Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Selv har jeg brukt ett av de ledige dekslene til en 5,25" brønn og modifisert rheobus'en min inn i den. Borret 4 hull til potmeterne og fjernet leds'a. Resultatet ble veldig bra. Nå har desverre to av kanalene blitt defekte, så nå brukes den ikke aktivt lenger. Mye mulig jeg kjøper en ny en etter hvert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg brukt ett av de ledige dekslene til en 5,25" brønn og modifisert rheobus'en min inn i den. Borret 4 hull til potmeterne og fjernet leds'a. Resultatet ble veldig bra. Nå har desverre to av kanalene blitt defekte, så nå brukes den ikke aktivt lenger. Mye mulig jeg kjøper en ny en etter hvert :)

7852576[/snapback]

Har en Zalman viftestyring. og tenkte litt på å få i en 5.25" brønn på denne istede for den ekle gjennomsiktlige blå.

Nå som jeg har skifta kabinett. og jeg har dør, synes ikke alle lysene. takket være lian li. Savner en rheobus da. så jeg kan slå av viftene istede for å alltid ha dem på, og ha det fæle lyset.

Lenke til kommentar

7852576[/snapback]

Jeg lurer på om jeg skal gjøre det samme, men jeg lurer på et par ting.

Hvordan festet du Rheobusen til dekselet annet enn i hullene for bryterene?

Var det vanskelig å borre hull i dekselet?

Har nettopp fått Lian Li PC7SCANDv3 :D

Ser ut som et bra kabinett. Nå venter jeg bare på deler som er bestillt til å putte inn i den.

Lenke til kommentar

Her er i ihvertfall noen bilder av det nye kabinettet mitt, samt litt modda rheobus. Tviler egentlig på at den får bli der, da den kræsjer helt med alt det firkanta på kabinettet :p

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
800x600_IMG_0008.jpg

800x600_IMG_0009.jpg

800x600_IMG_0010.jpg

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Får legge til mitt nye kabinett. Lian Li PC6277B. Fantastisk kabinett med store muligheter. Dette er jeg virkelig fornøyd med. Men jeg trenger litt input for hvordan jeg skal få luftflyten bedre i dette kabinettet, samt hvordan jeg skal få samlet kabler og slik på penest mulig måte.

Takk for alle inputs :thumbup:

EDIT: Som dere ser, har jeg 2 av diskene mine i o-ringer. Dette er helt suverent for støydemping. Jeg har vurdert å kjøpe en SilentMaxx. Du ser den øverst på bildet med diskene. Der sitter WD Raptoren min. Den har gj temp på -+30 grader og er knyst. Hører den knatrer innimellom, men ellers stille. Forøvrig sitter det en MIST 120MM vifte kjøler diskene.

post-5508-1170549279_thumb.jpg

post-5508-1170549298_thumb.jpg

post-5508-1170549316_thumb.jpg

post-5508-1170549323_thumb.jpg

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Nope, dette var en mod jeg gjorde første gang for noen år siden, er en meget enkel mod også. Kan forklare hvordan man gjør det.

1. Man tar et lian li brønndeksel,så tar man det blå front dekslet til zalman rheobusen og teiper fast på fronten,så man får merket opp hvor man skal borre hul. 4x skrue hull,6led hull,4x potmeter hull,2x til bryterene.

2. Så borrer man,så trenger man 6 led holdere fra elfa.se. Dette er egentlg det eneste vanskelige med hele modden,grunnen er at de 2 leds'ene som er til høyre er to fargede og 3 beins led, disse pas

ser ike helt uten videre i ledd holderen. Så her må man klemme sammen pinnene på ledsene.

3. Så trenger man 4x m4 umbrako skruer + 4 muttere, sorte eller sølv skruer,kommer ann på kabinettet. Lengden er jeg usikker på.

4. Så skrur man hele tingen sammen igjen,så er man ferdig :D

Sånn ser den ut upp close(i sølv version):

rheo1.jpg

rheo3.jpg

Lenke til kommentar

Det der er skikkelig nice. Jeg skulle gjerne hatt lignende, for jeg kikka på Zalman tingen i dag. Har hatt en før og irriterte meg ihjel på ledlysa, så de skulle jeg klart meg uten. Tanken var å lakkere hele greia sort. Så kunne jeg ha sluppet unna led'ene. Dårlig idè kanskje, eller?

Lenke til kommentar
Får legge til mitt nye kabinett. Lian Li PC6277B. Fantastisk kabinett med store muligheter. Dette er jeg virkelig fornøyd med. Men jeg trenger litt input for hvordan jeg skal få luftflyten bedre i dette kabinettet, samt hvordan jeg skal få samlet kabler og slik på penest mulig måte.

Takk for alle inputs  :thumbup:

EDIT: Som dere ser, har jeg 2 av diskene mine i o-ringer. Dette er helt suverent for støydemping. Jeg har vurdert å kjøpe en SilentMaxx. Du ser den øverst på bildet med diskene. Der sitter WD Raptoren min. Den har gj temp på -+30 grader og er knyst. Hører den knatrer innimellom, men ellers stille. Forøvrig sitter det en MIST 120MM vifte kjøler diskene.

7866451[/snapback]

Slik jeg har satt opp mitt mener jeg gir best luft flyt ihvertfall.

2x 120mm i front, 1x 120mm på cpu som blåser varm luft ut til viften bakers som suger varmen ut. 1x 120mm i topp som suger varme ut, 120mm i psu.

For å slippe vifte støy så kan du vurdere å fjærne filter tingene som sitter forann viftene og under rista på toppen. Slipper du turbulens støy. Anti vibrasjonsmatter er og en fin ting,vurderer dette selv. Bruker sorte strips på kabler da samtlige kabler (sata,strøm o.s.v) er sorte og stripser de sammen på en ryddig måte. Du kan godt benytte deg av EX34B modulene, disse funger som oring opsettet ditt. Hører ikke de 2 raptorene jeg har heller,bare litt knattring når de holder på som værst.

Alt du modder i front bør du bruke front deksler til,eventuelt noe i samme sort alu farge, sort lakkerte ting blir aldri pent.

Rheobusen,går vel kansje ann å bare lodde av ledsene.

Endret av miracl
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Takk for alle inputs  :thumbup:

7866451[/snapback]

Slik jeg har satt opp mitt mener jeg gir best luft flyt ihvertfall.

2x 120mm i front, 1x 120mm på cpu som blåser varm luft ut til viften bakers som suger varmen ut. 1x 120mm i topp som suger varme ut, 120mm i psu.

For å slippe vifte støy så kan du vurdere å fjærne filter tingene som sitter forann viftene og under rista på toppen. Slipper du turbulens støy. Anti vibrasjonsmatter er og en fin ting,vurderer dette selv. Bruker sorte strips på kabler da samtlige kabler (sata,strøm o.s.v) er sorte og stripser de sammen på en ryddig måte. Du kan godt benytte deg av EX34B modulene, disse funger som oring opsettet ditt. Hører ikke de 2 raptorene jeg har heller,bare litt knattring når de holder på som værst.

Alt du modder i front bør du bruke front deksler til,eventuelt noe i samme sort alu farge, sort lakkerte ting blir aldri pent.

Rheobusen,går vel kansje ann å bare lodde av ledsene.

7866503[/snapback]

Jeg har EX34B, kjøpte den med kabinettet. Genial ting. Men nå lurer jeg på hvordan du har fått plass til 2 * 120MM i front. Har du bilde av innsiden på kabinettet ditt? Fakta er at jeg syntes det bråka altfor mye med den løsningen ved å sette diskene i disse brakettene, så jeg fjernet selve braketten og lot diskene henge i o-ringer og bytta ut vifta med en MIST. Forsåvidt har jeg Zalman Fanmate 2, 3 stk, men det er så forbanna tungvindt å åpne kabinettet hele tiden...

Men post gjerne bilder av innsiden på kabinettet ditt, så jeg kan få se hvordan du har mekka 120mm løsningen. Takk :)

Lenke til kommentar

2x 120mm i front er ikke noe problem,har jo totalt 9 x5 1/2 i front, 6 av dem går til 2xex34b moduler som da igjen resulterer i 2x120mm i front, over modulene,så har jeg zalman rheobusen, deksel med av/på bryter og leds, over der,dvd brenner.

Skal få tatt bilde av innsiden i morgen til deg. Litt for sent å driver med fotografering nå :p

Lenke til kommentar
2x 120mm i front er ikke noe problem,har jo totalt 9 x5 1/2 i front, 6 av dem går til 2xex34b moduler som da igjen resulterer i 2x120mm i front, over modulene,så har jeg zalman rheobusen, deksel med av/på bryter og leds, over der,dvd brenner.

Skal få tatt bilde av innsiden i morgen til deg. Litt for sent å driver med fotografering nå :p

7866589[/snapback]

Aha, mente jeg så den standard modulen. My bad:) Da må jeg bare få kjøpt greia som har strømkontrolleren på seg. Den er vel litt dyrere enn selve modulen tenker jeg...

Har forøvrig vurdert å bytte ut 2 av diskene mine med en 750GB sak... Den ene Seagaten min er påvei ut av dette livet... Men det er en annen tråd.

Takk for raske svar! Skal få sjekka ut litt mods i morgen. Må ha flere MIST vifter. Disse surrer på ganske behagelige omdreininger og er temmelig stille av seg.

Lenke til kommentar

"Greia som har strømkontroller på seg" ? Tok bare å modda et front deksel jeg, tok ledninger o.s.v fra modulen som fulgte med jeg. Like greit, 80mm vifter er ut uansett :p Eneste som er viktig å huske på med dette kabinettet og front muduler,er at alle viftene bruker gummi oppheng,men sånn plast klips feste metode, har man da en 120mm vifte med hel skrue sylinder sak(eller hva man skal kalle det),så får man ikke festet med de sorte plast klipsene.

Du vil sannsynelighvis oppleve vibrasjons støy i side panelene også,så der må du finne på noe lurt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...