Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Her kommer endlig bildene minne etter litt rydding. kablene er selvfølgelig lagt anneledes.

De Sata kabelene som får i midten skal bort så fort jeg få fatt i 75/100 cm kabler

må da finnes noen bedre  måter å legge kabel  ?

det hullet bak er fult og der jeg skal ha flere sata kabler.  problem :S

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IMG_3124.JPG

IMG_3126.JPG

IMG_3127.JPG

IMG_3129.JPG

IMG_3131.JPG

IMG_3130.JPG

IMG_3133.JPG

9459024[/snapback]

jeg stussa også på viftenes vindrettning. ville det ikke være mer effekttivt å snu vifta på cpu kjøler og bakre vegg? nå står de jo slik at de vlåser lufta framover i kassa, men det blir jo ganske feil i forhold til hva kassa er designa for. plus at den bakre vifta vil fange opp varm luft fra psu og dra den inn i kassa igjen etter at psu har blåst den ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, takk til XobiN for s-ata kablene :thumbup:

2bb1 Postet i dag, 16:14

Må være pent ja, har ikke såå ytelsestrang at jeg ofrer hele utseende for å si det sånn 

He he, neida, og det skjønner jeg ;)

Men når jeg ser på boksen din lurer jeg litt på hvorfor du vil ha fler vifter. Blir det faktisk for varmt noe sted eller har du bare vifte/støy- trang? :tease:

Setter du vifta i døren til å blåse inn, burde det fungere brukbart det der. Jeg formoder da at cpu viften blåser gjennom kjøleren, og til viften bak + psu-viften.

Området rundt cd/dvd har jo sikkert ikke så rare sirkulasjonen, men med så mye luft mellom lider de vel ingen nød akkurat.

Rundt minnebrikker blir det vel en del sirkulasjon som følge av cpu viften, og det samme gjelder hk generelt. Så jeg ser rett og slett ikke helt behovet.

Men for all del, kan hende at jeg overser noe, eller rett og slett tar feil :)

9459022[/snapback]

Har litt viftetrang ja :innocent: Med alle viftene jeg har nå på fullt, så bråker den jo ikke litt en gang :thumbdown: Cpu-viften blåser gjennom kjøleren ja.

Likte foresten denne løsningen:

perfektflowietkabinettcw9.jpg

Men vet ikke om jeg gidder å bruke penger på det om jeg ikke trenger det.

Har lyst å modifisere kabinettet, slik at det blir noe eget og ikke noe alle kan kjøpe uten videre. Andre forslag enn å fylle opp med vifter?

Lenke til kommentar

Harddiskbrønnen kan jeg fjerne, og feste harddisken i en av floppy-brønnene. Da blir det mye bedre plass i alle fall. Men vet ikke helt om jeg er villig til å bruke flere tusen på vannkjøling akkurat nå :) Har tross alt Thermalright U-120 Extreme, så hvis jeg skal ha vannkjøling må jeg ha noe som er en del bedre enn den.

Lenke til kommentar

nå skal dere høre :p

http://lian-li.com/product/product06.php?p..._index=2&type=b

her er tanken dems

det blåses kald luft på cpu kjølern. vifta på cpu kjølern trekker det videre slik at det kommer forbi skjermkort og den varme lufta stiger. og blir dratt ut i siden.

det stiger ikke varm luft fra PSU. det er et deksel bak som fører luften ut på siden.

temps. med en 1200 rpm i bunn til HDD. 2 etasjen er det bare 800 rpm vifter (alle fra noctua). må ha en 1200 rpm vifte i siden etterhvert

litt under 20 i rommet

må legge til at det funker dårlig til vannkjøling hvis du ikke fjerner HDD rackene eller lager hull i toppen.

Endret av Exentler
Lenke til kommentar
nå skal dere høre :p

http://lian-li.com/product/product06.php?p..._index=2&type=b

her er tanken dems

det blåses kald luft på cpu kjølern. vifta på cpu kjølern trekker det videre slik at det kommer forbi skjermkort og den varme lufta stiger. og blir dratt ut i siden.

det stiger ikke varm luft fra PSU. det er et deksel bak som fører luften ut på siden.

temps. med en 1200 rpm i bunn til HDD. 2 etasjen er det bare 800 rpm vifter (alle fra noctua). må ha en 1200 rpm vifte i siden etterhvert

litt under 20 i rommet

9459890[/snapback]

Har samme kabinett selv og jeg må si at dette er et virkelig kvalitetskabinett. Har omtrent samme temp som deg med min q6600.

Kabinettet anbefales til alle som tenker å kjøpe et seriøst skap. :yes:

Lenke til kommentar
2bb1 Postet i dag, 16:14

Har lyst å modifisere kabinettet, slik at det blir noe eget og ikke noe alle kan kjøpe uten videre. Andre forslag enn å fylle opp med vifter?

9459809[/snapback]

Du kan med letthet droppe mer vifter. En i toppen som drar ut forstyrrer bare balansen til luftflyten i og med at den ikke har noen logisk funksjon annet enn å dra ut varm luft der det er "ingenting". Antec P182 har en rett over CPU vifta som drar ut. Den fjernet jeg og det med svært gode resultater.

Uansett hvilket standard formet kabinett du har, så vil du tjene på å ha minst mulig i veien for luftflyten og samtidig at viftene er montert på rett sted.

Som sagt, dropp vifter i topp, det vil ikke gjøre noe nytte. Velg heller med omhu hva slags vifter som flytter luft bedre og plasser disse strategisk. Den som sitter i front og bak er selvfølgelig viktigst.

Lenke til kommentar
Her kommer endlig bildene minne etter litt rydding. kablene er selvfølgelig lagt anneledes.

De Sata kabelene som får i midten skal bort så fort jeg få fatt i 75/100 cm kabler

må da finnes noen bedre  måter å legge kabel  ?

det hullet bak er fult og der jeg skal ha flere sata kabler.  problem :S

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
IMG_3124.JPG

IMG_3126.JPG

IMG_3127.JPG

IMG_3129.JPG

IMG_3131.JPG

IMG_3130.JPG

IMG_3133.JPG

9459024[/snapback]

jeg stussa også på viftenes vindrettning. ville det ikke være mer effekttivt å snu vifta på cpu kjøler og bakre vegg? nå står de jo slik at de vlåser lufta framover i kassa, men det blir jo ganske feil i forhold til hva kassa er designa for. plus at den bakre vifta vil fange opp varm luft fra psu og dra den inn i kassa igjen etter at psu har blåst den ut.

9459370[/snapback]

hmm, synes det såg fint ut..CPU vifta trekker luft gjennom ribbene for å kjøle den ned, så er det plassert en vifte i bakkant som kan trekke den varme lufta fra ribbene ut av kabinettet. Så sørger den ekspansjons-kjøler vifta for å kjøle ned skjermkortet ved å trekke kald luft inn på kortet. Sånn jeg ser det. Kan hende jeg tar fullstendig feil, men.

zaltmann

Lenke til kommentar

Jeg har et noenlunde likt problem i gaming riggen min. Det kabinettet er nesten likt 2bb1's kabinett. Bare uten vifte i sidedør. Jeg hadde før en vifte nede foran som trakk luft inn, og en bak som trakk luft ut rett fra prosessoren. Da hadde jeg en max-temp på 60 grader på CPU under full load. Vel høyt syntes jeg og når jeg holdt hånda bak PSU'en var lufta som kom ut VELDIG varm. Det jeg fant ut var at lufta fra CPUen gikk ikke ut vifta rett bak den men ut gjennom PSU...

Årsaken er at PSU har tempraturregulert vifte (mist 600W) når den blir varm speeder vifta opp og "tar over" all luftstrømmen fra CPU. Da fant jeg ut at jeg hadde et veldig undertrykk i kabinettet. Dette resulterte i at PSU og skjermkort ble veldig varme. Viftene måtte arbeide veldig hardt for å klare å suge luft igjennom og ut. Spesielt den lille vifta på 8800 kortet surret veldig og tempen lå på godt over 80 grader.

Grunnen til at jeg sier "undertrykk og overtrykk" er at ved overtrykk vil luft komme ut riller og luftehuller i kabinettet. Dette hadde vert en ulempe dersom noen komponenter hadde blitt kjølt ved å trekke luft utenfra og inn. Men slike komponenter finnes ikke så vidt jeg vet.

Ved undertrykk suges luft inn gjennom riller og luftehuller. Det oppstår et lavere trykk inni kabinettet enn utenfor (det er snakk om millibar) derfor må vifter som bare kan suge luft ut nermest kjempe en desperat kamp for å trykke luften dit den ikke vil. lufta vil jo inn i kabinettet igjen siden det er mindre trykk der...

Jeg skal ha i en 4in3 HDD rack i front med 120mm vifte i tillegg til å montere en i toppen som blåser luft inn. CPU temp på 60 grader og GPU på 80+ er uholdbart så jeg bruker å ha døra av som en midlertidig løsning. Da ligger temp på 45 for CPU og 73 på GPU. Alt er under max load.

post-126966-1189439682_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser du har samme skjermkortet som meg, og jeg har også samme vifteoppsettet som deg, bortsett fra den i sidedøren. Testet litt med at den i sidedøren skulle trekke luft inn og ut:

Luft inn sidedøren: GPU temp max load 82*c

Luft ut sidedøren: GPU temp max load 73*C

Lenke til kommentar

Heisann alle Lian Li fans.

Har tenkt å kjøpe meg ny pc, og sikter mot kvalitet så Lian Li er et godt valg tipper jeg.

har sett litt på denne lian li PC6277B Link

Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha det, siden jeg ikke skal ha vannkjøling, går sefølgelig an, men finnes det et annet alternativ som ligner? Og hvordan vifter og vifteoppsett burde jeg ha på et kabinett som dette? Blir å gjøre litt OC så må være godt med kjøling.

Hilsen André :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser du har samme skjermkortet som meg, og jeg har også samme vifteoppsettet som deg, bortsett fra den i sidedøren. Testet litt med at den i sidedøren skulle trekke luft inn og ut:

Luft inn sidedøren: GPU temp max load 82*c

Luft ut sidedøren: GPU temp max load 73*C

9466446[/snapback]

Vel hvis du har testet det så må det vel være slik da, å prøve seg frem er alltid det beste, men det er jo også mest arbeid...

Lenke til kommentar

Jepp. Hvorfor har du så mange kabler mellom cpu og dvd-brenneren egentlig? Hos meg er det bare 24-pin kabelen som er der :p

Kommer det luft på minnebrikkene dine i det hele tatt, bortsett fra kanskje litt turbulens fra cpu-viften da? De så ganske omringet ut :)

Lenke til kommentar
Heisann alle Lian Li fans.

Har tenkt å kjøpe meg ny pc, og sikter mot kvalitet så Lian Li er et godt valg tipper jeg.

har sett litt på denne lian li PC6277B Link

Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal ha det, siden jeg ikke skal ha vannkjøling, går sefølgelig an, men finnes det et annet alternativ som ligner? Og hvordan vifter og vifteoppsett burde jeg ha på et kabinett som dette? Blir å gjøre litt OC så må være godt med kjøling.

Hilsen André  :thumbup:

9466787[/snapback]

Har 6277B selv og vil si at dette er et konge kabinett. Det er kun to ting jeg vil si er negativt med det. Kablene fra frontdekselet er for korte. Lyden når ikke fram til pluggen på hovedkortet. En annen ting er at viftene bråker litt, men det kan enkelt endres med nye.

6277 vil gå ut av produksjon no i høst og vil bli erstattet av et litt kortere kabinett basert på PC7SCAND og vil ikke ha støvfiltert i topp.

Et alternativ er PC7BSCAND, hvis du vil ha vindu, må du kjøpe det utenom. Et annet alternativ er PCA16B.

Endret av Håkki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...