Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Ser at du har satt inn harddisken "feil vei"! Det er jo med på å gjøre at det ser adskillig ryddigere ut! Gjorde det at det ble noen problemer? Var det like mye plass til kabler på andre siden, eller er man nødt til å bruke vinklede kontakter? Kan være en idé hos meg også ser jeg, ettersom visse av kablene egentlig er litt korte til å gå helt gjennom og rundt, så de står i litt spenn...

Endret av pstub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange knall fine kabinetter i denne tråden.

 

Kjøpte selv just et PC7BSCANDV3, men er ikke helt fornøyd med det. Mye støy, må skru på plass de optiske stasjonene (må man det på alle fra lian li?), liten plass.

 

Vurdere nå å invistere i ett Cube Case pga alle harddiskene mine (more to come :p).

 

Bilder:

post-86126-1192311086_thumb.jpg

post-86126-1192311143_thumb.jpg

post-86126-1192311166_thumb.jpg

 

To do: Rydde kabler, erstatte gamle dvd-brenneren med en SATA dvd-brenner, ny strømforsyning.

 

BTW, noen som kan anbefale ei modulær strømforsyning med mange S-ATA strømkontakter? Trenger egentlig ikke mer enn en molex til vifta på harddisk-drevramma.

Lenke til kommentar

Kent: Hvilken støy? CPU-viften lager ofte mye støy, bytt denne om du er misfornøyd. En del gamle skjermkort bråkte en del de også, om du skulle ha det. Og så kan jo det komme litt støy fra alle harddiskene dinte :p

 

Vil anbefale som WheelMan sier å rydde litt i kablene dine! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjøpte selv just et PC7BSCANDV3, men er ikke helt fornøyd med det. Mye støy, må skru på plass de optiske stasjonene (må man det på alle fra lian li?), liten plass.

 

Hei,

 

Her er mitt PC7BSCDV3 som jeg håper vil bli et relativ stille kabinett. Jeg vil først shoppe komponenter utpå nyåret så jeg vet lite om hvordan det ferdige resultatet blir, men jeg har en følelse at dette blir bra :) Kommer til å bytte mist viftene med stille papst vifter, og da skulle saken være biff.

 

Når det kommer til vekt så gjorde de 12 Cooltek isolasjonsplatene underverker :whistle:

 

post-106300-1193085340_thumb.jpg

post-106300-1193085324_thumb.jpg

post-106300-1193085310_thumb.jpg

post-106300-1193085275_thumb.jpg

post-106300-1193085290_thumb.jpg

post-106300-1193085370_thumb.jpg

post-106300-1193085538_thumb.jpg

post-106300-1193085506_thumb.jpg

post-176-1112301614_thumb.jpg

post-106300-1193085147_thumb.jpg

 

Redigert: bilde oppsett.

post-106300-1193085398_thumb.jpg

Endret av BrorBsd
Lenke til kommentar

@ brorbsd

 

hvorfor bytte ut mist viftene med papst? jeg har erfaring med begge merker og mist er helt klart bedre. bruk heller pengene på en viftestyring ;)

 

@ andy_1990

 

ser du har montert kabelstrømper og krympeslanger. et tips. ta stripsa på insiden av krympeslangen, og så skaff deg en varmluftspistol og krym slangene etterpå. det ser mye bedre ut ;)

 

har testa litt med UV kabelstrømer tidligere, og det ble til at jeg kutta det ut, fordi jeg ville ha minst mulig kabler synlig, og dermed ble det litt rart med kabler som lyste opp. hva med å ha UV strømper på kun de kablene som er umulig å skjule, som atx og pci-express, og la resten være svarte. da er det lettere å skjule kablene og det ser straks bedre ut.

