Exentler Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Her er mitt nokså nye PC-V1000 Har sitti å bygget og kablet litt idag, har ikke fått resten av delene enda, men til nå er jeg hvertfall fonøyd Kanskje jeg slikka katten litt ved å bruke blå strips i chassiet, men men Edit: Måtte bare legge til at det er fLeReK sine bilder og stil som inspirerte meg til å kjøpe dette kabinettet Hehe... 9475308[/snapback] FÅ bilde baksida og.. har du koblingspunktene for HDD bak ? det får ikke jeg til og hvordan får du opp SATA kablene utenom sprekken ? du får et problem/vanskelig med å montere cpu og kjøler med HK i kab. anbefaler deg å kjøpe nye vifter. pcen min hørtes ut som en støvsuger første gangen når vifte styring på HK ikke var på. har nuctua vifter nå til alle andre trenger noe mer tips til kabel legging : http://home.online.no/~gurands/bilder/pc%20bilder/ Endret 11. september 2007 av Exentler Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 No var ikke kablingen i kabinettet ditt helt optimalt heller. S-ata strømmen kan vel splittes så man kan feste pluggene høtere oppe så man slipper de ekstra mellomlengden. S-ata kabelen fra to av diskene er jo ikke spesielt bra lagt, men de er korte så det er eneste løsning. Ellers ser kablene løse ut ved HK. Du kan sikkert stramme de beder opp. Men jeg skal ikke slakte deg helt Det er noen gode ideer der. Lenke til kommentar
Stilongs Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Uff, nei har ikke så lyst til å skjære å kutte i det allerede. Har nesten nettopp fått det jo Den bakerste vifta har jeg bytta til en SilenX, tror denne gjør susen! Kjøper flere nye om ørene mine lider altfor mye Og det med disken og kablingen der innrømmer jeg lett at den er litt "jalla" (Ja, det er teip inne i bilde ). Har innsett at jeg må gjøre noe med dette! Ja, jeg har s-ata kontaktene på baksiden siden kablene som fulgte med til HK var en smule korte... Et bilde av baksiden tørr jeg egentlig ikke legge ut, veldig ustrukturert og rett og slett stygt Jeg frykter komplikasjoner ja, når CPU-kjøleren skal på. Zalman 9700, Hehe... Tar problemene som de kommer! Vil bare minne igjen om at jeg ikke er ferdig enda, hehe... Men slike tips som har kommet til nå setter jeg pris på Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 skaff bilde av baksida må se hva du har gjort? trenger tips ^^ Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Thermalright Ultra-120 Extreme er bedre enn Zalman 9700, og passer nok bedre. Lenke til kommentar
Stilongs Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har startet å tukle igjen nå, kvittet meg med den kjipe løsninga på diskene Hmm, kjøleren er allerede sendt, så er litt lite å gjøre med det nå Men liker utseende på Zalmans kjøler mye bedre enn Thermalright. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Thermalright Ultra-120 Extreme er bedre enn Zalman 9700, og passer nok bedre. 9475794[/snapback] Så et bilde her en gang, en som satt en løvblåser mot sin 9700 :!:, skal finne det EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9320785 Endret 11. september 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Utrolig genialt, men kommer nok neppe til å prøve det med det første. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Et annet eksempel kan være dette "luftstyringsdekselet" som en del LianLi har på bakviften under psu. På min vannkjølte P5K dlx gir den meg ca 10 grader lavere NB temp. Andre har i følge innlegg i denne tråden erfart at den gir dårligere kjøling... Og dette her betyr hva fornoe? 9475019[/snapback] Nei som 2bb1 gjetter snakket jeg ikke om dette PSU dekselet; Det tror jeg ikke har noe nevneverdig innvirkning på temperaturen, men kan sikker dempe støy dersom man har PSU som blåser litt. Jeg bruker dette til slangegjennomføring på mitt PCG70B. Det jeg snakket om er innvendig deksel som sitter på viften under psu som forøvrig også blåser "feil" vei hos meg, altså inn Ser altså sånn ut: Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Aha! Den ja! Den er utrolig kjekk... Lurt å sette den "omvendt" slik at den blåser kald luft mot hovedkortet! Det skal jeg også gjøre når jeg får tak i vannkjølinga.. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Thermalright Ultra-120 Extreme er bedre enn Zalman 9700, og passer nok bedre. 9475794[/snapback] Så et bilde her en gang, en som satt en løvblåser mot sin 9700 :!:, skal finne det EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9320785 9476274[/snapback] Det er faktisk hoppeslott pumpen til ungene mine Må nok dra den frem igjen og benche litt snart Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Det er faktisk hoppeslott pumpen til ungene mine Må nok dra den frem igjen og benche litt snart 9484874[/snapback] Haha, smart Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Hehe, jeg stilte dette spørsmålet i den andre kabinett tråden...og så så jeg at det var en egen tråd for lian li... Tar en copy/paste jeg; Ser det er en del Lian Li folk i denne tråden... så derfor stiller jeg spørsmålet mitt her istedet for å lage en ny tråd Er litt usikker på hvilket Lian Li jeg skal velge til min nye PC. Det står mellom disse; PC6277B PC7BSCANDV3 PCV1000BPLUSII Har kanskje mest lyst på PC 6277 Hvordan er plassen i disse 3 kabinettene til ett 8800 GTX kort? Skal ha ett Asus P5K Premium hovedkort og ett Club3D eller XFX 8800GTX 768 skjermkort i kabinettet. Skal ha 2 harddisker og 1 DVD-brenner og 1 DVD spiller. Vil ha ett kabinett med god plass innvendig. Er jo litt prisforskjell på disse 3... for å si det sånn; er virkelig PVC1000PlusII (og 6277) verdt 1000 kroner mer enn SCANDV3? Har egentlig tittet litt på SCANDV2 også, men tror ikke jeg vil kabinett med dør igjen. EDIT: skal ha denne PSU'en, hvis det har noe å si? GIGABYTE Odin Pro 800W Endret 13. september 2007 av mjau Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har egentlig ikke så mye peiling på om PC6277B passer med GTX, men det passer med GTS PC6277B er jo det finesta da Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 PC7BSCANDV3 synes jeg var finest. Vindu trenger man da ikke. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 du får plass til 8800gtx i pc7bscand v3, så det går nok greit å få det i andre lian li kasser også. pc7 kassene er jo det formatet til lian li som blir mest brukt (tenker da på romslighet inni kassa) kan anbefale pc7 kassene på det varmeste dersom du ikke er veldig opphent i god plass, for det blir trangt, og det er vanskelig å holde det ryddig for kabler, men ellers så er kassa kjempebra, og er muligens den lian li kassa som gir mest for pengene, spesielt nå som det er 3 mist vifter i den. 9489527[/snapback] siden det er samme diskusjon i begge kabinett trådene så bare quoter jeg meg selv Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Siden du skal ha 8800 GTX kort får du ikke plass til harddisk i den øverste harddisk plassen hvis du velger PC7SCAND. Nå vet ikke jeg hva du mener er god plass, men jeg synes ikke det er så veldig god plass i PC7SCAND, men det er helt greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Lian-Li har jo også noen fine kabinetter som er litt større. V2000 for eksempel. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Den er jo svær. Du får fint plass til GTX i 6277. Men alle hardisker montert og ha en del plass til overs. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Siden du skal ha 8800 GTX kort får du ikke plass til harddisk i den øverste harddisk plassen hvis du velger PC7SCAND. Nå vet ikke jeg hva du mener er god plass, men jeg synes ikke det er så veldig god plass i PC7SCAND, men det er helt greit. 9490745[/snapback] jo du får plass til 8800gtx i V3 av pc7kassene selv om du har en harddisk i den øverste av de 3 brønnene. men du må snu brønnen 90 grader. naboen har nemlig både 8800 gtx, 3 disker og pc7bscand v3 stående under pulten dessuten har jeg montert et 8800 gtx i en slik kasse selv, riktignok uten en disk i den øverste brønnen, men da kan de stå vanlige veien også. men veldig god plass er det ikke, det skal jeg være førstemann til å innrømme. jeg har faktisk parkert mitt eget pc7ascand (v1) til fordel for en stacker stc-t01 i filserveren, og lian lien ble nedgradert til filserver i fjor da jeg kjøpte en stacker 830 til gamer riggen. Endret 14. september 2007 av Spirre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå