Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Driver å monterer hovedkortet nå. Noen av dere som pleier å plassere noen ledninger under hovedkortet?

 

2. Hvilken av de tre brønnene skal jeg legge harddisken i for best kjøing/luftgjennomstrømmning?

pc6070bscandv2_3288_380.jpg

9221095[/snapback]

 

Pkt 1; Det skal ikke være noen ledninger bak HK.

 

Pkt 2; Nederste brønn og i midterste hylle rett bak viften. Kaldeste punktet. Har du 2 stk HDD så benytt øverste og nederste hylle.

 

Lykke til, jeg får mitt utstyr i morgen tidlig

 

Edit:

Hmmm..... Kanskje diskene skal stå vertikalt i brønnen. Samme gjelder for de som over.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Hehe, mente ikke hvilken brønn, men hvilket spor i den nederste brønnen sålklart, skrivefeil fra min side.

 

Da ble den lagt i midterste hylle :)

 

Egentlig like greit at det ikke skal være ledninger bak hovedkortet. Litt greit å ha alt tilgjengelig uten å måtte ta ut hk.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Et siste spørsmål før jeg tar kveld:

 

De vibrasjonsfestene i Lian Li kabinett (hdd), som er helt geniale forøvrig, men om man flytter på maskinen av og til, vil det jo være en risk at harddisken kan falle ut av festene.

 

Det jeg lurer på er om dere andre fester harddisken med skruer i midten på hver side i tillegg til gummihjulene fremme og bak som står nedi spor? Slik at harddisken sitter fast.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Hvilke låser er det du snakker om? Med mitt så fester jeg 4 skruer m/gummi på harddisken, og slider den inn i et spor og trykker den deretter ned hvor den sitter relativt godt fast. Men fast i bokstavlig betydning. Får den ut vis jeg skubber den opp :hmm:

 

Min geniale løsning på problemet: I de to midthullene tok jeg en skrue m/gummi (samme som brukt i festene). Disse to skruene skrudde jeg inn i midthullene utenfra, slik at de kommer inn i sporene, men ikke strammer det bom fast.

Lenke til kommentar
Nydelig organisering av kabler.  :love:

9251773[/snapback]

 

Sto vel iallefall en halvtime med dremelen å klota for å kappe ett hull bak strømforsyninga slik at jeg kan legge kabler der, så klota tilsammen 2 - 3 timer med å pelle frahverandre, bytte kjølepasta, rense vifter, kappe, legge opp og montere alt :ermm:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
PCV2100APLUSII :love:

9218869[/snapback]

Aha..! Det er dyrt og stort! :D Hadde det vært god nok plass i PCV1100 til radiator i bunn, slik du har? Og hvordan har du montert radiatoren? Borret nye hull?

 

Hva heter det kabinettet der [urban]?

 

 

Forresten, siden alle Lian-Li gutta henger her så våger jeg meg på et spm.

Jeg er ute etter et Lian Li kabinett med god plass til vannkjøling. Da snakker vi om å få plass til en dualrad inne i den, helst uten noen form for skjæring med dremel.

 

Noen som vet? :)

9219051[/snapback]

Lian-Li V1000 har plass til dette hvis du fjerner harddiskbrønnene nederst i kabinettet. Hvis du vil ha bedre plass velger du V2000.

9220370[/snapback]

Okay! :) Da kjøper jeg kanskje V1100 da... V2100 er så mye høyere...! :p Men jeg er jaggu meg ikke sikker...

 

Kan noen forresten bekrefte om V1100 har børstet alu på sidedekslene? Så ikke ut som den hadde den "børstede" finishen i en review jeg leste..

Lenke til kommentar
Trenger litt info her.

Får et Lian-Li PC-V1200 Plus II for rundt tusenlappen.

 

Så at strømforsyningen står ned i bakkanten. Betyr det at hovedkortet skal monteres opp-ned? Noe mer som differerer fra "standard" kabinett?

 

Lurte også på om noen har noen erfaringer med kabinettet? Hadde vært veldig kjekt å fått litt info om f.eks. kjøleegenskaper etc...

 

Takker :)

9261513[/snapback]

 

Jeg har PCV1000BPLUSII ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...lusii&mcat=c432 ) som er nesten det samme men litt kortere.

 

For å si det slik at jeg har aldri hatt et bedre kabinett, jeg har hatt noen gjennom tidene.

 

Det er riktig at hovedkortet skal stå opp/ned. Jeg tenkte da at hovedkort med heatpipe fikk problemer, men nei det går fint. Kortet holder ca 40 grader.

 

Ellers så skal alt være likt med standarden ATX. :thumbup:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...