Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, det var utrolig fint. Det begynner å komme så mange nye kabinetter at man nesten har lyst på alle sammen. Lenke til kommentar
AnDy_1990 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Bestille meg nettopp PC6277B, så er bare glad jeg Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 deet er noe som skurrer når du finner konepc og vannkjøling i samme setning altså....mulig det bare er meg..... Lenke til kommentar
randknu Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jepp. Hvorfor har du så mange kabler mellom cpu og dvd-brenneren egentlig? Hos meg er det bare 24-pin kabelen som er der Kommer det luft på minnebrikkene dine i det hele tatt, bortsett fra kanskje litt turbulens fra cpu-viften da? De så ganske omringet ut 9467415[/snapback] Hehe ja alle kablene som går opp der er stripsa fast i bakveggen så det ser ikke så verst ut i virkeligheten. Alle PSU kablene går opp her og de som er for lange tar en sving inn over DVD-brenneren. Det kommer veldig frem på bildet ser jeg men det er andre ting som irriterer meg mer. Som masse rot nede i bunn av kabinettet, Hvordan får dere stua bort kablene? Eller lager dere kabler i riktig lengde selv? Målte nettopp temp på minnebrikkene med digitalt termometer, ligger rundt 40 grader. Jeg måtte faktisk bøye den sonic toweret litt så CPU vifta gikk klar av minnebrikkene. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 deet er noe som skurrer når du finner konepc og vannkjøling i samme setning altså....mulig det bare er meg..... 9472820[/snapback] Nei, hvorfor det? Alt er inne i kabinettet, kabinettet er stilig, og stille. Skjønner ikke hvordan det kan skurre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Muligens fordi man ikke invisterer i vannkjøling på en "kone-PC". Et par stille vifter er jo mer enn bra nok. Men hvis du er perfeksjonist og liker PC-bygging, er det jo forståelig. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Maskinen kommer jo til å bli klokket, for å få bedre ytelse. Derfor vannkjøling. Tenkte på en Q6600 G0 og 8800GTS 320MB ellerno. Kan også brukes til min svigerbror på 10 år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Såpass. Kravstor kone du har. Spiller hun eller? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Neida, men gidder ikke ta Dual-core når jeg kan ta Quad til samme pris. Ikke vits i å ta noe mindre enn 8800GTS heller Damen er ikke kone, enda. Men en maskin til damen kalles jo "kone-PC". Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Såpass. Kravstor kone du har. Spiller hun eller? 9473394[/snapback] Man er jo villig til og tømme lommeboka, hvis man er fryktelig glad i den personen Endret 11. september 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ser du har samme skjermkortet som meg, og jeg har også samme vifteoppsettet som deg, bortsett fra den i sidedøren. Testet litt med at den i sidedøren skulle trekke luft inn og ut: Luft inn sidedøren: GPU temp max load 82*c Luft ut sidedøren: GPU temp max load 73*C 9466446[/snapback] Se det ja, dette er i så fall et glimrende eksempel på at alle tipsene, teoriene, og de fine tegningene med masse piler på, i beste fall bare er veiledende. Det er ingenting som er bedre enn å prøve seg frem, og det finnes jo desverre ingen fasit som dekker alle. Har selv 4 forskjellige kabinetter i bruk her, og alle oppfører seg forskjellig. Cpu kjølere av den typen du har kompeliserer nok bildet enda mer. Jeg vil feks ut fra bildene tro at din gpu var "better of" med sideviften til å blåse inn, men når du sier det er omvendt i praksis, tror jeg deg så gjerne. Et annet eksempel kan være dette "luftstyringsdekselet" som en del LianLi har på bakviften under psu. På min vannkjølte P5K dlx gir den meg ca 10 grader lavere NB temp. Andre har i følge innlegg i denne tråden erfart at den gir dårligere kjøling... PS, hva er forresten hk tempen hos deg, og ble den påvirket av endret luftretning på sidevifte? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ja, skulle jo tro at kald luft inn ville hjelpe på, men i mitt tilfelle var det stikk motsatt. Tok en rask test med begge deler igjen, denne gangen idle men man ser fortsatt forskjell. 3-4 grader høyere på CPU, 3-4 grader høyerer på GPU og 4 grader varmere harddisk når viften blåser inn. Bilde: Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Se her ja..! Selv har jeg sidevifta til å blåse ut! Men det dekselet bakpå PSUen, (som er med Lian Li kabinett), gir den altså så store resultater som hos deg pcp160? Det var jo bare heftig da... Skulle ikke tro at det hjalp noe særlig.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Regner virkelig ikke med at pcp160 snakker om dekselet bak på psu. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Et annet eksempel kan være dette "luftstyringsdekselet" som en del LianLi har på bakviften under psu. På min vannkjølte P5K dlx gir den meg ca 10 grader lavere NB temp. Andre har i følge innlegg i denne tråden erfart at den gir dårligere kjøling... Og dette her betyr hva fornoe? Endret 11. september 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Noen som har Lian Li PC-A10B som kan legge ut noen bilder? Lenke til kommentar
Stilongs Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Her er mitt nokså nye PC-V1000 Har sitti å bygget og kablet litt idag, har ikke fått resten av delene enda, men til nå er jeg hvertfall fonøyd Kanskje jeg slikka katten litt ved å bruke blå strips i chassiet, men men Edit: Måtte bare legge til at det er fLeReK sine bilder og stil som inspirerte meg til å kjøpe dette kabinettet Hehe... Endret 11. september 2007 av Rufselabben Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) No vet jeg ikke hvor lange kablene dine er, men er det mulig å strekke kablene opp gjennom det hullet mellom HK og drevet? btw: sliter du litt med bildelinkene? Endret 11. september 2007 av Håkki Lenke til kommentar
Stilongs Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hvis der er de grå der i bakkant det er snakk så svippa jeg dem bare opp der, pga de kom i klem når jeg skulle lukke døra For det ser kanskje litt rart ut ja... ^^ btw: sliter du litt med bildelinkene? 9475405[/snapback] Hahaha, javisst Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hvis du hadde giddet å sjære hullet større hadde alt blidt mye ryddigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå