Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er mitt LianLi kabinett. Det er et pågående prosjekt hvor målet er å gjøre utseende på kassa så nice og cool(merk: min def. på nice og cool, liker ikke dill dall) så mulig. Har også fokus på hvordan kablene er lagt inni. Neste stopp i prosjektet er 4 nye papst vifter for å erstatte de jeg har i dag har i kabinettet. Skal også viftestyre disse hvor meninga er at jeg skal skjule bryterene slik som jeg har skjult DVD-brenneren(øverste slot, dekselet er trykkfølsomt(trigger knappen :-))).

Specsen på denne maskina er litt gammel, draumen er noe nyere med blant annet ninja vifte.

78847.jpeg

BILDE1: utenpå, øverste deksel skjuler dvdrom

78848.jpeg

BILDE2 & 3: Inni. Legg merke til HDD. Jeg fant en genial post som beskrev å henge opp HDD i gummiringer beregnet på å isolere do-rør :-P Funger veldig bra. Også veldig billig siden disse ringene koster 15 kr stykket!

78850.jpeg

Lenke til kommentar

Det så bra ut South_Bridge. Kan du si noe mer om DVD dekselet og kanskje ta et nærmere bilde? Hvordan har du laget/fått tak i det? Stort og fint kabinett. Hvilket er det? Begynner å lure på om det jeg har er litt lite (har mindre kabinett og mer/større hw).

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Kabelstrømper er også med i planen Mr. Anki, har sett på slikt sort sett man får på microplex. Har faktisk en liste over ting jeg skal få gjort/adda til kabinettet :D

Dekslet til dvdbrenneren laget jeg ut av det som egentlig var der. Heldigvis selger microplex mer av dem så det gjør jo ikke noe å prøve. Har tatt noen bilder av prosessen, siden jeg tenkte å lage worklogg. Det er litt annerledes "styling" så jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Planen var å bytte ut 4 vifter, sette på viftestyring. Vibrasjonskitt på disse viftene. Vibrasjon- og støykitt på kassa. Har ikke helt bestemt meg for hjul eller gummiføtter(har plastikk, default).

Her er 2 bilder da jeg "modda" dekslet:

78908.jpeg

78909.jpeg

Det jeg gjorde var at jeg klippa til det dekselet som er default, dette er myk alum. så det går fint. Så fant jeg litt papp og brukte litt dobbeltsidig teip. Teipen limte jeg fast til selve cd-trayet slik at når jeg trykker på dekselet så trigger det knappen og hele dekselet blir med ut når skuffen kommer ut. Brukte også teipen da jeg festet pappen til dekselet. Det fungerer fint og jeg kan jo angre meg senere siden jeg ikke brukte lim som kan bli grisetet.

Jeg hadde sånt deksel som dette men jeg synes ikke dette var en god løsning siden jeg merka at cdskuffen "kræsja" med døra på dette dekselet hver gang den skulle inn.

Dette er faktisk et eldre PC70 kabinett. Fikk det for 2 1/2 år siden til jul. Jeg har blant annet ikke den luksusen som jeg ser nyere kabinett har med å ta ut helt HDD racket som LianLi har i bunnen, mitt er poppet fast. Jeg har også 2x 80mm vifter forran, 120mm hadde vært å foretrekke men jeg skal nok klare å tweeke det til :D

Lenke til kommentar

hvordan er tempen på disken din nå da? Prøvde selv å O-ringe dem fast oppe men tempen ble for høy.

Det går an å stripse de fast med o-ringer i det racket som ligger i bunnen, der har jeg 3hdder vannrett montert med o-ringer. Dønn stille. Passe kjølige.

Få med noe kablestrømper så blir dette veldig fint.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er mitt LianLi kabinett. Det er et pågående prosjekt hvor målet er å gjøre utseende på kassa så nice og cool(merk: min def. på nice og cool, liker ikke dill dall) så mulig. Har også fokus på hvordan kablene er lagt inni. Neste stopp i prosjektet er 4 nye papst vifter for å erstatte de jeg har i dag har i kabinettet. Skal også viftestyre disse hvor meninga er at jeg skal skjule bryterene slik som jeg har skjult DVD-brenneren(øverste slot, dekselet er trykkfølsomt(trigger knappen :-))).

Specsen på denne maskina er litt gammel, draumen er noe nyere med blant annet ninja vifte.

78847.jpeg

BILDE1: utenpå, øverste deksel skjuler dvdrom

78848.jpeg

BILDE2 & 3: Inni. Legg merke til HDD. Jeg fant en genial post som beskrev å henge opp HDD i gummiringer beregnet på å isolere do-rør :-P Funger veldig bra. Også veldig billig siden disse ringene koster 15 kr stykket!

78850.jpeg

8908908[/snapback]

IDE ;/ huff...

Lenke til kommentar
Har bytta skjerm nå, fra en liten 17" til en stor 22". Og forskjellen er sinnsykt stor! :love:

~ Mortis360

8921062[/snapback]

DEN SIDE døra med vindu?

fulgte den med kabinette eller har du kjøpt den i etter tid elns?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...