andylove Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg hadde egentlig ikke latt noen andre få pelle på mitt lekre hardware. Om det er noen som skal gjøre noen feil eller ødelegge noe, så er det meg. Og blir resultatet bra etter en slik ryddejobb, er det deilig å vite at man får det til. Got it, liksom.. Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Jeg hadde egentlig ikke latt noen andre få pelle på mitt lekre hardware. Om det er noen som skal gjøre noen feil eller ødelegge noe, så er det meg. Og blir resultatet bra etter en slik ryddejobb, er det deilig å vite at man får det til. Got it, liksom.. 8078573[/snapback] Hehe. Kan igrunn være enig med deg i det du sier, med tanke på at pc`n har kosta meg nærmere 30-tallet enn 20-tallet... Jeg får vel høre med pappa om han har en dremmel jeg kan låne av han.. Nesten en skam å gjøre noe slikt med et så pent kabinett Edit: Leif Endret 4. mars 2007 av Phrenetic Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Fasan så nice! Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett.. 8077711[/snapback] Takktakk Men hvorfor 2 slike saker? Viftestyringa tar jo bare 1 plass Men ja, kunne godt få gjemt den litt. Og til dere som klager over kabelrot... Som sagt tidligere; Er det noen som har en god idè til hva som må gjøres, må dere med glede ta dere en tur bortom på TG. Jeg har ingen fjerneste anelse om hvordan jeg skal få gjort det noe bedre. Og om det trengs penger til innkjøp av noe for å få det bedre så skal jeg seff stå for det -B- 8077779[/snapback] De 2 greiene er til DVD romene dine. Sånn at du får mer alu/Lian Li look på de. Ikke sånn plastic fantastic look som er org. Stealte viftestyring, da mener jeg at du tar et org. brønndeksel og borrer hull slik at du kan bruke det som deksel til viftestyringa. Søk litt på forumet så finner du flere som har gjort det.. Når det gjelder rydding, så er det bare å prøve best mulig å få gjemt noen kabler bak noen CD eller floppy brønner. Det kan hende at kablene dine ikke er lange nok da. Men det du kan gjøre er å samle kablene sammen, med strips feks. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Ingen som har flere kommentarer til bildene mine her? Til Phrenetic: Kjempefint oppsett og kjempefint kabinett, men litt veldig rotete ~ Mortis360 Endret 29. mars 2007 av Mortis360 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Jeg hadde egentlig ikke latt noen andre få pelle på mitt lekre hardware. Om det er noen som skal gjøre noen feil eller ødelegge noe, så er det meg. Og blir resultatet bra etter en slik ryddejobb, er det deilig å vite at man får det til. Got it, liksom.. 8078573[/snapback] Hehe. Kan igrunn være enig med deg i det du sier, med tanke på at pc`n har kosta meg nærmere 30-tallet enn 20-tallet... Jeg får vel høre med pappa om han har en dremmel jeg kan låne av han.. Nesten en skam å gjøre noe slikt med et så pent kabinett Edit: Leif 8078641[/snapback] wh00t?? Har du virkelig tenkt å dremle et kabinett til 2.500?? Det er skam! Du kan finne på mange andre løsninger før du borrer. Tenk så kjip du føler deg når du har gjort noe feil og vet hva prislappen på maskinvaren er,.. Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg hadde egentlig ikke latt noen andre få pelle på mitt lekre hardware. Om det er noen som skal gjøre noen feil eller ødelegge noe, så er det meg. Og blir resultatet bra etter en slik ryddejobb, er det deilig å vite at man får det til. Got it, liksom.. 8078573[/snapback] Hehe. Kan igrunn være enig med deg i det du sier, med tanke på at pc`n har kosta meg nærmere 30-tallet enn 20-tallet... Jeg får vel høre med pappa om han har en dremmel jeg kan låne av han.. Nesten en skam å gjøre noe slikt med et så pent kabinett Edit: Leif 8078641[/snapback] wh00t?? Har du virkelig tenkt å dremle et kabinett til 2.500?? Det er skam! Du kan finne på mange andre løsninger før du borrer. Tenk så kjip du føler deg når du har gjort noe feil og vet hva prislappen på maskinvaren er,.. 8078907[/snapback] Får vel prøve å la være det vel, og heller se om jeg kan komme opp med noe annet først Lenke til kommentar
