Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.


Anbefalte innlegg

pen kasse, men jeg hadde snudd vifta i sidedøra. jeg gjorde det på en pc7bscand v3. tok av den 8 kanta ramma, snudde viftaramma andre veien og monterte vifta inni den slik at den tok minst mulig plass. sef blpåser den luft inn i kassa.

 

fordelen er at det ikke blir et så extremt undertrykk i kassa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg har skrevet tidligere, er jeg en (u)heldig eier av Lian Li PCV1100A. Dette kabinettet blir blodvarmt! Er jo null gjennomstrømning av luft og egner seg svært dårlig med dyr HW som produserer varme. Skjønner ikke hva jeg tenkte på når jeg handlet dette kabinettet. Om man ønsker å bruke denne som stuemaskin, med en billig CPU og likeså skjermkort, så funker dette kabinettet veldig bra. En ting skal det ha, diskene er kjølige, men ikke CPU og skjermkort. Dør på kabinettet er kanskje det dummeste som finnes!! :no:

 

VARMT er stikkordet.

 

Så nå skal jeg bombe dette kabinettet i filler med kinaputter av ulovlig sort og kjøpe meg et nytt. Og det kommer ikke til å koste så immari mye heller. Så da trenger jeg litt hjelp fra dere igjen (tusen takk for det) til å anbefale meg hva jeg skal ha. Lian Li har jeg forelsket meg i, men ikke de dyre kabinettene med dør....

 

PC7SCAND V3

PC6277B

 

Det er to modeller jeg har tittet litt ekstra på.

 

Kriterier:

-- luftekanal for PSU (frisk luft fra toppen)

-- god gjennomstrømning av luft

-- stillegående

-- plass for HDD i o-ring oppheng

 

Jeg vet at det ene kabinettet er ment for vannkjøling, men det har egenskapen ved at det er luftehull i taket, slik at varm luft kan stige fritt ut. Nå er jeg lei av å brenne opp HW'en min (nesten) fordi jeg ikke har gjennomstrømning. Det er ikke nødvendig med vindu i kabinettet, siden jeg mest sannsynlig vil støydempe dette med plater kjøpt fra Biltema.

Lenke til kommentar
Mye bra som har kommet her nå, denne tråden hadde vist forsvinne ut av mine innlegg så har ikke fåt med meg så mye men la bildene strømme på folkens :D

 

Tenker og har tenkt veldig lenge på dette:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...7BUSB&mcat=c432

Rett og slett det deiligste kabinettet jeg noensinne har sett :love: er det noen her inne som har det?

7821548[/snapback]

 

Jeg likte det kabinettet meget godt selv, og er på min ønskeliste. Har et PCV1100A nå, men det suger balle. Fy F*** så varmt det blir inni der. Ikke kjøp kabinett med dør i allefall!

 

Hva slags HW har du lyst til å fylle inn der? Bare for å sammenligne med det jeg har.

 

min HW:

Intel E6400, Corsair PC6400C4 2GB, 7900GTO og 3HDD (ene er raptor som trenger litt ekstra kjøling). Og en MIST500W PSU.

 

Jeg ønsker å ha et luft inntak øverst der PSU skal sitte, så den kan trekke kald luft inn. Mindre støy av sånt :)

Lenke til kommentar
Nei dør på kabinetter har jeg aldri likt særlig godt så blir nok ikke noe av det.

 

HW i profil, kommer nok til og bytte ut noen av tingene der også snart.

Asus Commando, en GB ram til og en HDD til tenker jeg :)

7821610[/snapback]

 

Commando kortet er egentlig bare dyrt. Sikkert flott og alt det der, men dyrt. Jeg kjøpte også et altfor dyrt kort fremfor hva jeg egentlig trengte. P5B deluxe WiFi er dyrt, og har en ubrukelig trådløs enhet. Den skal disables og inn med et annet kort. Helt unødvendig. Funker i allefall ikke under Vista så langt.

 

Det kabinettet vi har kikket på, er egentlig helt perfekt, utenom en ting. Det mangler hull i topplokket der PSU sitter. Skulle hatt en kjøleløsning der. Dumt å borre sånt til med mindre man vet hva man driver med.

 

Veldig kjekt med plate til å ha HK'et på. Litt lettere når man skal modde kabinettet og gjemme unna kabler.

Lenke til kommentar

Ja Commando har sin pris men jeg fallt for det, jeg skal uansett ha noen gode beviser på at det klokker såpass bra som det lover før evt. kjøp.

Det har mange fine finesser jeg liker så det må bare koste :D det ble enten det eller AW9D-MAX og av de to mener jeg valget var klart :)

 

Hull i toppen ja, det kunne det gjerne ha vært men det går sikkert fint uten, jeg kommer ikke til og lage noe i hvertfall! ikke på et sånt kabinett, da kommer jeg til og hate meg sjøl en stund framover.

liker også det at det ikke er noen dedikerte plasser for 3,5'' enheter, blir mye finere inni da synes jeg.

bare skaffe en jobb og noen kr og så SKAL det kjøpes. ingen tvil.

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Har dere to sett på PC6277 (som populært blir kaldt The WaterCooling Case)? Det er ganske likt som PC6077, men det er 10cm, dypere. I tillegg har det en perforert rist på toppen til luftinnsug der PSU sitter. Genialt kabiett, god plass til å bygge i.

7821652[/snapback]

 

Jeg har kikka på det. Eneste ulempen slik jeg ser det, er vinduene. Jeg kunne klart meg uten vinduene, da kabinettet blir lyddempet med isolerende plater. Ellers er kabinettet helt perfekt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda jeg har sett på det men kan ikke si jeg liker det like godt.

For det første, jeg skal ikke ha noen form for ''vindu'' det er ikke min stil og har aldri likt det særlig godt, det med lengden er greit nok men ikke et behov og den på toppen er egentlig bare i veien for meg.

Også kosta det litt da :)

Lenke til kommentar
Joda jeg har sett på det men kan ikke si jeg liker det like godt.

For det første, jeg skal ikke ha noen form for ''vindu'' det er ikke min stil og har aldri likt det særlig godt, det med lengden er greit nok men ikke et behov og den på toppen er egentlig bare i veien for meg.

Også kosta det litt da :)

7821662[/snapback]

 

Ja, prisen var en uhyggelig ulempe. Det samme som jeg ga for mitt PCV1100A. Og det var ikke verdt prisen. Som sagt, det er nok flere Lian Li elskere her som vil grine når jeg legger ut bildene av kabinettet som på mystisk vis har blitt påkjørt...

Lenke til kommentar

Adnylove: Annbefaler PC6277B på det sterkeste. Har selv hatt ett og annet lian li kabinett og bygd en god del pc'er i div lian li kabinetter, og ingen andre er bedre når det kommer til plass vs kjøling.

Hadde et PC-70 før dette, hadde ikke nærheten av like bra kjøling.

 

PCV1100A er sjanseløst med tanke på kjøling. En vifte som blåser inn i bunn, en ut bak + en ut på siden. Alt varmen stiger jo opp på vitale komponenter fra alt i bunn.

 

Har i mitt PC6277B følgende løsning: 2x 120mm i front, 1x120mm bak,2x120mm i topp og 1x120mm på cpu, + den som er på 7900gto kortet, sier seg selv at luft kjølingen blir ganske effektiv da :)

Men.. skal man få dette kabinettet optimalt,så koster det :/ Det som virkelig utgjør hele forskjellen egentlig er at kabinettet er litt dypere en alle andre miditower kabinettene og denne ekstra dybden har mye å si. Blir ikke trangt,noe som er ganske ok når man får mye disker.

 

Den perforerte rista på toppen er egentlig bare tett da det blir en del viberasjonsstøy i den. Er også enig at det er litt dumt med vindt.

En annen ting generelt, støydempede kabinetter får alltid en høyere interntemperatur en kabinetter uten. Så ikke rart det blir varmt i PCV kabinettet ditt :)

Lenke til kommentar
Adnylove: Annbefaler PC6277B på det sterkeste. Har selv hatt ett og annet lian li kabinett og bygd en god del pc'er i div lian li kabinetter, og ingen andre er bedre når det kommer til plass vs kjøling.

Hadde et PC-70 før dette, hadde ikke nærheten av like bra kjøling.

 

PCV1100A er sjanseløst med tanke på kjøling. En vifte som blåser inn i bunn, en ut bak + en ut på siden. Alt varmen stiger jo opp på vitale komponenter fra alt i bunn.

 

Har i mitt PC6277B følgende løsning: 2x 120mm i front, 1x120mm bak,2x120mm i topp og 1x120mm på cpu, + den som er på 7900gto kortet, sier seg selv at luft kjølingen blir ganske effektiv da :)

Men.. skal man få dette kabinettet optimalt,så koster det :/ Det som virkelig utgjør hele forskjellen egentlig er at kabinettet er litt dypere en alle andre miditower kabinettene og denne ekstra dybden har mye å si. Blir ikke trangt,noe som er ganske ok når man får mye disker.

 

Den perforerte rista på toppen er egentlig bare tett da det blir en del viberasjonsstøy i den. Er også enig at det er litt dumt med vindt.

En annen ting generelt, støydempede kabinetter får alltid en høyere interntemperatur en kabinetter uten. Så ikke rart det blir varmt i PCV kabinettet ditt :)

7822049[/snapback]

 

Ja, det har du helt rett i. Nå er jeg temmelig allergisk mot støy. Viftesus og sånt skal jeg overleve, for de blir nok dempa temmelig bra. Når det kommer til modifikasjoner forøvrig, så må jeg nok tenke igjennom alt sammen ja.

 

Det er helt greit at det koster litt. For optimalisert skal det bli. Hvordan er den HDD modulen som medfølger? Har tenkt å henge diskene i o-ringer, men trenger da en vifte forran, og den modulen er jo da helt perfekt.

 

Og det gitteret på toppen er ganske lett å støydempe. Vibrasjoner som forplanter seg her, vil bli borte med litt dobbelsidig teip. En løsning er jo også å ha en kantlist i gummi.

 

Har du noen bilder av 5.25" brønnen din å dele med meg? Generelt bilder av oppheng for PSU og resterende HW?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Ligger et bilde av mitt kabinett på forige side.

EX34 / EX34 er helt genial. 4x harddisk plasser med gummioppheng(oringer man fester diskene igjennom) + 120mm i front.

 

Modulen som følger med er grei nok,men har 80mm vifte,noe som fører til støy.Den har også av/på og leds. Har tatt ut min og erstattet den med en EX34B. Så har 2x EX34B i front. Har 2x raptor i raid og 3x andre disker, hører disse ikke

 

Tenkte jeg kansje skulle støydempe mitt litt,ikke det at jeg trenger det,men vil få bort all vibrasjonsstøy. Blir ikke så mye støy med mange stillegående 120mm vifter.

 

Skal ta noen ordentlige bilde når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Ligger et bilde av mitt kabinett på forige side.

EX34 / EX34 er helt genial. 4x harddisk plasser med gummioppheng(oringer man fester diskene igjennom) + 120mm i front.

 

Modulen som følger med er grei nok,men har 80mm vifte,noe som fører til støy.Den har også av/på og leds. Har tatt ut min og erstattet den med en EX34B. Så har 2x EX34B i front. Har 2x raptor i raid og 3x andre disker, hører disse ikke

 

Tenkte jeg kansje skulle støydempe mitt litt,ikke det at jeg trenger det,men vil få bort all vibrasjonsstøy. Blir ikke så mye støy med mange stillegående 120mm vifter.

 

Skal ta noen ordentlige bilde når jeg kommer hjem.

7822252[/snapback]

 

Ja, gjør det. Hadde vært fett å se litt fra flere vinkler enn kun "godsidene" som produsenter og salgsapparat legger ut. Om du har ideer til modifisering med tanke på støy, så send meg gjerne en PM. Tenkte å lage en tråd om dette kabinettet hvis jeg kjøper det. Må avvente litt.

 

Flere som har tanker om dette kabinettet? PC6277...

Lenke til kommentar
Jeg har det, og elsker det :love: Eneste er at det er 80mm vifteplass framme, og ikke 120. Har to vifter i toppen, en i siden, en bake og en framme. Sterkt overklokket E6300, 2-3 grader over romtemperatur i kabinettet på full load.

7822366[/snapback]

 

Tok ut hd modulen som funlgte med, satt inn 2x EX34B moduler,moddet så et 5 1/2 deksel og monterte bryter og led på det, slå ingen 80mm vifte i front noe mere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...