Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

randknu: Vil absolutt anbefale deg å rydde litt i kablene dine Der har du mye å hente :yes:

9422114[/snapback]

vet ikke om det er heilt nødvendig da han bruker den som server og dermed skyver den vekk ein anna plass

9423411[/snapback]

 

Med tanke på at det blir en del varmt inne der, kunne det være lurt å rydde litt for bedre luftgjennomstrømning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
randknu: Vil absolutt anbefale deg å rydde litt i kablene dine Der har du mye å hente :yes:

9422114[/snapback]

vet ikke om det er heilt nødvendig da han bruker den som server og dermed skyver den vekk ein anna plass

9423411[/snapback]

 

Med tanke på at det blir en del varmt inne der, kunne det være lurt å rydde litt for bedre luftgjennomstrømning.

9423686[/snapback]

sant nok, men om han ikke har problemer med høye temps, kanskje han plasserer serveren i ett kaldt rom.

Lenke til kommentar

Kaldt om vinteren ja men er nok nermere romtemp om sommeren. Jeg overvåker tempraturer på alle harddisker som støtter det og det er ikke noe stort problem. Den varmeste disken er bortimot 55 grader på det varmeste men den er "alltid" varm.

 

Dessuten er det så fullt av kabler inni der at jeg vet ikke om jeg har plass til flere.

Dette er fra da jeg hadde 15 HDD'er i et A-open fulltower. DET var trangt det. Allikevel bruker jeg alltid å ha sidedørene på, men jeg bruker jo hurtige vifter i den da. Støy er ikke en faktor her.

post-126966-1188916747_thumb.jpg

Endret av randknu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Skal poste lian Li kabinetter her da!

Ikke a-open

Men fy svarte det var mange harddisker :O

9425832[/snapback]

 

Ser du på forrige siden så ser du at han ikke lenger har den maskinen i det a-open kabinettet, han har det i et cube case. Han viste bildet for og vise hvordan det så ut før...

Lenke til kommentar

Som dere ser på bildet under, så har jeg én vifte som trekker luft inn fremme, én vifte som trekker luft ut bak samt én vifte som trekker luft ut i sidedøren (med ekspansjonskammerene). Føler mitt kabinett er ganske varmt av seg, så lurer på hvilke modifikasjone jeg kan gjøre for å få det kjøligere, forslag?

 

Om det innebærer borring e.l. så er jeg åpen for det.

 

pc6070bscandv2_3286_380.jpg

Lenke til kommentar

@Håkki:

Ja, har tenkt på et hull i toppen. Men i så fall, luft inn eller luft ut?

 

Jeg tror kanskje jeg sliter med å få luft ut (just guessing). En bak og en i siden som pumper luft ut er kanskje ikke nok når det pumpes luft inn fremme samt at det kommer luft fra prosessor-viften og skjermkort-viften?

 

 

Skjønte ikke helt hva den greia du linket til var? Er det bare en holder m/filter til en 120mm vifte? Og hvor skal jeg få plass til den? :hmm:

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Ja, kunne kanskje vært en íde å blåse luft inn i sidedøren da? Da blir det 2 inn/2 ut (luften sugd ut oppe og bak). :)

 

Så på spesifikasjonene til den viftemodulen du linket til, og den passer i bredden like over DVD-brenneren (har brenneren nederst), men i høyden tar den bare en og en halv brønnplass, så da vil det jo bli et stygt glips?

 

Men i alle fall, når vifter skal dra luft inn, bør ikke de dra luft inn utenfra? Ser at den viften som drar luft inn fremme i kabinettet står imot en vegg, altså den får ikke frisk luft utenfra. Er dette så gunstig da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...