Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

Phrenetic, Deilig kabinett. Alderi sett det før. :dontgetit:

 

Link?

 

Veldig pent iallefall. Litt rydding nå så :yes:

 

Men anngående de 2 strømkontaktene til GPU, følgte de orginalt med Hipern?

-Jeg kan ikke huske jeg fikk med to slike :dontgetit:

Jeg bruker den strømkontakten som fulgte med skjermkortet, en overgang fra Molex.

8061693[/snapback]

 

Den ene er overgang ifra 2 molex til 6-pin :)

 

Link her: Microplex

Endret av Phrenetic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte på et Lian Li Cube Case.. Hvis jeg kjøpter 3x 80mm vifter (9db) 2x 120mm vifter (11db) om det vil bråke veldig.. om det går å sove med det? Og en strømforsyner som "bråker" 12-17db om det går å sove med det? Den skal stå noen meter unna senga da.....??

8071273[/snapback]

 

Jeg ville vel ha gått for bare 120mm vifter hvis jeg var deg, 120mm lager jo en litt annen lyd en 80mm vifter etter min erfaring. Jeg har 6 stk 120mm vifter som står og surrer og går i mitt Cube Case. Det står jo og surrer og går med halvfart på viftene, men jeg ville ikke ha klart og sove i samme rom som den. Men nå våkner jo jeg hvis en mygg fiser så og sammenligne med meg er ikke lurt :)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på et Lian Li Cube Case.. Hvis jeg kjøpter 3x 80mm vifter (9db) 2x 120mm vifter (11db) om det vil bråke veldig.. om det går å sove med det? Og en strømforsyner som "bråker" 12-17db om det går å sove med det? Den skal stå noen meter unna senga da.....??

8071273[/snapback]

 

Såfremt du får hastigheten på viftene ned på under 1000rpm så burde det gå greit.

Heng diskene i O-ringer eller noe tilsvarende fra nettsjappene.

 

Jeg vurderer en NesteQ-psu prisguide med tilnærmet passiv løsning. Hvis man har tilstrekkelig kjøling i kabinettet av 120mm vifter på lav hastighet så burde ikke psuen komme til å ha behov for å gasse opp. Iallefall ikke om natta.

 

T-Evil

Lenke til kommentar

Noen som har noen bilder eller tips til casemodding av et Lian Li PC7ASCANDV2 ? Har bestilt meg vidnu og litt neonlys, men vet ikke helt hva mer jeg kan finne på, noen som har no forslag å komme med?

 

Vurderte å muligens lakkere det rødt, å sette på noen army brytere til reboot og power.

En annen liten sak jeg vurderer er å borre hull til psu'en slik som på V3, tror det hjelper godt å få den varme luften ut og ikke inn i pc'en.

 

Men ellers er det dårlig med idéer.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Det er vanvittig dyrt også... Lurer litt på kjøleegenskapene til dette kabinettet. Har selv hatt flere Lian Li og de med dører har aldri vært noen god greie for temp. Den lille åpningen i front hvor 120mm vifta trekker inn strøm er temmelig liten.

 

Men at det oser kvalitet av kabinettet er det ingen tvil om. Mitt beste kabinett så langt er PC6277B (vannkjølingskabinettet). Ganske stort og med gode kjølingsegenskaper.

8061861[/snapback]

 

Om det er kabinettet mitt du prater om, så kan jeg informere deg om at åpningen til 120mm som sitter i fronten er mere enn stor nok :)

 

Tempraturmessig så syntes jeg ikke dette kabinettet er det værste. Min E6600 ligger på rundt 40c med alle viftene på minimum. HK`et ligger på sånn ca samme temp og skjermkortet (8800GTX) ligger på rundt 70c. Alt idle.

 

Jeg syntes i allefall kabinettet var verdt de 2500kr jeg betalte for det.

Utseendemessig er det stilrent og uten form for fortissfaktor, og innvendig er det veldig mye smarte løsninger.

 

Nå trenger jeg bare noen som kan rydde i det for meg... ? Anyone?

 

-B-

Endret av Phrenetic
Lenke til kommentar

Kan du ta bilde av kabinettet ditt uten deksler og sånt, så blir det lettere å gi deg hint og tips for hvordan du best mulig rydder i kabinettet. Forøvrig er det en av de morsomme jobbene.

 

Det hadde også vært kult å få se bilder av åpning hvor vifta i front sitter, siden du har kabinettdør.

Lenke til kommentar
Viftene støyer ikke før 20db + så det det vil gå greit.. Men 9db 80mm vifter flytter ikke særlig mye luft.

8075007[/snapback]

 

Bruker du vifte i toppen? Og hvilken vei har du PSU'en din? Og evnt bilder inni kabinettet om du har vannkjøling?

 

Det ble mye spørsmål, men kult å se andres løsninger av samme kabinett som jeg har.

Lenke til kommentar
Kan du ta bilde av kabinettet ditt uten deksler og sånt, så blir det lettere å gi deg hint og tips for hvordan du best mulig rydder i kabinettet. Forøvrig er det en av de morsomme jobbene.

 

Det hadde også vært kult å få se bilder av åpning hvor vifta i front sitter, siden du har kabinettdør.

8076821[/snapback]

 

 

Moro å rydde? Du kan få rydde alt du orker på TG, om du skal dit :!:

Jeg har ikke nok fantasi til å klare å rydde noe særlig. Jeg skulle nok brukt noen

kroner for å fått andre kabler, og kanskje noen litt lengre kabler for å få det litt penere.

 

Her kommer i allefall noen bilder av mitt PC-A10B kabinett! :love:

 

Først: Bilde uten side-deksel. Ikke noe vakert syn, jeg vet...

7.jpg

 

Her ser dere luft-inntakene som er på døra, som dere ser går dem ifra topp til bunn. (På begge sider av døra)

5.jpg

 

6.jpg

 

Her ser du vifta som sitter i fronten bak et gitter/filter.

8.jpg

Floppy? JA! Jeg har floppy! Who Cares!?

 

Er det rart jeg ble forrelsket?

 

10.jpg

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love::love: :love: :love:

Lenke til kommentar

skal nok ikke på tg, men det er et veldig flott kabinett som lett lar seg rydde. Forresten ser det veldig bra ut med den vifteløsningen Lian Li har valgt i front. Spørsmålet er bare hvorvidt det blir kald nok luft fra front, eller om den varmes opp bak døra. Kanskje tvilsomt, men jeg er litt skeptisk til den løsningen pga tidligere erfaringer med dør på et Lian Li kabinett.

 

EDIT:

Så først nå at du har vifte i taket over CPU. Trekker denne luft inn eller skyver ut?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Fasan så nice!

 

Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt ;)

 

EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett..

8077711[/snapback]

 

Takktakk :)

 

Men hvorfor 2 slike saker? Viftestyringa tar jo bare 1 plass :) Men ja, kunne godt

få gjemt den litt.

 

Og til dere som klager over kabelrot... Som sagt tidligere; Er det noen som har en

god idè til hva som må gjøres, må dere med glede ta dere en tur bortom på TG.

 

Jeg har ingen fjerneste anelse om hvordan jeg skal få gjort det noe bedre.

 

Og om det trengs penger til innkjøp av noe for å få det bedre så skal jeg seff stå

for det :)

 

-B-

Lenke til kommentar
Fasan så nice!

 

Få ryddet litt i kablene, kjøpt deg to slike, og stealta viftestyringa, så blir det perfekt ;)

 

EDIT: Dette var kommentar til Phrenetic sitt kabinett..

8077711[/snapback]

 

Ja, helt enig! Må ha de dekselene. Fy, nå fikk jeg lyst på nytt kabinett dere... Hmm... Selge mitt vannkjølingskabinett... (da blir dama gæærn)...

Lenke til kommentar
Hmpf, greide å slette bildene så får legge de inn på nytt. :hrm:

 

~ Medion

8077698[/snapback]

 

Ufatterlig hvordan du klarer å få det så utrolig ryddig inni pc`n.

Utrolig pent.

 

Dog, syntes kanskje du har litt mye lys (og litt liten skjerm?) :innocent:

Endret av Phrenetic
Lenke til kommentar

Det er ingen god greie å qoute bilder. Det tar opp unødvendig plass.

 

Når det gjelder rydding, er det bare å ta tak i kablene og strekke disse, legge de langs kantene. Strips er svært populært. Kablene til vifter og sånn, de du har løse altså, kan tvinnes slik at de blir enkle å plassere. Dessuten ser tvinna kabler litt mer proft ut.

 

Hva skal du med en diskettstasjon? Hehe.. Litt nostalgi å se at folk fortsatt har en slik.

 

Og grunnen til å rydde i kabinettet er for å sørge for en god "airflow", slik at man utnytter kabinettets egenskaper for gode kjøleegenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke noe for at den katoden er såpass sterk i lyset :ermm:

Kunne godt tenke meg en større skjerm, men det er poengløst når jeg sitter en halvmeter unna (Og jeg fikk den av fattern). Ang ryddinga, er bare å holde antall kabler til ett minimum, bruke kabelstrømper og gjemme det mest mulig der man kan. Har foretatt noen modifikasjoner her og der som f.eks å borre noen hull slik at kablene kan komme frem uten og forstyrre.

 

~ Medion

Endret av Medion
Lenke til kommentar
Det er ingen god greie å qoute bilder. Det tar opp unødvendig plass.

 

Når det gjelder rydding, er det bare å ta tak i kablene og strekke disse, legge de langs kantene. Strips er svært populært. Kablene til vifter og sånn, de du har løse altså, kan tvinnes slik at de blir enkle å plassere. Dessuten ser tvinna kabler litt mer proft ut.

 

Hva skal du med en diskettstasjon? Hehe.. Litt nostalgi å se at folk fortsatt har en slik.

 

Og grunnen til å rydde i kabinettet er for å sørge for en god "airflow", slik at man utnytter kabinettets egenskaper for gode kjøleegenskaper.

8077886[/snapback]

 

Vel, grunnen til at jeg har beholdt diskettstasjonen er igrunn pga raid-drivere. Nei, jeg har ennå ikke fått laget egen xp-cd med alle driverene til pc`n...

 

Når det angår rydding så skjønner jeg jo hvorfor dette er en nødvendighet, men...

Får bare håpe det kommer noen å tillbyr seg å rydde :p

 

Jeg fjernet bildene jeg quotet også :innocent:

 

-B-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...