Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Her er 2 av mine 3 Lian-Li's...

 

PC76a og PCB20B.

 

Den siste husker jeg ikke navnet på

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-7408-1186911241_thumb.jpg

Her er det en "spillmaskin" og en liten "filserver" stacket oppå hverandre for å spare plass.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-7408-1186911249_thumb.jpg

Her er det kabinettet jeg ikke husker navnet på, men har hatt dette siden 2001 (samme som med PC76a)

 

Utover det så har jeg et par classic aopen kabinetter, ett midi og ett fulltower. (alle er fungerende PC'r, majoriteten er s939 maskiner.)

 

PS: Ja det er støvete og rotete her. Hushjelpen er på ferie.

PS2: jeg har ikke noe neonlys eller ekstra "styling" på kassene mine, en PC er en PC og ikke ett smykke.

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,06/08-2007 : 15:37]PCV2100APLUSII :love:

9218869[/snapback]

Aha..! Det er dyrt og stort! :D Hadde det vært god nok plass i PCV1100 til radiator i bunn, slik du har? Og hvordan har du montert radiatoren? Borret nye hull?

 

Hva heter det kabinettet der [urban]?

 

 

Forresten, siden alle Lian-Li gutta henger her så våger jeg meg på et spm.

Jeg er ute etter et Lian Li kabinett med god plass til vannkjøling. Da snakker vi om å få plass til en dualrad inne i den, helst uten noen form for skjæring med dremel.

 

Noen som vet? :)

9219051[/snapback]

Lian-Li V1000 har plass til dette hvis du fjerner harddiskbrønnene nederst i kabinettet. Hvis du vil ha bedre plass velger du V2000.

9220370[/snapback]

Okay! :) Da kjøper jeg kanskje V1100 da... V2100 er så mye høyere...! :p Men jeg er jaggu meg ikke sikker...

 

Kan noen forresten bekrefte om V1100 har børstet alu på sidedekslene? Så ikke ut som den hadde den "børstede" finishen i en review jeg leste..

 

EDIT: Hvordan er målene i det "rommet" på V1100, hvor harddiskbrønnene er? Er det like stort som på V2100?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om:

 

V2000B Plus II

vs

PC201B

 

Valget står mellom disse to. Spesifikasjons- og prismessig er de identiske med unntak av den ekstra vifta som er i PC201. Jeg er ikke spesielt fan av dør, men er også litt usikker på hullepetter som imho minner litt om en ovn. Døra er et større minus, men PC201 er nyere og har støydemping.

 

Thoughts? :shrug:

 

Edit: Gadd ikke lage en helt ny post om fillesaken, så jeg dro en Spansk en og smug den inn her hvis det ikke gjør noe.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

av de to der så hadde jeg valgt v2000 kassa. den har et penere utseende (synes jeg)

 

det er montert en vifte på kjøleramma som vil stå over cpu'en, men på bildet ser det ikke ut som det er luftehull, så er litt vanskelig å si om det er kjøling der eller ikke, men det bør være det, alle andre lian li kasser av den typen, eller absolutt alle lian li kasser har en vifte der.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
av de to der så hadde jeg valgt v2000 kassa. den har et penere utseende (synes jeg)

 

det er montert en vifte på kjøleramma som vil stå over cpu'en, men på bildet ser det ikke ut som det er luftehull, så er litt vanskelig å si om det er kjøling der eller ikke, men det bør være det, alle andre lian li kasser av den typen, eller absolutt alle lian li kasser har en vifte der.

9265841[/snapback]

Det er en vifte der, bilde viser bare inklusiv muffler. Eneste forskjellen på de to er utseendemessig(dør/huller) og én intern vifte ekstra og støydemping i PC201.

 

Jeg heller mot V2000, men syns fortsatt PC201 ser litt mer slick ut, dør eller ikke.

Lenke til kommentar

Æsj, dere ignorerer mine spm.. :nei:

Spør en gang til:

Hvordan er målene i det "rommet" på V1100, hvor harddiskbrønnene er? Er det like stort som på V2100?

 

Er det noen som er sikre på om det er plass til en dual rad der hvor harddiskbrønnene er, bare man fjerner de? Er det like stor plass som i V2100?

 

Setter pris på svar.. :) Kjøper kanskje kabinettet på Tirsdag! :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om:

 

V2000B Plus II

vs

PC201B

 

Valget står mellom disse to. Spesifikasjons- og prismessig er de identiske med unntak av den ekstra vifta som er i PC201. Jeg er ikke spesielt fan av dør, men er også litt usikker på hullepetter som imho minner litt om en ovn. Døra er et større minus, men PC201 er nyere og har støydemping.

 

Thoughts? :shrug:

 

Edit: Gadd ikke lage en helt ny post om fillesaken, så jeg dro en Spansk en og smug den inn her hvis det ikke gjør noe.

9265746[/snapback]

 

Jeg har hatt lillebroren til den første du nevnte. Det er det Lian Li kabinettet jeg ble aller mest fornøyd med støymessig. Men det måtte asfaltplater, HDD silencer, viftestyring og kvalitetsvifter til for at det skulle bli bra. Det siste du nevner har visstnok gjort det bra i tester (hvordan de kan avgjør det i en test er forsåvidt veldig merkelig).

 

Kabinetter er en smakssak uansett. Noen synes at de gamle Compaq kabinettene var et flott stykke kunst mens andre hadde andre meninger om skrotpaq...

 

Mitt tips er at du ser på behovet for kabinettet du skal ha. Lar det seg forsvare med tanke på HW fyll, eller vil du bare at et servertower? Kan også tipse deg om Antec P182, som jeg konverterte til etter at jeg hadde hatt 5 stk Lian Li kabinetter i alle prisklasser...

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Jøss... Fikk mail av Microplex nå, og han skrev at V1100 ikke egnet seg til vannkjøling. Da måtte man isåfall plassere radiatoren på utsiden! :nei:

 

Jeg spør igjen, er det noen som veit om det er plass til en dobbel radiator(2x120cm) i bunn på V1100? (Hvis man da fjerner harddiskbrønnene)

Lenke til kommentar

jeg tror ikke det går. en hd er 3,5 tommer, noe som tilsvarer ca 8,75cm. gang dette med to og legg til ca 4-6 cm i rammer, så er du fremdeles under 24cm. og det blir for lite, fordi en dual radd tar nok enda littegrann mere plass enn bare 24cm. i alle fall har jeg fått intrykk av at du bør ha enda et par cm å gå på utenfor viftene for å få plass.

 

edit: det kan vel kanskje gå akkurat om du fjerner den vifta i front.

 

btw, dette kunne du regna deg fram til selv ut i fra bilder og harddisk bredde

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Det blir jo ikke helt nøyaktig om jeg regner utifra bildene.. Tenkte om noen her som har kabinettet som kunne måle, eller som har prøvd å ha en radiator der. Takk for svar forresten! :)

Radiatoren min er 27,7cm akkurat, og de på Microplex sier at en harddisk er 10,2cm bred. Det ser derimot ut som det kan gå om jeg fjerner den viften der...

 

Men jeg skal titte litt rundt i morra i noen butikker, og spørre om de veit noe.

 

Hvis det er noen her som har det kabinettet(V1100), kunne dere ha målt for meg? :)

Lenke til kommentar

Bestillte kabinett i dag jeg og, skulle egentlig ha et PC6077BUSB, sendte mail og spurte når de fikk det inn på lager men det hadde selvfølgelig gått ut av produksjon, måtte jo skje det.

Da endte det i et PC6277B som er ca. samme greia. minus for min del er vindu i sidedør, menmen...

 

Må forresten takke Microplex for flott kundeservice, de sendte mail til LianLi og spurte etter sidedør uten vindu til PC6277, dette var desværre ikke mulig og skaffe. raske svar med hyggelig tone liker jeg, langt bedre enn mange andre webshopper jeg har vært borti.

 

Da blir det bilder fra meg om noen dager + noen timer til og rydde godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...