Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

hva er de store ribbene for noe? Skjermkortkjøler? I så fall, passer den ett ATI Radeon X1650PRO? Hvor får man kjøpt det?  :)

9153995[/snapback]

Regner med det er meg du snakker til. :)

Den kjøleren du ser på oversiden av skjermkortet er skjermkort-kjøleren ja. Men akkurat den får du ikke til ditt X1650PRO, for dette er orginalkjøler til MSI 8600 GTS.

Men uten at jeg vet akkurat hvor eller hva, tror jeg du skal kunne få tak i noe liknende til ditt X1650, finnes jo en del liknende som feks denne for ettermontering. Men du må jo sjekke at det passer ditt kort først da, de fleste jeg ser i farten har ikke nevnt akkurat X1650, men passer modeller over og under, så det er sikker mulig å finne.

Du kan jo bare ta en titt hos, Microplex, Komplett, og de vanlige webshopene så finner du nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er de store ribbene for noe? Skjermkortkjøler? I så fall, passer den ett ATI Radeon X1650PRO? Hvor får man kjøpt det?  :)

9153995[/snapback]

Regner med det er meg du snakker til. :)

Den kjøleren du ser på oversiden av skjermkortet er skjermkort-kjøleren ja. Men akkurat den får du ikke til ditt X1650PRO, for dette er orginalkjøler til MSI 8600 GTS.

Men uten at jeg vet akkurat hvor eller hva, tror jeg du skal kunne få tak i noe liknende til ditt X1650, finnes jo en del liknende som feks denne for ettermontering. Men du må jo sjekke at det passer ditt kort først da, de fleste jeg ser i farten har ikke nevnt akkurat X1650, men passer modeller over og under, så det er sikker mulig å finne.

Du kan jo bare ta en titt hos, Microplex, Komplett, og de vanlige webshopene så finner du nok.

9154359[/snapback]

Ja, det var deg :)

Okei, har sett rundt, men har ikke funnet til mitt :( er i ett dilemma skjønner du :p vurderer Ett XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB eller kjøpe ett til av x1650PRO og kjøre crossfire. Er vel kanskje mer og hente ved 8800, men det blir dyrere. MEN, så vil nok 2 stk. x1650PRO kort utvikle mere varme enn ett 8800 kort. Huff, aner ikke hva jeg vil gjøre :p Så får vel ordne med kjølingen etter kortvalg xD

Nok, OT. Har ikke fått ordnet med bildene enda på grunn av får ikke kontakt mellom mobil og pc. Kan ordne via bærbar pc, men gidder ikke enda :p Får se om jeg gidder i morra, har fri så :)

Lenke til kommentar

Litt OT: Skal kjøpe ny PC til høsten og tenkte på å kjøpe med hvite katoder + blå vifter. Hva tror dere om den kombinasjonen? Kabinettet er et Lian Li PC-6277B.

Kombinasjonen blir altså hoveddelen av kabinettet blir lysende hvitt, pga. at det er to katoder + at noe blir lysende blått. Viftene er fra Sunbeam og katodene er også fra Sunbeam

Hadde vert fint med noen tilbakemeldinger, tenkte jeg skulle spørre her siden folket her som oftest har peiling på Lian Li. :)

Og er det noen som vet om TT 1200w og ThermalRight Ultra 120 Extreme passer i Lian Li PC-6277?

Viftene blir ikke sunbeam likevel, de var litt jalla i virkeligheten. Blir MIST vifter. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Og er det noen som vet om TT 1200w og ThermalRight Ultra 120 Extreme passer i Lian Li PC-6277?

9172350[/snapback]

Hva skal du med 1200W? :p Kan ikke tenke meg at det kommer til å komme komponenter som krever så mye..

Regner med at denne vil holde til en PC med:

C2Q CPU

SLi 8800 Ultra

4 GB Minne

Vannkjøling

2* 500GB i RAID0

Og overklokking.

Med mindre du skal ha kjempe mange harddisker inni pcen din, så tror jeg TT TP 850W holder i massevis..!

Lenke til kommentar

Skal ha TT 1200w pga at den har 8pins PCI-E kontakter, 3 stk faktisk. Og så er den ganske god på 12v railen. :)

Det stod mellom 850en og 1200en, kommer til å velge 1200en pga. grunnene jeg skrev over. Vet at også 850w fra TT har en 8pin, men kun en er ikke noe å satse på synest jeg. :)

Men vil den passe uten at den blir stikkende utenom kabinettet, eller stenger for den 120mm vifta i topp på det kabinettet? Og hvordan blir det med ThermalRight Ultra 120 Extreme, vil den passe uten at jeg må la sidedøra vere av?

Og så lurer jeg på om fargekombinasjonen mellom blått og hvitt, vil se stilig ut? :)

Og som du sier, tror ikke jeg det kommer til å komme komponenter som krever 1200w. Heller andre veien, komponenter som krever mindre spenning. Hadde det vert noen PSUer under 1000w med 8pins kontakter, hadde det ikke vert noen tvil. Jeg haddde kommet til å godt for de. :)

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

det skal være en eller flere psuer rundt 7-800 watt som har 1 eller 2 slike 8 pin pci-e kontakter (er noe forbaska dritt at de må endre på dette hele tida)

men husker ikke i farta navnet på disse. noen andre kan sikkert bidra mer her

Lenke til kommentar

Da er det lille Cube-prosjektet mitt nesten ferdig, så hiver inn en del bilder. Når det gjelder ytelsen ser det foreløpig ut til at det vil bli ca 3,2Ghz på E6600 (400x8) og minnet syncront 400Mhz, og 8600GTS @750/1150.

Anbefaler virkelig ikke denne hardware sammensetningen til de utolmodige, men kabinettet i seg selv er i god LianLi kvalitet. Meget bra og praktisk laget dersom man bruker litt mer passende deler. Dvs orginal cpu kjøler og skjermkort med viftekjøler. Dersom man gjør det kan det bygges på brettet, og deretter skyves inn. Jeg har måttet bygge alt der det står nå, og har også måttet borre ut div nagler og demontere invendig rammeverk for å få inn grafikk-kort, og deretter sette sammen igjen med kortet på plass.

Men er absolutt fornøyd med resultatet da, en litt anderledes maskin, med god "mid-range+" ytelse. Og jeg syns heldigvis det er gøy med utfordringer :)

Vel, nok prat, her er masse bilder;

90142.jpeg

90143.jpeg

90144.jpeg

90145.jpeg

90146.jpeg

90147.jpeg

90148.jpeg

90149.jpeg

Lenke til kommentar
Skal ha TT 1200w pga at den har 8pins PCI-E kontakter, 3 stk faktisk. Og så er den ganske god på 12v railen. :)

9175051[/snapback]

Jeg har TT TP 1000W og den er LANG! Passer akkuratt i mitt kabinett. (Antec P180)

For å ikke være den værste OT hora, så må jeg få sagt at det ble veldig bra pcp160!

Likte det Lian-Li kabinettet. ;)

Lenke til kommentar

Ja, takk Intern :)

Jeg syns det var litt snålt i begynnelsen, men liker det bare bedre og bedre.

He he, og som en bonus og pluss i margen tror jeg det må være den første datamaskin (eller for den saks skyld gadget's forøvrig) som damene liker :D (vanligvis er det jo, hæ! skal ikke ha det beistet stående der vel...?)

Lenke til kommentar

He he, ja er vel litt OT, men altså "konefaktoren" er noe mange ikke kan se helt bort fra om man ikke er singel.

way OT..:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Leste en grundig trinn for trinn bruksanvisning her om dagen for hvordan man skal bygge seg en cocpit for flysimulator hjemme. Det ene punktet var: "hvordan fortelle kona om Cocpit'en" :D
Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Det stod mellom 850en og 1200en, kommer til å velge 1200en pga. grunnene jeg skrev over. Vet at også 850w fra TT har en 8pin, men kun en er ikke noe å satse på synest jeg. :)

Men vil den passe uten at den blir stikkende utenom kabinettet, eller stenger for den 120mm vifta i topp på det kabinettet? Og hvordan blir det med ThermalRight Ultra 120 Extreme, vil den passe uten at jeg må la sidedøra vere av?

Og så lurer jeg på om fargekombinasjonen mellom blått og hvitt, vil se stilig ut? :)

Og som du sier, tror ikke jeg det kommer til å komme komponenter som krever 1200w. Heller andre veien, komponenter som krever mindre spenning. Hadde det vert noen PSUer under 1000w med 8pins kontakter, hadde det ikke vert noen tvil. Jeg haddde kommet til å godt for de. :)

9175051[/snapback]

Ok :p Visste ikke noe om 8 pins PCI-e kontakter jeg! :whistle:

Har ikke vært så aktiv på hardware fronten, siden jeg sist kjøpte en pc..

Da var det snakk om 8800GTS med 1x 6 pins PCI-e kontakt, mens GTX hadde to.

Bruker Ultra 8 pins kontakt da eller?

Lenke til kommentar

9172350[/snapback]

Hva skal du med 1200W? :p Kan ikke tenke meg at det kommer til å komme komponenter som krever så mye..

Regner med at denne vil holde til en PC med:

C2Q CPU

SLi 8800 Ultra

4 GB Minne

Vannkjøling

2* 500GB i RAID0

Og overklokking.

Med mindre du skal ha kjempe mange harddisker inni pcen din, så tror jeg TT TP 850W holder i massevis..!

9174992[/snapback]

systemet mitt tar ikke over 563watt.

850watt holder i massevis ja

Lenke til kommentar

9175051[/snapback]

9179256[/snapback]

Ultra bruker ikke 8-pins kontakt, men 2900xt bruker det. Også R650 skulle få 8-pins kontakter har jeg hørt. :)

Lenke til kommentar

9175051[/snapback]

9179256[/snapback]

Ultra bruker ikke 8-pins kontakt, men 2900xt bruker det. Også R650 skulle få 8-pins kontakter har jeg hørt. :)

9179558[/snapback]

Haha.. ATI fan :tease:

Snakker jeg tøv når jeg sier at det er latterlig å kjøpe de nye ATI korta fremfor nVidia sine? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kommer ann på hva du skal bruke de til. ATI sine kort har hardware akselerasjon av HD-materiale. Det har ikke nVidia sine. For min del holder jeg meg til nVidia.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...