Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

har et spørsmål om cube case. skal montere en viftestyring i det venstre rommet som ikke inneholder hardwaren, men hvordan skal jeg feste denne?

Det er ikke mulig å komme til på venstre siden av racken slik jeg kan skru den til. Hvordan skal dette gjøres ?

9079689[/snapback]

Du trenger ikke komme til på innsiden. Du setter på en skrue (eller 2) som passer inn i "skinnen" på innsiden, og fester viftestyringen med en "thumbsrew" fra utsiden. Det er på samme måte du fester CD/DVD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har et spørsmål om cube case. skal montere en viftestyring i det venstre rommet som ikke inneholder hardwaren, men hvordan skal jeg feste denne?

Det er ikke mulig å komme til på venstre siden av racken slik jeg kan skru den til. Hvordan skal dette gjøres ?

9079689[/snapback]

Du trenger ikke komme til på innsiden. Du setter på en skrue (eller 2) som passer inn i "skinnen" på innsiden, og fester viftestyringen med en "thumbsrew" fra utsiden. Det er på samme måte du fester CD/DVD.

9080392[/snapback]

Virker helt lost her jeg. Mulighet får grundigere forklaring.

sorry :(

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Problemer med å feste en viftestyring det er snakk om? Er det ikke bare å sette inn viftestyringen hvor den skal stå og se hvilke skruerehull som fitter til hullene? :hmm::p

Hvilket Lian Li kabinett er det beste med tanke på støy? Snakker nå om miditower til pris = <1600. :)

Lenke til kommentar
Problemer med å feste en viftestyring det er snakk om? Er det ikke bare å sette inn viftestyringen hvor den skal stå og se hvilke skruerehull som fitter til hullene? :hmm::p

Hvilket Lian Li kabinett er det beste med tanke på støy? Snakker nå om miditower til pris = <1600. :)

9080911[/snapback]

Får liksom ikke hendene bak der så jeg får skrudd til skruene.

post-121257-1184542073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

9080911[/snapback]

Vil si at DETTE kabinettet passer fint til ditt budsjett og er blandt de stillere (og penere :) ).

Endret av Mathias666
Lenke til kommentar

Var AKKURAT det jeg hadde tenkt å kjøpe egentlig, men så var det en kar som snakket om dårlig lufting? :hmm:

På spesifikasjoner til det kabinettet står det: "Harddiskene monteres med vibrasjonsisolerende fester."

Betyr det at jeg ikke har brukt for Sunbeam harddisk silencer? Hadde nemlig tenkt å kjøpe en slik til harddisken, men om harddiskfestene allerede er virbrasjonsisolerte så er vel det ikke noe vits i, eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Har disse vibrasjonsdempene festene i mitt lian li, regner med at det er samme festene som de bruker på PC6070BSCAND? (se sign for dårlig bilde) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7BSCANDV3&mcat= her kan du se harddisk brønnen på mitt kabbis, tror det er disse vobrasjonsdempe festene det er snakk om, men fester hardiskene i de "krokene" du kan se med skruer med gummiforing. Skal ikke tro at det er noe vits med annen demping da nei, og i og med at kabbinettet har dør og er ferdig lydisolert, tror jeg ikke at du vil sjeneres av støy fra disker. Airflowen burde vel være grei her? Virker som om vifta i front tar opp luft fra "gulvet" (dvs under frontdekslet). Hvis det blir varmt, kan du jo gjøre 2 ting.. lage hull til strømforsyning så den trekker kald luft ovenifra (dette kan da medføre litt støy med mindre du har en støysvakt PSU (noe jeg vet du har, kjører 620w versjonen av din selv ;) ) Evt kan du også lage hull til en støysvak 80mm midt i toppen som blåser luft opp og ut (varm lufter stiger jo som kjent) dette vil nok da resultere i litt mer støy men..

Lenke til kommentar

9080911[/snapback]

Får liksom ikke hendene bak der så jeg får skrudd til skruene.

9080951[/snapback]

noen som kan forklare grundigere hvordan jeg skal klare å feste diverse ting ?

post-121257-1184545574_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Stemmer ikke? Jeg bestilte "min" PC7BSCANDV3 fra Netshop Oslo. Den kom med MIST vifter.

