) og resten av viftene i klar plast uten led. I tillegg innstallere noe kalde katoder med hvitt lys? Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du ovenfor: Så i signaturen din at det stod Lian Li PC-B20. Går da ut ifra at du har bestemt deg for dette kabinettet. Vil bare si at jeg ikke synes det er noe dumt valg. Plass kan kanskje bli et spm? Du Ovenfor her Ja det var en gang for ikke saa lang tid tilbake (1 uke) at B20 var mitt soleklare valt ut fra stoeydempingsfeaturene -men naa er jeg pokkermeg ikke sikker lengre.Atpaatill er det en ny kamerat inne i bildet - nemmelig LL PC A10 Setter fremdeles mer enn umaatelig stor pris paa tilbakemeldinger fyfaen disse blekkboxene koster jo mer enn 2000 flis (alu).... Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Som nevnt noen poster over er jeg utrolig fornøyd med mitt PC-A10. Grunnen til at jeg valgte det var bl.a. muligheten for å holde støynivået lavt. Det kommer med 4 stk 12 cm vifter. En foran og en på toppen bak som blåser inn, en bak som blåser ut og en som via en innvendig brakett blåser på grafikkort m.m. I tillegg har jeg en hd-modul med 12 cm vifte i front (som blåser på diskene). Det er også plass til en 12 cm vifte nede i kabinettet mellom harddisker og strømforsyning - denne har jeg ikke tatt i bruk. Jeg har koblet de to viftene i front til viftestyringen på kabinettet (3 nivå). Jeg har to SAS-disker (15K rpm) og 4 SATA-disker (7200 rpm) montert for øyeblikket. Lite støy og fine temperaturer på de. Ligger på vanligvis rundt 35 grader (pga raid får jeg ikke lest av temp på SAS-diskene, men de kjennes ikke varme ut). Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Goosewater - STIIILIG! Hvilken cpu kjoeler er det du har. Tror du denne kunne kjoert helt passivt iom nedsug og utsug via orginale vifter? Ikke noe konflikt med vifte mellom cpu kjoeler og vifte bak? Hva med airducten? Var det noen konflikter der? Ser nemmelig at den ikke er med paa bildet... Hva med praktisk stoey? Vet det blir ganske subjektivt men hadde vaert fint om du kunne sagt noe om akkurat det - Nemmelig mitt viktigste kriterie! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Nice Kunne kanskje organisert kabler litt mer? Men tror dere det holder med to stk katoder? Har invertere så jeg kan ta i bruk fire, men tenkte jeg skulle høre om jeg får bruk for det. Kan vel blir noe glorete med alt for mange katoder? Mer enn null katoder er for glorete... Ellers skjønner jeg ikke hvorfor folk er så oppsatt på kabelorgansering, jeg organiserer for å lette arbeidet, og for å få plass i feks filserveren der det er mange mange disker, og således mange kabler, men i en vanlig maskin er det jo nesten ingen kabler, og hvem bryr seg om de synes når man har av sidedekslet? Å dille for mye med å skjule de gjør jo bare endringer innvendig mer tungvint. AtW Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Vel, jeg er for min egen del helt enig med deg AtW, og har samme holdning til slike ting. Men på samme måte som mange liker å "pynte" bilen sin med masse fjollete spoilere og annet crap som overhodet ikke gjør noe for kjøreegenskapene, eller kjøpe jakker til 2000 kroner som ikke er varmere enn en til 400, handler dette jo mest om interesser og smak. Kableskjuling er vel nesten en gren innenfor kabinettmod, det samme med katoder osv. Det er mye her i verden som ikke handler om praktisk fornuftige løsninger. Fluoriserende vann, eller selvlysende minnebrikker har ingen praktisk nytte, men jeg kan forstå at enkelte, spesielt kanskje da de som er litt yngre enn meg selv synes sånt er kult. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Da har vi ulik oppfatning av det med lys og rydding i kabinetter. Syns du ikke dette er noe særlig pent altså? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Er ikke det der en av de gamle modelene som ble solgt på microplex før eller? Noen som vet hva den heter? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Tok bildet fra side 8 i dette emnet. Bla nedover så finner du det. Har også sett at det er i prisguide. Skjønner ikke helt hvorfor Lian Li gikk vekk fra det designet der men, de kunne i alle fall gjort kabinettet større og latt det leve videre i våre hjerter. Men dere, sliter litt med å bestemme meg her nå. Valget står mellom Lian Li PC-6277B: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...b&mcat=c134 og Lian Li PC-V1100B-Plus med sidevindu: Kabinett: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...I&mcat=c134 Sidedør: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=W...I&mcat=c307 Prisen spiller ingen rolle, det er jo et kabinett jeg skal ha i lang. lang tid fremover. EDIT: Har bestemt meg. Blir PC-V1100B-PlusII Men for å få plass til PSU der kan jeg vel bare fjerne det bakerste festet for HDD? Skal ha en Antec Truepower Quattro 1000w. Den er 2 cm lengre enn vanlig PSUer i 1000w klassen og det kan vel skape noen problemer. Men skal vel følge ATX std for PSU tror jeg ellers. Endret 9. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Goosewater - STIIILIG!Hvilken cpu kjoeler er det du har. Tror du denne kunne kjoert helt passivt iom nedsug og utsug via orginale vifter? Ikke noe konflikt med vifte mellom cpu kjoeler og vifte bak? Hva med airducten? Var det noen konflikter der? Ser nemmelig at den ikke er med paa bildet... Hva med praktisk stoey? Vet det blir ganske subjektivt men hadde vaert fint om du kunne sagt noe om akkurat det - Nemmelig mitt viktigste kriterie! Cpu-kjøleren er en Scythe Ninja Plus rev B. Kjøpte den med tanke på å kjøre passivt, men har ikke prøvd det. Tror imidlertid at det skal gå bra. Har imidlertid såpass lav hastighet (1200 rpm) på vifta at den ikke støyer. Måtte forøvrig montere vifta på kjøleren med hovedkortet inne i kabinettet. Med vifta montert går den såpass høyt over hovedkortet at åpningen for hovedkortbrettet blir for liten når en tar det ut eller inn (ikke mye om å gjøre at det går...). Se forøvrig bilde under. Har ingen konflikter med airducten med vifte som blåser på gpu og kontrollerkort. Tok den av en periode, men la merke til at temp på gpu steg noen grader da. Har altså en positiv effekt på temperaturen (jeg var tvilende til det i starten). Grafikkortet er forøvrig et Nvidia Quadro 3500. Hastigheten på viftene i bakkant styres vha Q-fan. Ligger rundt 800-900 rpm. En ting som nesten ble en konflikt er at 12v strømkabel bare såvidt ble lang nok. Den tar omtrent nedpå grafikkortet på tur over hele hovedkortet (eneste ulempen ved at psu er i bunn). Dette kan nok være forskjellig fra hovedkort og psu. Jeg har Asus P5K-E og Corsair 620-HX. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Lock Breaker, er det kabinettet du hadde bilde av et "ferdig" kabinett, eller en casemod? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) "Ferdig! i hvilken forstand? Det er et bilde som ble linket til før i denne tråden. Det eneste som er modet på kabinettet er vell at vannkjølinga er innstallert. Kabinettet ser sånn ut som på bildet, men det er ikke å få tak i lengre tror jeg. Det var på Microplex.no før, men kan ikke si at jeg har sett det der i det siste. Men dere: PC-V1100B PlusII eller PC-6277B? PS: Skal kjøpe med en sidedør til det PC-V1100B PlusII kabinettet. Endret 9. november 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå