Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er min maskin, det er enda en del som gjenstår men det meste er nå på plass.

Det som kommer senere er en q6700 og et z4 sett fra logitech....og kanskje en ny mus fra ocz.

image001.JPG

image002.JPG

image003.JPG

image004.JPG

image005.JPG

Flere bilder som ikke er skalert ned kan du se hær : http://home.online.no/~povese/Superpjuter/

Måtte borre ut noen popnaggler og satt inn nye fra andre siden sånn at enermaxe'n fikk plass.

Har også en intern usb hub bak diskene som jeg bruker for å få brukt kortleser'n i floppyen.

Tanken min var også at jeg skal bruke denne hubben til bluetooth og ir dongel'n hvis jeg fikk tak i et litt sotet plastdeksel

som jeg skal skjære ut plass til på høyre side av floppye'n.

Hvis noen vet hvor man kan få tak i slike deksler så send gjerne en pm.

Tar gjerne imot kritikk og forslag.

Endret av GabrielV
Lenke til kommentar
Sett på sidedøren. Får du da lavere eller høyere temperatur om du setter viften i sidedøren til å blåse luft ut vs. blåse luft inn?

Blåse ut har jeg ikke testa. Døra står på og vifta blåser inn. Vifta var der ikke da jeg målte temp første gangen.

Lenke til kommentar
Sett på sidedøren. Får du da lavere eller høyere temperatur om du setter viften i sidedøren til å blåse luft ut vs. blåse luft inn?

Blåse ut har jeg ikke testa. Døra står på og vifta blåser inn. Vifta var der ikke da jeg målte temp første gangen.

på din lian li kasse med 8800kort så skal det være bedre om du snur vifta til å blåse ut, og da flytter den mest mulig bakover, slik at den drar ut varmlufta som skjermkortet blåpser inn igjen i kassa.

Lenke til kommentar

Varmluft stiger.

Varmlufta fra skjermkort går enten opp i PSU, eller blir med draget fra CPU->vifta bak og ut.

Har heller ikke 8800 kort.. 7800GT.. :)

Men jeg vil ha inn 8800GT`en som er vifteløs, og skal da prøve å snu vifta til å blåse inn i stedet.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

At varmluft stiger er greit nok det. Når jeg satt viften i sidedøren til å blåse ut varmeluften fra skjermkortet, isteden for å blåse inn, sank skjermkorttemperaturen med 10 grader, så det er ikke alltid de fysiske lovene blir riktig i praksis.

Lenke til kommentar

dersom du har sidedøra til å blåse luft inn i kassa, så vil den varme lufta fra skjermkortet (som blir blåst inn igjen i kassa) liggende å sirkulere rundt i ring under skjermkortet.

jeg har selv testa dette på en pc7bscand 3 kasse, og selv med sidedøra av så var det ganske varmt bak under skjermkortet. så jeg snudde vifta og flytta den så lanngt bak som mulig. ikke lenge etterpå av all varmlufta vekk, og skjermkortet hadde det mye bedre.

men en mulighet er jo å fjerne braktene under skjermkortet (de du tar vekk for å montere lydkort, nettverkskort osv) og monterer inn en 80mm vifte, gjerne 15mm tykk. da vil den blåse armlufta ut bak kassa, og sidevifta kan blåse inn frisk luft på skjermkortet, da er det lurt å ha vifta lengst mulig frem i kassa.

edit:

sjekk bildet jeg posta her for å vise hva jeg mener, post 1252: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9769644

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

mist :)

men en 80*80*15mm er kanskje å foretrekke, da den bygger 1cm mindre i tykkelse. det er jo tross alt ikke mye effekt du trenger der nede

og så bør du sjekke om du har plass til 80mm vifte der, kan jo være at det ikke går emr enn f.eks 70mm.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

men en 80*80*15mm er kanskje å foretrekke, da den bygger 1cm mindre i tykkelse. det er jo tross alt ikke mye effekt du trenger der nede

og så bør du sjekke om du har plass til 80mm vifte der, kan jo være at det ikke går emr enn f.eks 70mm.

hmm, den der må prøves ut en gang...

Lenke til kommentar

Takker, skal se om jeg finner meg en mist 80mm på bruktmarkedet en plass :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Muligens en 92mm vifte vil passe?, da slipper jeg og kjøpe meg en ny vifte, har en 92mm mist liggende fra et annet kabinett jeg har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...