Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Regner med du ikke bor i en gymsal med haugevis av andre PC-er? ;)

9114056[/snapback]

:!: !

@Ninvec, syns det ser riktig bra ut så langt jeg. Er det siliconslanger du har der, eller bare ser det litt sånn ut? Og har du laget viftestyringen selv?

Kunne også gjerne se noen flere bilder av radiator-løsningen din, tenker da på hvordan den er festet osv. Gjerne da i skikkelig lys.

Har du festet pumpen fast inni 5,25" avdelingen, i så fall hvordan?

Til slutt lurer jeg litt på filosofien bak dobbelt opp med vifter, jeg skjønner jo at det potensielt kan dra mer luft gjennom radiatoren, men er det også slik at man kan gå "andre veien": få like god gjennomstrømning med lavere turtall, og dermed mindre støy? Eller et siste alternativ er vel at det ser litt rått ut, for det syns jeg unektelig det gjør.

Har selv en trippel radiator med Papst 1200rpm vifter (ca 16dB tror jeg det var) og har laget en viftestyring som jeg kan velge å kjøre de på ca halv fart. Jeg går jo da noen få grader ned på vanntemp med full fart vs halv fart, men til syvende og sist når det kommer til resultatet i praksis, altså hva som blir max 24/7 klokk er det veldig liten forskjell. Jeg kommer ikke nevneverdig lenger stabilt med 3-5 grader lavere temp på cpu eller gpu. Med viftene på full hører jeg de ganske godt, på halv nesten ikke...

Så i lys av dette lurer jeg litt på din erfaring, og gjerne flere bilder av de tekniske løsningene. ;)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg antar det er Ninvec du skal spør om dette. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Etter my jobbing, så tenkte jeg at jeg skulle legga fram mitt ikke helt ferdige Lian Li kabinett. Mangler en plexiplate, som skal stå utenfor 5.25" brakkettet og noen små justeringer, men orker ikke vente lengre :p

Her er noen bilder:

post-82737-1184934800_thumb.jpg

post-82737-1184934825_thumb.jpg

post-82737-1184934837_thumb.jpg

post-82737-1184934909_thumb.jpg

post-82737-1184934923_thumb.jpg

post-82737-1184934931_thumb.jpg

9108447[/snapback]

Lenke til kommentar
Det er allerede 46 sider i denne tråden. Det er vel ikke så mange "igjen" å "hive ut".

9118384[/snapback]

Tror vel de fleste allerede har hevet ut ja...

Men jeg driver å monterer viftestyring, og for dere som liker lys og farger må denne Akasa styringen være midt i blinken?

Man kan velge diverse bakgrunnsfarger (eller vekselvis blinkende... :p ) og det følger med diverse forskjellige deksler til den også. Grunnen til at jeg har den er fordi den har 4 tempsensorer, men samtidig mulighet for manuell styring av vifter, og jeg syns vel i grunn den passet ganske fint inn også.

Hvor bra det fungerer gjenstår å se, men her er noen bilder i alle fall.

post-56388-1185099005_thumb.jpg

post-56388-1185099040_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ahh, nå snakker vi :)

Skjønner ikke hvordan dere klarer å få kabinettene så renset for ledninger. Ser jo knapt en eneste ledninge som strekker seg over hovedkortet. Where are they? :ph34r:

9119110[/snapback]

De fleste er på andre siden av kabinettet, altså når man åpner sidedøren bak så renner det kabler utt.

De andre befinner seg rett ved strømforsyningen oppe ovenfor cpu viften.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Regner med du ikke bor i en gymsal med haugevis av andre PC-er? ;)

9114056[/snapback]

:!: !

@Ninvec, syns det ser riktig bra ut så langt jeg. Er det siliconslanger du har der, eller bare ser det litt sånn ut? Og har du laget viftestyringen selv?

Kunne også gjerne se noen flere bilder av radiator-løsningen din, tenker da på hvordan den er festet osv. Gjerne da i skikkelig lys.

Har du festet pumpen fast inni 5,25" avdelingen, i så fall hvordan?

Til slutt lurer jeg litt på filosofien bak dobbelt opp med vifter, jeg skjønner jo at det potensielt kan dra mer luft gjennom radiatoren, men er det også slik at man kan gå "andre veien": få like god gjennomstrømning med lavere turtall, og dermed mindre støy? Eller et siste alternativ er vel at det ser litt rått ut, for det syns jeg unektelig det gjør.

Har selv en trippel radiator med Papst 1200rpm vifter (ca 16dB tror jeg det var) og har laget en viftestyring som jeg kan velge å kjøre de på ca halv fart. Jeg går jo da noen få grader ned på vanntemp med full fart vs halv fart, men til syvende og sist når det kommer til resultatet i praksis, altså hva som blir max 24/7 klokk er det veldig liten forskjell. Jeg kommer ikke nevneverdig lenger stabilt med 3-5 grader lavere temp på cpu eller gpu. Med viftene på full hører jeg de ganske godt, på halv nesten ikke...

Så i lys av dette lurer jeg litt på din erfaring, og gjerne flere bilder av de tekniske løsningene. ;)

9114830[/snapback]

Det er silicon slanger ja ;)

Viftestyringa er en SLIK, bare at jeg har brukt en brønn port fra Lian Li og byttet deksel. Ingen stor sak, veldig enkelt faktisk.

Har lagt til bilder av viftestyringa og pumpa slik at du kan få svar på dine spørsmål :)

Helt ærlig, så satset jeg ikke på erfaring da jeg monterte dobblet opp med vifter på radiatoren. Jeg tenkte bare logikk. Jo mer luft, jo bedre kjøling. Dessverre har jeg ikke tatt å testet ut systemet med "bare" et sett vifter, derimot så kan det hende at jeg gjør det siden du gjorde meg litt mer nysgjærrig på dette området. Dine vifter lager 4 ganger mindre støy enn mine, så uansett om jeg bruker 3 eller 6 vifter så blir det en del støy. Alt for høyt støy til og sove med værtfall.

Har ikke hatt dette systemet oppe lengre enn 1 1/2 uke, så jeg har ikke rukket og testet så mye. Håper å få noe unnagjort i nærmeste fremtid. som maks klokk 24/7.

Mine temperaturer er jeg litt ukloke på enda, siden de varierer en del.

f.eks. som nå, jeg sitter ikke med en damn shit som krever noe spesielt av maskinen, men uansett så har jeg de høyeste temperaturene jeg har hatt siden jeg monterte systemet.

CPU 38 E6600 @ 3200.

HK 38

GPU 44

Vanligvis ligger både CPU og HK rundt 30 grader.

Jeg skal se litt nærmere på tempraturene, når det kommer til nytten av 6 vifter. Som du sier så er det sannsynligvis bare en liten temp forskjell, så det blir vel mest for show off og ha 6 vifter istede for 3.

En del bilder vedlagt:

post-82737-1185191701_thumb.jpg

post-82737-1185191871_thumb.jpg

post-82737-1185191839_thumb.jpg

post-82737-1185191773_thumb.jpg

post-82737-1185191656_thumb.jpg

post-82737-1185191599_thumb.jpg

post-82737-1185191902_thumb.jpg

Bare fortsett å spørre hvis det er noe :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i helsikke har du vifter når du har vannkjøling ? oO

9125511[/snapback]

He he, du får komme hit og se hvor lenge du klarer å holde fingeren på minnebrikker eller heatpipe uten noe vifter.

Som du kan se av min lille diskusjon med Spirre litt over her kan jeg være enig i at mange kanskje har litt overdrevet mange vifter. Men å kjøre et moderne system med vannkjøl og vifteløst går stort sett bare ikke.

På min forrige NF4 maskin kjørte jeg helt vifteløst ved vanlig "kontoroppgaver", også radiatorvifter avslått. (Til spilling holdt ikke det...) Hadde da vann på chipset, men det begynner å bli mange steder som skal ha kjøling, og som normalt blir indirekte kjølt av cpu-viften. Så vifteløs vannkjøl krever ganske mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...