9078103[/snapback]

Bestilte også mitt fra netshop, kom også med mist vifter, dog svart plast og ikke gjennomsiktige som på bildene  :(

9078193[/snapback]

kikka ikke så nøye på viftene, la bare merke til at de var svarte, noe adda viftene til lian li er, og de som kom fra microplex var klare.

men jeg forstår fremdeles ikke hvorfor de leveres med forskjellige vifter, i den grad farga er forskjellig da. klare er jo helt klart penest

Lenke til kommentar
Har disse vibrasjonsdempene festene i mitt lian li, regner med at det er samme festene som de bruker på PC6070BSCAND? (se sign for dårlig bilde) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7BSCANDV3&mcat= her kan du se harddisk brønnen på mitt kabbis, tror det er disse vobrasjonsdempe festene det er snakk om, men fester hardiskene i de "krokene" du kan se med skruer med gummiforing. Skal ikke tro at det er noe vits med annen demping da nei, og i og med at kabbinettet har dør og er ferdig lydisolert, tror jeg ikke at du vil sjeneres av støy fra disker. Airflowen burde vel være grei her? Virker som om vifta i front tar opp luft fra "gulvet" (dvs under frontdekslet). Hvis det blir varmt, kan du jo gjøre 2 ting.. lage hull til strømforsyning så den trekker kald luft ovenifra (dette kan da medføre litt støy med mindre du har en støysvakt PSU (noe jeg vet du har, kjører 620w versjonen av din selv ;) ) Evt kan du også lage hull til en støysvak 80mm midt i toppen som blåser luft opp og ut (varm lufter stiger jo som kjent) dette vil nok da resultere i litt mer støy men..

9081102[/snapback]

Takk for utfyllende svar :)

Å modifisere med en 120mm vifte i toppen burde ikke være noe problem, så det kan jeg godt teste - om det blir nødvendig.

Er det andre ting å si om dette (link) kabinettet? Er veldig keen på å bestille så snart som mulig :)

Lenke til kommentar

Hei.

Noen som forslag til fin "pynting" av ett PC7ASCANDV3 kabinett? Jeg vil ikke ha noe som ødelegger det stilrene i kabinettet, men har sett en del på sidepanelet med plexi som passer til kabinettet og det kommer jeg nok til å gå for, men noe andre ting? Evt. noen som har erfaringer å dele med meg? :)

zaltmann :cool:

Lenke til kommentar

Det er vel her LianLi- ekspertene befinner seg, så spør her.

Er det mulig å kjøpe det luftstyringsdekselet (se rød pil på bildet) løst noe sted?

post-56388-1184760901_thumb.jpg

Akkurat dette kabinettet er et PC70B, men antar det er et fett, og like fester så lenge det er snakk om 120mm vifte.

Har nemlig tenkt å kutte av nedre delen av dette dekselet slik at jeg får kjørt det lenger inn. Det er ikke mulig i dag pga slanger på Aquagraf FX 8800 blokken.

Vanligvis borrer/skjærer og tilpasser jeg slik jeg vil ha det, men siden dette kabinettet er såpass relativt dyrt, kvier jeg meg litt mer for å ødelegge ting som ikke kan byttes ut. Denne kassa blir jo neppe kastet når det som er inni akkurat nå er utdatert... :)

Lenke til kommentar

jeg tror ikke det er noe særlig å hente på å montere et slikt deksel. jeg pleier å fjerne de fra kabinetter jeg monterer for folk.

btw så du spurte tidligere om hvilken vei du burde ha den nederste vifta som flytter luft igjennom sidedøra. jeg pleier å snu den slik at den drar luft inn på skjermkortet.

Lenke til kommentar
jeg tror ikke det er noe særlig å hente på å montere et slikt deksel. jeg pleier å fjerne de fra kabinetter jeg monterer for folk.

btw så du spurte tidligere om hvilken vei du burde ha den nederste vifta som flytter luft igjennom sidedøra. jeg pleier å snu den slik at den drar luft inn på skjermkortet.

9096822[/snapback]

Under normale omstendigheter tror jeg du har rett, men siden jeg har vannkjøling, og dermed ingenting som blåser i området rundt minnebrikkene og heatpipen merker jeg at det har en positiv effekt. Men det bør da brettes lenger inn slik at "kanten" på luftstrømmen treffer omtrent på minnebrikkene. Siden jeg har 4 stk, og med kjølere er det veldig trangt i mellom dem, og litt velrettet luft ovenfra er gunstig.