tevil Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Ingen som har flere kommentarer til bildene mine her? ~ Medion 8078789[/snapback] Veldig bra rydding, skulle ønske jeg gadd/turte. Har dessverre for dårlig kamera til å ta noe dugelig bilder. Q-tek s200-mobil/pc/pda er som alle andre Q-tec-produkter skikkelig bæsj. Ser at du har samme HW og kabinett og sånt som meg så spør deg som har 1.håndserfaring med støy fra pcen. Jeg sitter med tanker om å oppgradere psu til Mist500 men er engstelig for støy. Du sitter jo som du sa en halvmeter fra skjermen og kassa, hører du Misten? Klarer du identifisere hvilke vifter du hører når du åpner kassa og sitter ved sida av den? Ser at du enten har Papst eller de Adda-viftene som fulgte med, antar de går på rundt 800-1000rpm. CNPS 9500 antar jeg du kjører på ca 1400rpm VF900CU antar jeg du kjører på 5-7v. Ser ikke noe spesielt oppheng av HD-ene, men hvis de er original-skrudd så ville jeg sagt at de støyer mest, men det gjelder ikke som viftestøy. (Jeg bruker O-ringer og siden har jeg ikke hørt en disk) Tempene på HK, CPU og HD? På bakgrunn av dette hva støyer mest i pcen din når du lytter ca 0,5m med åpen dør? Ble litt omfattende, men det er ikke ofte man ser folk med nøyaktig samme stæsj. T-Evil Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Det jeg hører mest er en dure-lyd fra Zalman kjølinga på prosessoren, MIST'en hører jeg ikke overhodet. Har de orginale ADDA viftene som jeg kjører på 12V (Zalman Viftestyring). Prosessorkjøleren kjører jeg på 5V, samma med kjøleren på skjermkortet, med unntak ved spilling, da skrur jeg gjerne viftene opp til full hastighet. Det er stort sett bare en knatre-lyd når harddiskene jobber som jeg hører. Prosessoren ligger på ~ 33*C (39OC), skjermkortet på ~ 35*C (42*C), hovedkortet på ~ 36*C (40*C) og harddiskene på ~ 25*C (30*C). Vil si at prosessorkjøleren er det som bråker mest her, men vannkjøling er helt uaktuelt, samt en av disse store kjølerne, blir lite pent med de. Ikke så mange som har like oppsett her nei, men er veldig fornøyd med oppsettet mitt! ~ Mortis360 Endret 29. mars 2007 av Mortis360 Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Har samma prossesorer kjøler som deg medion, merker nok at det er den som bråker mest av ,mist viftene mine,skjermkortet, mist strømforsyninga og så klart hører jeg bare den dure lyden fra hardisken. Men er det noe mulighet å dempe heeelt ned den hardisken duringa? no slags støydemping,vis, noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 vel det skal jo bli bra om du henger de opp i o-ringer og strips da... Lenke til kommentar
tevil Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 anbefaler O-ringer på det sterkeste. Hvis du henger dem i den ramma som er ment for montere diskene så får du plass til to kanskje tre disker. Sjekk støydempings-tråden til petterram! T-Evil Lenke til kommentar
Phrenetic Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Fasan så nice! Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett.. 8077711[/snapback] Hei! Tak for tipset Deksler til dvd-rom er bestillt, men enn så lenge; viftestyringa: Før: Etter: Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fasan så nice! Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett.. 8077711[/snapback] Hei! Tak for tipset Deksler til dvd-rom er bestillt, men enn så lenge; viftestyringa: Før: http://niliv.net/gallery/pc/slot_1.jpg Etter: http://niliv.net/gallery/pc/slot_2.jpg 8095379[/snapback] Det er bra det! Ser mye bedre ut allerede! Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Fasan så nice! Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett.. 8077711[/snapback] Hei! Tak for tipset Deksler til dvd-rom er bestillt, men enn så lenge; viftestyringa: Før: http://niliv.net/gallery/pc/slot_1.jpg Etter: http://niliv.net/gallery/pc/slot_2.jpg 8095379[/snapback] Skal gjøre det samme med mitt neste kabinett, men det blir enten toppmontert eller mellom 5 1/4 og 120mm viften i front. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Her kommer altså mitt Lian Li pc71, med det fengende navnet ALUminous. Moddet en del, og desto mer skal det moddes! Stikk innom workloggen min her hvis dere er interesserte. Har vært ganske dødt der i det siste, men i løpet av April blir det ny hardware og en heftig oppdatering hvis alt går etter planen... Og litt detaljer: Ny Reset- og power-knapp Sata-kablene: Nærbilde av den moddede musketeer-viftestyringen: Enjoy. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 *bytte ut medion sitt vindu med mit eget uten gitter* Har selv PC7BSCANDV3 og skal sette inn 2x UV og 2X Blå katoder før tg (må ordne med brytere og rydde opp i ledningsrotet de lager) Gikk også til innkjøp av en UV Tusj. Fikk testet UV lysene her om dagen, ble litt kult når jeg tusjet litt på skjermkortet + at UV lyset påvirker ledningene til hiper psu`en. Får vel fikset dette til helgen for så å ta no bilder Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 destroyy: Vanlige lys ødelegger effekten av UV-belysning. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg vet det, derfor jeg skal ha 2stk brytere også så jeg kan bytte på Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for plain uv! Så, hva syns dere om kabinettet mitt da? Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for plain uv! Så, hva syns dere om kabinettet mitt da? 8101819[/snapback] Ser veldig bra ut Må lage vindu i døra da, kan ikke gjemme bort alt du har inni der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå