Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Proxer, jeg driver og styrer med kabinettet mitt nå og har noen spørsmål til deg.

når du har skjøet inn cd-rom/drev (et eller annet) har du festet det på en eller annen måte, eller er det kun skjøvet inn?

og klarer du å montere tinge helt nederst?

jeg har nemlig vært nødt til å ta bort litt helt nederst for å montere harddiskbrønnene der (Lian-Li) noe jeg synes er litt tåpelig. etterpå skal jeg ta bort på andre siden, så er det gjort.

Jeg tror det kanskje går med vanlig CD-drev, men det er rart at i et lian-li kabinett, så passer ikke en lian-li harddiskholder... (den passer om jeg ikke tar den helt nederst..

Lenke til kommentar
Proxer, jeg driver og styrer med kabinettet mitt nå og har noen spørsmål til deg.

når du har skjøet inn cd-rom/drev (et eller annet) har du festet det på en eller annen måte, eller er det kun skjøvet inn?

og klarer du å montere tinge helt nederst?

jeg har nemlig vært nødt til å ta bort litt helt nederst for å montere harddiskbrønnene der (Lian-Li) noe jeg synes er litt tåpelig. etterpå skal jeg ta bort på andre siden, så er det gjort.

Jeg tror det kanskje går med vanlig CD-drev, men det er rart at i et lian-li kabinett, så passer ikke en lian-li harddiskholder... (den passer om jeg ikke tar den helt nederst..

6977044[/snapback]

Jeg festet cd-rommen min med de thumbskrewsa som fulgte meg jeg:)

resten er jeg ikke sikker...noen bilder av problemet hadde kanskje hjulpet:)

Lenke til kommentar

Mitt bidrag.

Ikke alle bilder er like bra av PC6277 kabinettet men men...

post-71163-1159729631_thumb.jpg

Innside.

post-71163-1159766485_thumb.jpg

Enda et fra innsiden.

post-71163-1159729750_thumb.jpg

Et dårligt bilde fra "medaljens" bakside.

post-71163-1159729801_thumb.jpg

Front uten noen store krumspring skulle jeg tro.

Feil bilde postet.

post-71163-1159729714_thumb.jpg

Endret av Obix
Lenke til kommentar

Her er mine greier, jeg beklager at jeg ikke fikk postet i går.

Lian-Li (Scandinavian edition(eller noe))

th__MG_7095.jpg

th__MG_7094.jpg

th__MG_7093.jpg

th__MG_7091.jpg

Alle harddiskene i denne pc'n, untatt en eller to, skal inn i Cube case når jeg får resten av HW der, som kan ta litt tid, siden jeg ikke har råd til den enda.

Da får jeg også tatt vekk et pci harddisk kontrollerkort, som plager meg, jeg tror nemlig det gjør systemet mitt sånn smått ustabilt. Jeg kan iallefall provosere frem bluescreen med det via et plextor program.

Om selve kabinettet:

Det har vært noen skuffelser med dette kabinettet.

Den originale harddiskholderen, den festes med skruer fra innsiden av kabinettet og ut, det er dette det er laget for. Men når jeg har harddisker i holderen, så er de i veien for skruene, så hvis jeg skal ta med meg harddiskene (i holderen) et sted, så må jeg først skru ut alle harddiskene, så ta ut holderen, og så skru fast harddiskene igjen. Det er unødvendig tungvindt)

Dette har de fikset med cube case, da støtten for PSU er festet med skruer fra utsiden og inn. (Nærmeste sammenlikning)

Uttakbart Hovedkortbrett.

Dette var noe jeg regnet med når jeg kjøpte kabinettet, da det på den tiden virket på meg som om de fleste Lian-Li kabinetter hadde uttakbart HK brett.

Dette er delvis kompansert for på Cube Case. Men grunnet Cube Case sin oppbygning så vet jeg ikke om det er praktisk mulig med uttakbart hovedkortbrett, men bakplata kan takes av, og det er mellom disse to kabinettene et fremskritt, som kommer til å bli brukt under montering av HK. (For å lette arbeidet)

Tilslutt, før jeg fikk den harddiskholderen med vifte, så måtte den 4 harddisken min festes i diskettstasjon brønnene. (En av brønnene,) dette gikk meget dårlig, da jeg måtte slipe med dremelen for å få skruehullene til å passe overens. (Det avlange hullet for skruen var ikke langt nok.)

Cube Case (og litt to andre)

th__MG_7096.jpg

Her har jeg ikke brukt blitz, men dere ser bedre at jeg har byttet ut toppplaten.

Jeg bestilte egentlig det for å montere vifter i, men jeg er fornøyd med den jeg fikk, som er beregnet på radiator. De gjør begge samme nytte, og egne viftegriller trenger jeg ikke, så det var egentlig hell i uhell.

Det kabinettet til venstre bak er det billigste bZerk kabinettet på microplex, (kostet like mye som det billigste kabinettet på microplex også) og jeg må si meg meget fornøyd med det, med tanke på prisen. Dog, merker i vinduet var unødvendig, og festemekanismen som holder døra på plass kunne ha vært bedre.

Det til høyre bak der er en kamerat av meg sitt, det er det perforerte kabinettet til bZerk. er litt skuffet med løsninga til 120mm vifta foran, for da vi skulle skjære vekk viftegrillen som er en del av "skjelettet" på kabinettet, så la vi merke til at på "baksiden av fronten" så var det nesten helt tett, det var jo bare en plastikkvegg. (Noen små hull var det jo der, men de hadde et samlet areal som sikkert hadde vært høvelig for en 40mm vifte.)

Det må skjæres vekk senere, men det tar jo litt vekk poenget med å ha et perforert kabinett, når man tetter igjen under perforeringa med plast!

En ting til, dette gjelder jo de fleste kabinetter, men at fronten er i plast er ikke akkurat det peneste. Det mangler også firewire plugg foran. Det er gjort klart for det, men det er rett og slett ikke laget "elektronikken". (Ikke bra!)

th__MG_7099.jpg

th__MG_7100.jpg

Her har jeg byttet ut et par skruer for å stramme slik at sjangsen for at harddiskbrønnene skal skli ut er mye mindre.

Skyvemekanismen i seg selv er veldig fin, men jeg skulle gjerne hatt en låsemekanisme i tillegg.

th__MG_7102.jpg

Her har jeg vært nødt til å skjære vekk bittelitt med dremelen for å få inn harddiskbrønn nederst, SKUFFENDE! jeg har gjort det samme på andre siden, slik at jeg skal slippe å ta alt ut av kabinettet igjen,(husk, dremel gir metallspon) når jeg skal sette noe inn der.

Jeg likte veldig godt hvor mye kabinettet kunne skrues sammen, men det skulle gjærne ha vært enda flere skruer, og enda mindre popnagler. Dette hadde jeg gjerne betalt et par hundre ekstra for, og da samtidig få kabinettet flatpakket.

Cube case ble kjøpt pga. funksjonaliteten den tilbyr. den har noen bugs, men er stort sett verdt pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...