Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Har ingen på lager men kan godt ta noen hvis du ønsker det. Det er nemlig litt "stress" å flytte på den som du kan se på dette bildet. Men skal gjøre det, for din skyld. Endret 7. juli 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Jada, til ALLE sammen! Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Har ingen på lager men kan godt ta noen hvis du ønsker det. Det er nemlig litt "stress" å flytte på den som du kan se på dette bildet. Men skal gjøre det, for din skyld. 9022688[/snapback] Btw. Nydlig kabinett du har da. Kjempe bra gjennomført Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 rydda opp i antec kabinettet mitt og nå får jeg ikke på sidedørene på kabinettet mitt, fordi det er så mange ledninger bakkom hk'et.. Tips anyone? Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) rydda opp i antec kabinettet mitt og nå får jeg ikke på sidedørene på kabinettet mitt, fordi det er så mange ledninger bakkom hk'et.. Tips anyone? 9022781[/snapback] Bare få en til å presse døren nedpå, mens en skru på skruene. Seriøst ment. Døren vill kansje bulke ut bitte litt. eller så kan du kappe ledningene, ta av molex kontaktene som tar plass der bak. Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 hva mente du med molex kontakter osv? De kontaktene til vifter osv? Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 hva mente du med molex kontakter osv? De kontaktene til vifter osv? 9022865[/snapback] Det pleier som regel og bli en rekke kontakter til overs, disse pleide jeg å legge bak hk brettet, men siden Molex kontaktene er såpass tykke kan dette bli fort et problem. Så jeg bare tok dem av og teipet lederen slik det ikke ble kontakt mellom dem, så teipet jeg lederne til hk brettet. Å vips der var jeg kvitt problemet. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) har du bilde eller? 9023015[/snapback] Nei desverre. Er det noe som er uklart? skal prøve og forklare bedre, Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) Her kommer bildene noen av dere ønsket å se. Slik ser den nedre delen av kabinettet ut. Som dere ser har jeg lagt kablene gjennom harddiskbrønnene. Alle "restkablene" stripset jeg sammen og la helt bak i kabinettet, under harddisken. Dette "rotet" ser man aldri så lenge man ikke legger seg på magen og ser inn i kabinettet. Kablene som kommer til strømforsyningen la jeg under PSUen, noe man delvis kan se på forgje bilde. De er lagt slik at de ikke kommer i veien for viften og dermed hindrer luftstrømmen. Det vanskeligste under selve PC byggingen var å få den 8 pins strømkabelen til hovedkortet til å ligge pent. Den måtte legges bak Zalman-kjøleren og plugges inn i hovedkortet, noe som var meget vanskelig å få til. Det hele ble gjort etter hovedkortet var montert. Det sier vel sitt. Kjølefinnene til Zalman-kjøleren måtte også bøyes litt unna for å få plass. Dette gikk problemfritt og merkes ikke temperaturmessig. Man legger egentlig ikke merke til at de er bøyd litt unna, det ser naturlig ut i kabinettet. Her kommer kabelen ut på andre siden av kjøleren og ender i en 8 pins-kontakt på hovedkortet. Å gjemme kabelen til den bakre kabinettvifta er en historie i seg selv. Jeg gjemte den under USB kontaktene som stikker ut bak på hovedkortet og strakk den langs skjermkortet til en kontakt som kom ut nær IDE-kontakten. Her kommer ned elegant ut bak skjermkortet. To oversiktsbilder: EDIT: Etter forum oppgraderingen klikket rekkefølgen på bildene og teksten. Gidder ikke rette på det. Endret 25. oktober 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 har du bilde eller? 9023015[/snapback] eller jeg har en psu liggende. Kan vise et eksempel med den viss det er ønskelig? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 har du bilde eller? 9023015[/snapback] Nei desverre. Er det noe som er uklart? skal prøve og forklare bedre, 9023038[/snapback] hmm? okei, vil ha tips til ryddighet i kabinettet Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) har du bilde eller? 9023015[/snapback] Nei desverre. Er det noe som er uklart? skal prøve og forklare bedre, 9023038[/snapback] hmm? okei, vil ha tips til ryddighet i kabinettet 9023075[/snapback] Slik det første du gjør er å ta for deg den/de kontaktene som tar plass. Til dette bruker jeg vanlig vis Pin-uttagere men til dette brukte jeg avbiter, fordi Pin-uttagerne har jeg ikke her jeg er nå. Det andre du gjør er å ta ut lederne ifra molex kontaktene. Så må du husker å teipe lederene sammen slik det ikke blir kontakt mellom dem. Ta og surr teip rundt en og en leder en leder. Jeg bruker som regel bare vanlig elektriker teip, men hadde ikke mer igjen så jeg brukte bare vanlig maskerings teip. Når tredje du gjør er når alle lederen er surret sammen så teiper du dem til kabinettet på hovedkort brettet. Detter er vell stort sett dette du gjør når man skal skjule dem. Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 tar du av den plastiksaken på tuppen? Problemet mitt er at jeg har ting koblet til det, PCI kontakt, vifter... Sata kontaker osv Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Og ja, det er bilteppe. Det er i utgangspunktet serveren min som står borti et hjørne hvor et bilteppe er tilfeldig plassert- venter nok på utskiftning det teppe ja. Har et til, så skal få tatt bilde av det også Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 (endret) tar du av den plastiksaken på tuppen? Problemet mitt er at jeg har ting koblet til det, PCI kontakt, vifter... Sata kontaker osv 9023294[/snapback] ja jeg gjør det. Du kan ta av den "plastiksaken" også bare lodde sammen lederene også teipe dem sammen, det har jeg også gjort. Er litt arbeid da, men da blir man kvitt di store kontaktene og resultatet blir bra Endret 7. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 fLeReK: Helt enig i at P8(P4) kontakten er vanskelig å få til å ligge pent, slet selv med det i kabinettet mitt. Da jeg ikke gadd å røske ut alt for å lage et større hull, ble det til at jeg la den pent på toppen av hovedkortet, den skulle egentlig ligge bak og komme ut akkurat der kontakten skulle kobles. Ellers hadde du noen veldig fine og fikse løsninger, nok en god inspirasjon for andre Dere skal få bilder av mine metoder når jeg skal montere dama's hardware i Superman-Case'n Øyvind Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Har nå fått meg Lian li, så jeg tenkte jeg skulle legge ut et bilde. hva syns dere `? Endret 12. juli 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 :O Hvordan kjøler Thermalright'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå