Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

"Greia som har strømkontroller på seg" ? Tok bare å modda et front deksel jeg, tok ledninger o.s.v fra modulen som fulgte med jeg. Like greit, 80mm vifter er ut uansett :p Eneste som er viktig å huske på med dette kabinettet og front muduler,er at alle viftene bruker gummi oppheng,men sånn plast klips feste metode, har man da en 120mm vifte med hel skrue sylinder sak(eller hva man skal kalle det),så får man ikke festet med de sorte plast klipsene.

 

Du vil sannsynelighvis oppleve vibrasjons støy i side panelene også,så der må du finne på noe lurt :)

7866653[/snapback]

 

Nå henger jeg ikke helt med her. Hva mener du med at du modda et frontdeksel? Ser ingen endringer der. For jeg har modulene helt eksakt som deg, og det er ingen plass til en 120mm der nå, så lenge jeg har EX34B modulen rett over. Da blokkerer den.

 

Og jo, jeg kan ikke bruke de plastklipsene, men det løste jeg ved å bruke fire tykke skruer. Sitter som banka møkk :p

Sidepanelene (dørene mener du?) kan jeg alltids fylle med noe antivibrasjonensmatter. Det er også svært enkelt å ta seg en tur på biltema og kjøpe sånne som man har til bil og båt. Men jeg har egentlig ikke opplevd at dørene vibrerer. Jeg har viftene på ganske lave omdreininger uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her ser du fronten på mitt kabinett, se der så forstår du hvordan man får til 2x120mm vifter i front :) Du ser også det modda front dekslet under dvd-brenneren.

 

http://img.photobucket.com/albums/v620/miracl/kabbis.jpg

7866768[/snapback]

 

Nå skal ikke jeg være vanskelig, men jeg ser jo hva du har gjort. Nå kikka jeg akkurat inn i kabinettet mitt, men ser ikke hvordan du har klart å få plass til en 120MM vifte i bunn der. Jeg trenger jo ikke å flytte på strømbryteren, egentlig. Er jo bare å flytte modulen ovenfor og sette inn et deksel med hull i, så har du god plass til en 120MM vifte. Hvor pent det blir, er jo en annen sak.

 

Nei, jeg får se på bildene du kommer med i morgen... Sorry ass, ikke meningen å være vrang midt på natta, men jeg ønsker svært gjerne å forstå hvordan du har gjort det. Veldig pent forresten :)

Lenke til kommentar
Stemmer det :)

 

2x EX34 moduler, så over de 2 så har jeg en zalman rheobus,over der,et deksel med av/på bryter og leds, så over der en  dvd-brenner.

7866851[/snapback]

 

Ååh, men det var jo det jeg spurte om istad jo :p Hehe.. Da har du fjerna den tidligere modulen du hadde. Da henger jeg med. Hadde vært nice med et bilde av den modden du har gjort på baksiden der. Trenger jo forsåvidt bare av/på bryteren...

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått meg Lian-Li kabinett selv! PC65BUSB!

Til alle dere som sier at det ser ut som et diskotek med lys og farger i vinduet: :tease:

 

Lian-Li-001crop.jpg

 

Har bestilt drevramme med vifte til 3 harddisker (tar 2 store slots foran) for å få bedre luftgjennomstrømming. Mine fire disker sperrer nesten for luftinntaket i forkant nede.

I tillegg synes jeg de fire originalviftene bråkte en del, og har derfor bestilt Sunbeam Rheobus viftestyring og to nye vifter for å bytte ut den i topplokket og den i bakkant.

 

Når dette er i hus planlegger jeg å rydde skikkelig i kabelkaoset mitt. Det er litt halvveis nå. Vel, ikke det engang... :blush:

 

Og forresten- diskokula er ikke manipulert inn i bildet (ser litt sånn ut), den henger der på ordentlig! På pur f...

Lenke til kommentar
Pent... Men fysjom for noen kabler.. Ser ut som en navlestreng som ikke har blitt klippet ennå :p Hehe.

 

Du kan med fordel snu PSU'en. Jeg gjorde det, og den trekker ikke varm luft, men romtemp luft. Blir litt stillere av slikt.

7867796[/snapback]

 

 

Jeg trodde noe av pointet med PSU vifta var å dra varm luft UT av kabinettet?

Lenke til kommentar
Pent... Men fysjom for noen kabler.. Ser ut som en navlestreng som ikke har blitt klippet ennå :p Hehe.

 

Du kan med fordel snu PSU'en. Jeg gjorde det, og den trekker ikke varm luft, men romtemp luft. Blir litt stillere av slikt.

7867796[/snapback]

 

 

Jeg trodde noe av pointet med PSU vifta var å dra varm luft UT av kabinettet?

7867923[/snapback]

 

Den KAN bibra med slikt, men da vil også PSU trekke varm luft, og den trenger i utgangspunktet kjøling, siden den forsyner PC'en med strøm. Det blir varmt i den også. Jeg synes ikke det er noe ankepunkt for et kabinett at PSU kan hjelpe til med å dra varmluft ut av kabinett.

 

EDIT:

Det ser ut som du har PC6277 kabinett. Stemmer det? I såfall kan du snu PSU'en, det har jeg gjort. Den høres ikke.

Hva har du forresten trukket innsiden på kabinettet med?

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Pent... Men fysjom for noen kabler.. Ser ut som en navlestreng som ikke har blitt klippet ennå :p Hehe.

 

Du kan med fordel snu PSU'en. Jeg gjorde det, og den trekker ikke varm luft, men romtemp luft. Blir litt stillere av slikt.

7867796[/snapback]

 

 

Jeg trodde noe av pointet med PSU vifta var å dra varm luft UT av kabinettet?

7867923[/snapback]

 

Den KAN bibra med slikt, men da vil også PSU trekke varm luft, og den trenger i utgangspunktet kjøling, siden den forsyner PC'en med strøm. Det blir varmt i den også. Jeg synes ikke det er noe ankepunkt for et kabinett at PSU kan hjelpe til med å dra varmluft ut av kabinett.

 

EDIT:

Det ser ut som du har PC6277 kabinett. Stemmer det? I såfall kan du snu PSU'en, det har jeg gjort. Den høres ikke.

Hva har du forresten trukket innsiden på kabinettet med?

7867950[/snapback]

 

 

Helt riktig gjettet på kabinettet ;)

 

Har også planer om å snu PSU'en ja, er litt sånn midt oppi alt sammen nå så jeg er ikke helt ferdig...

 

Har jobbet litt med å få inn de støydemninsmattene fra Cooltek, de har noen kit på microplex

Cooltek demningsmatter

 

 

Førstepri nå blir å få ned hastigheten på de viftene!! Går for fullt akkurat nå :(

 

Ellers begynner jeg å bli ganske fornøyd :):thumbup:

Lenke til kommentar
grei kasse.

 

men, du bør snu cpu kjøleren 180 grader. og så regner jeg med at vifta i taket drar luft inn, snu denne også dersom det stemmer. dersom det er en vifte som står i den alu boksen montert forram skjermkort og pci spora, så bør den enten dra luft inn i kassa eller fjernes.

 

strømforskyninga bør også snues 180 grader, slik at vifta står andre veien, den får jo ikkno luft nå alikevel.

 

ikke optimalt montert luftkjling med andre ord.

7814066[/snapback]

 

 

Problemet er at jeg har et EVGA HK som gjør til at jeg ikke kan ha CPU-kjølern i den vinkelen den skal være.. Sånn som det står nå, så får CPU-kjølern direkte luft uten ifra, som går ned til skjærmkortet og ut. Eneste som ikke stemmer helt er chipset kjølern, den blir som kjærringa mot strømmen :!: Noe som kunne vært endret på er støyen som kommer fra chipset kjøleren ;)

 

Har to strømforsyninger, så lite vits å snu den ene strømforsyningen 180grader :p

Endret av Ninvec
Lenke til kommentar
Her er bilder av mitt Lian Li Kabinett:

]

:love:  :love:  :love:

7813051[/snapback]

 

Fy **** hvor stilig det kabinettet der var...!=O

7814135[/snapback]

 

Temmelig stilig (møkkadyrt!!). Kikka akkurat på det hos microplex. Ikke det at jeg har tenkt å bytte ut mitt PCV1100A kabinett. Bare fikse dørene så jeg får litt luft inn i kabinettet.

 

Men hvordan er luftgjennomstrømningen i kabinettet nå a?

7814240[/snapback]

 

Møkkedyrt kan jeg skrive under på! :p Men totaly verdt det! Et stor fornøyd :thumbup:

 

Innsug: front bunn 120mm og i toppen over cpu kjølern 120mm.

Utsug: 120mm ved PCI sporene, 120mm opp bak i kabinettet. 2x120mm i strømforsyningene (altså det er 2 strømforsyninger i kabinettet = 1200Watt :blush:)

Luften i front går bak til strømforsyningene, luften i toppen går ned til viften ved PCI portene. Funker bra.

Målt tempraturer ved romtemp. 20 grader og ca 10% bruk av CPU er:

CPU: 29C.

System: 35C.

GPU: 67C.

:love:

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg har et EVGA HK som gjør til at jeg ikke kan ha CPU-kjølern i den vinkelen den skal være.. Sånn som det står nå, så får CPU-kjølern direkte luft uten ifra, som går ned til skjærmkortet og ut. Eneste som ikke stemmer helt er chipset kjølern, den blir som kjærringa mot strømmen :!:  Noe som kunne vært endret på er støyen som kommer fra chipset kjøleren ;)

 

Har to strømforsyninger, så lite vits å snu den ene strømforsyningen 180grader :p

7877788[/snapback]

 

Hvorfor har du to strømfornyninger? Mitt system drar mere watt en ditt og jeg klarer meg med en Hiper Type-R 580W.

Endret av miracl
Lenke til kommentar
Problemet er at jeg har et EVGA HK som gjør til at jeg ikke kan ha CPU-kjølern i den vinkelen den skal være.. Sånn som det står nå, så får CPU-kjølern direkte luft uten ifra, som går ned til skjærmkortet og ut. Eneste som ikke stemmer helt er chipset kjølern, den blir som kjærringa mot strømmen :!:  Noe som kunne vært endret på er støyen som kommer fra chipset kjøleren ;)

 

Har to strømforsyninger, så lite vits å snu den ene strømforsyningen 180grader :p

7877788[/snapback]

 

Hvorfor har du to strømfornyninger? Mitt system drar mere watt en ditt og jeg klarer meg med en Hiper Type-R 580W.

7879954[/snapback]

 

 

Hiper 580Watt strømforsyninga mi har ikke 8 pins kontakt til hovedkorte. Siden det er anbefalt å ha 8 pins kontakt på EVGA sitt hovekort kjøpte jeg meg ny strømforsyning. Kunne alltis solgt Hipern, mn jeg er utstyrs freak ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...