Ifht den nederste sideviften har jeg tenkt som deg, at det vil virke mer naturlig at den blåser inn, enn ut. Det er det den gjør nå etter at jeg måtte fjerne rammen for å få plass foran slangene. Men jeg skal se den litt an, har strengt tatt ikke behov for noe blåsing over skjermkortet, så mulig jeg bare dropper den. Det blir jo ellers 3 120mm som kjører luft inn, mens jeg ikke har annet enn Mist PSU til å få ut luften.

Lenke til kommentar

det er jo en vifte bak dette dekselet du snakker om, som normalt skal dra luft ut av kassa. det er ikke lurt at den drar luft inn i kassa i alle fall. har testa det selv og det funker dårlig

men har du så dårlig luft sirkulasjon med alle de viftene at du trenger det dekselet?

Lenke til kommentar

Ja, Spirre det gjenstår jo å se hva som fungere best. Du må huske på at det er stor forskjell på vannkjøling og luftkjøling når det gjelder hk og minnekjøling. I et "normalt" oppsett er det jo cpu viften som sørger for blåsing på heatpipe slik at varmen fra pipen går over i luften omkring. Så har man kabinettvifter til å transportere denne varmluften ut av kabinettet.

Skal man da skape nok generell sirkulasjon i kassa til at heatpipe og minnebrikker holdes kjølig hvis man ikke har cpu viften til å overføre varmen til omgivelsesluft trenger man svært kraftig sirkulasjon.

Jeg har nok også en annen tilnærmning til denne problematikken enn jeg ser mange andre har. I steden for en haug med vifter som drar 1000 liter luft gjennom kassa, er jeg ikke så opptatt av total luftmengde, men å skape sirkulasjon akkurat der det trengs. Har man det er det ikke nødvendig å transportere særlig store luftmengder gjennom kassen.

Dette går jo da gjerne litt på bekostning av utseende, med vifter som henger å dingler osv, men jeg bryr meg personlig mer om 24/7 ytelse og stillhet enn akkurat hvor stilrent det er. Jeg kan riktignok la meg både fasinere, og imponere av hvor strøkent og ikke minst ryddig mange av dere andre her får det, men det er liksom ikke helt "min greie"

Har ikke fått montert tempsensorer enda, så det eneste jeg har å gå ut fra er det jeg kjenner med fingeren. I tillegg har mitt P5K Deluxe sin MB temp-sensor sittende rett over minnebrikkene, så den ser jeg.

Forskjellen med og uten dette dekselet når jeg klemmer det så langt inn det går nå er hhv MB temp 42 grader, og 51 grader etter 4 minutter Orthos.

Kjenner også at Northbridge blir ubehagelig varm etter kort tid uten dekselet.

Med boxed kjøleren registrerte jeg riktignok ikke denne forskjellen, og jeg tror igen du har rett i at det da er overflødig, og tom kanskje forværrende om det blåser inn, og gjennom dette dekselet.

Men skal teste litt mer når jeg har fått montert tempsensorer, og må da nesten bare prøve meg frem med inn/ut også.

Det aller mest ideelle hadde nok vært å kjøre viftene akkurat som du sier, men da med en vifte hengende over minne/NB/heatpipe. Kan komme tilbake til resultater når jeg har fått prøvd litt mer, men syns jo alltid det er interessant å høre hva dere andre gjør. Jeg har i alle fall eksperimentert nok med ting som dette til at jeg vet at det ikke finnes noen absolutt "fasit/rett svar" som gjelder alle oppsett. :)

Lenke til kommentar

Noen som har PC-V2100 eller PLUSII som kunne være så snill å gi meg målene på rommet der PSUen ligger?

Trenger hovedsakelig å vite målet fra bakplaten til den veggen med HDD montering...lengden med andre ord.

Har leitet på nett men ikke noe info. Har og sendt spørsmål til Lian-Li og butikker som selger den, men ikke noe svar.

(det rommet nederst til høyre)

tnList_645643160_1_1_Big.jpg

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Lian Li svarer enten aldri, eller det går to dager :p Det opplevde jeg, sendte først tre mailer over et tidsrom på en mnd, men null svar. Ventet en eller to mnd, sendte på nytt. Da fikk jeg svar samma uka.

Så du kan være heldig å sende på riktig tidspunkt, men det skal litt til.

Men fikk du ikke svar fra Microplex altså? Ventet lenge? Microplex eller Netshop burde svare deg ganske raskt, de burde jo få tak i målene på et vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...