 

 

 

et par tips angående kabler (til alle som føler at de trenger det), bruk gjerne forlengere for å kunne legge de bak ting, og på vifter så er det lurt å vri vifta et hakk eller to for å få lagt starten på kabelen bedre. et eksempel er den bakre kabinett vifta. vri den så kabelen stikker opp mot hk, da kan du snike den inn bak hk og dermed skjule den så og si 100% :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har omtrent samme kabinett som deg (V1000). Du kan trykke på "Min PC" i signaturen min så kanskje du får noe inspirasjon. :yes:

 

hvordan får du satt HDD "feil vei". hos meg da er det ikke mulighet for å plugge i kabler

Bruker du IDE? Det funket helt greit hos meg. Skrudde inn skruene og sjøv den inn. Hvis det er flere skruehull på harddisken kan du prøve noen andre for å se om det går. Prøv deg frem! ;)

Lenke til kommentar
@ brorbsd

 

hvorfor bytte ut mist viftene med papst? jeg har erfaring med begge merker og mist er helt klart bedre. bruk heller pengene på en viftestyring ;)

Det var en interessant påstand. Jeg vet jo at du pleier å ha en relativt nyansert syn på ting (ikke er en fanboy uten vidsyn...)

Så jeg lurer på om du da føler deg rimelig sikker på at sammenlikningen er rettferdig?

Med rettferdig mener jeg at det er snakk om 2 vifter med like god evne til å flytte luft. Det er jo enkelt nok å lage en svært stille vifte, men som knapt flytter luft i det hele tatt.

Lenke til kommentar
@ brorbsd

 

hvorfor bytte ut mist viftene med papst? jeg har erfaring med begge merker og mist er helt klart bedre. bruk heller pengene på en viftestyring ;)

 

Jeg har foretatt målinger på begge viftetyper, og ved samme turtall er lydtrykknivået fra begge to i praksis det samme (dvs innenfor usikkerheten), siden bladene på slike vifter er så og si like, så er det god grunn til å anta at ingen av de flytter nevneverdig mer luft på et gitt turtall, konklusjon: de er like god, men operer på forskjellige turtallsområder.

 

AtW

Lenke til kommentar
@ brorbsd

 

hvorfor bytte ut mist viftene med papst? jeg har erfaring med begge merker og mist er helt klart bedre. bruk heller pengene på en viftestyring ;)

Det var en interessant påstand. Jeg vet jo at du pleier å ha en relativt nyansert syn på ting (ikke er en fanboy uten vidsyn...)

Så jeg lurer på om du da føler deg rimelig sikker på at sammenlikningen er rettferdig?

Med rettferdig mener jeg at det er snakk om 2 vifter med like god evne til å flytte luft. Det er jo enkelt nok å lage en svært stille vifte, men som knapt flytter luft i det hele tatt.

ok forventa nesten at noen her ba om en forklaring på påstanden min.

 

jeg har hatt 5 stk papst 80mm vifter, alle 12db. disse begynnte alle å lage ulyder i løpet av 12-18 mnder. det synes jeg er for dårlig med tanke på pris og popularitet.

 

per i dag har jeg 11 mistvifter (med leds) i mine to maskiner. de eldste er vel over 2 år gamle nå (kjøpte de første fra microplex da de først kom på lager der), og alle har passert 1 år, og ingen lager ulyder enda, ikke antydning av noe slag. har også hatt en klar mist vifte, den står i maskina til en kamerat, og den er også godt over et år gammel og er fremdeles god som ny.

 

alle vifter jeg har i bruk går 24/7.

 

jeg kan dessverre ikke gi en mer nyaktig alder på viftene fra mist, da microplex har en ganske sucky ordre historikk (dvs ikke dato eller ordre oversikt, kun sporingsnr som ikke funker lenger)

 

men om jeg sender en mail så kan jeg sikkert sjekke det nærmere.

 

 

 

så for å konkludere påstanden min: papst er ikke dårlige vifter, men jeg føler selv at mist er hakket bedre, og da blir det fort noen 100 lapper bortkasta dersom du bytter de ut.

 

kjøp i så fall en viftestyring dersom de støyer for mye for din smak ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

det er ikke umulig. noen av de jeg har i "goliath" står på en aerocool gatewatch, og der sviver de på ca 1250rpm. de andre er kobla til hk og varierer fra ca 900 til 1050. kan ikke påstå at jeg merker noe forskjell på å skru ned de på 1250.

 

det virker også som om 12cm mist viftene (1050rpm) ikke vil gå noe raskere enn opp mot 1300rpm. i alle fall ikke på min viftestyring. dvs jeg vet de ikke vil det her, da min er digital og nekter å stille de høyere enn 1200rpm. dette varierer fra vifte til vifte. 80mm vifta til mist kunne jeg dra helt opp til 2700rpm (eller deromkring) og selv om dette er en vifte som går raskere på stock enn 120mm til mist, så er det fremdeles en del 100rpm mer i økning.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Bra svar AtW og Spirre :thumbup:

 

Min konklusjon av de to svarene blir da at det neppe er en god investering å bytte ut sine Papst vifter med Mist, men at det muligens vil være mer fornuftig å kjøpe Mist når man først skal ha vifter.

Har forøvrig en del Papst 120mm som surrer og går 24/7 på radiatorer, og som jeg så langt er fornøyd med (de eldste er fra 2004). Har også 1 stk 120mm Mist, men har ikke sammenliknet godt nok til å gjøre meg opp noen mening om lydnivå eller flow, så derfor var jeg litt interessert i utdypningen.

Ellers bruker jeg fortsatt de orginale viftene som sitter i LianLi P70B, og de opplever jeg som mer støyende enn Papst viftene, men jeg tror også de flytter noe mer luft...

 

Men om jeg ikke har missforstått, mener vel de fleste her også at både Papst og Mist er noe "bedre" enn de LianLi orginal viftene, (i alle fall rent støymessig) :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

akkurat det siste der om at adda viftene som lian li vanligvis bruker støyer mer enn papst og mist stemmer veldig godt, men det er mest fordi turtallet/oppgitt db er en del høyere.

 

da jeg solgte lian li kassa mi i forrige mnd så valgte jeg å putte inn 3 coolermaster vifter fra cm stacker stc-t01 mi framfor de adda viftene som orgnialt kom med kassa da den var ny. 80mm støya litt, men alikevel mindre enn de 2x 120mm som orginalt fulgte med. de ligger å støver ned sammen med en haug andre vifter :p

 

tror jeg har ca 10 vifter som er ubrukte :roll: pleier å bytte til mist med en gang jeg bytter kasse.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Spirre Lagt til I dag, 20:30

akkurat det siste der om at adda viftene som lian li vanligvis bruker støyer mer enn papst og mist stemmer veldig godt, men det er mest fordi turtallet/oppgitt db er en del høyere.

Var nettopp derfor din første påstand etter mitt syn krevde litt utdypning, det er en del ting å ta hensyn til når man sammenlikner slike ting. Feks er Boxed viften til Intel dualcore såvidt jeg klarer å SE, helt lik som Quad boxed. I praksis er det stor forskjell, E6xxx har 0.20A vifte, mens Q6xxx har 0,42A og støynivået er deretter. Jeg har også 2 stk Mist 500W, samt en Seasonic S12 psu'er, og jeg syns faktisk den nyeste Mist Rev2 bråker mer enn den gamle. S12 er ikke stillere enn Mist Rev1, men stillere enn den nye Mist.

Dette er dog bare min subjektive opplevelse. Har ikke noe å dokumentere det med, annet enn at den nyere har fått noe høyere effekt på 12V, så det kan jo være en forklaring...

 

Uansett, skal ikke gå for mye OT her, men essensen er at man nok skal være litt forsiktig med å sette et merke opp mot et annet uten mer fyldig info :)

Lenke til kommentar

Her er min rig endelig helt ferdig:

 

114931.jpeg

 

114932.jpeg

 

Har gkort så godt jeg kan med ryddingen, men ble ikke helt tilfreds. Utrolig hvor mye baler som skal opp på nesten samme plass :( Og CF gjør ikke saken noe bedre...

 

Se sig for hw. Enjoy!

 

P.s. Beklager kvaliteten. @mobilkamera...

 

Tips: Lagre bildene på PC-en så de kan resizes!

Endret av Arveen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...