Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Dessuten orker jeg ikke Lian Li sine billige modeller, disse PC7SCAND utgavene som har så tynn alu at hele kabinettet rister når vifter og disker surrer rundt. De er fine å skru i, men der stopper det.

7782859[/snapback]

Da kan jeg anbefale PC6070B SCAND V2, det er bedre byggekvalitet og du merker fort at dette er verdt de ekstra pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg synes de har for dårlig plass og for dårlig kjøling. etter at jeg skaffa med stacker 830 så har jeg fått en helt annen holdning til kabinetter. god plass er deilig ;)

har lyst på den gamle stacker kassa til filserver, men intill jeg får 1100 til overs så blir det fremdeles min gamle lian li pc7ascand som får duge (med coolermaster hd modul :p)

Lenke til kommentar
Dessuten orker jeg ikke Lian Li sine billige modeller, disse PC7SCAND utgavene som har så tynn alu at hele kabinettet rister når vifter og disker surrer rundt. De er fine å skru i, men der stopper det.

7782859[/snapback]

Da kan jeg anbefale PC6070B SCAND V2, det er bedre byggekvalitet og du merker fort at dette er verdt de ekstra pengene.

7784453[/snapback]

Nå vet ikke jeg om du fikk med deg det, men jeg har allerede PCV1100PLUS. Fakta er at jeg prøvde flere kabinetter før Lian Li kabinettet jeg har nå. Har hatt et PCV1200 (?) tidligere, og det var kjølig nok, men så solgt jeg det. Og det angret jeg på. Da jeg skulle ha nytt kabinett, falt valget ganske enkelt på Lian Li igjen. Som sagt, etter å ha prøvd et annet innimellom. EDIT Nå koster også dette kabinettet over 2K, så det er langtifra en billigmodell av dårlig kvalitet...

jeg synes de har for dårlig plass og for dårlig kjøling. etter at jeg skaffa med stacker 830 så har jeg fått en helt annen holdning til kabinetter. god plass er deilig ;)

har lyst på den gamle stacker kassa til filserver, men intill jeg får 1100 til overs så blir det fremdeles min gamle lian li pc7ascand som får duge (med coolermaster hd modul :p)

7784506[/snapback]

Jeg var på tanken til stacker 830, har en tråd her hvor jeg spør etter erfaringer og sånt. Det viser seg at for mitt skresne lydøret, så vil det bråke altfor mye. Jeg er ekstremt opptatt av støy og hvordan modifisere kabinetter slik at de ikke bråker noe.

Og en modul til HDD mine har jeg tenkt på, men jeg kommer til å benytte plassen nederst i kabinettet, bare jeg får kuttet til litt slik at jeg kan lage en slags 5.25" brønn og deretter henge diskene i o-ringer.

jeg hadde satt den i taket langt bak. det blir veldig varmt der om du kjører skjermkort av den kraftigere typen.

7784348[/snapback]

Ja, det var det jeg tenkte. Jeg har et 7900GTO @ stock. Det lager mer enn nok varme. Siden tenkte jeg at varme stiger, så da må det være en god greie å kunne skape et undertrykk i kabinettet ved å trekke luft ut både i tak og bak. Kabinettet forøvrig er jeg veldig fornøyd med. Det at hovedkortet er adskilt, psu + hdd er adskilt gir gode muligheter for modifikasjoner spesielt med tanke på støydemping. Kjøling og støy har jo alltid vært et "morsomt" dilemma for oss som brys oss veldig om det...

Synspunkter på mine planer? Og er en 120mm vifte passe i taket? Den blir styrt med en Zalman analog viftestyrer.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Vurderer å selge pcen og bygge en ny, blir nok en lian li igjen :) men lurer på hvilken da:S

7784751[/snapback]

Da ville jeg ha holdt meg i det øvre prissjiktet. Byggekvaliteten er langt bedre og alu er tykkere, hvilket spiller inn for støydemping.

Men kikker du på de nyeste utgavene, så vent litt, for de kommer gjerne i nyere versjoner, modifisert og litt mer spennende.

Alt avhenger for hvilken kategori du tilhører. Lyd og stillhet, kjøling og støy (bryr deg ikke). Sånne ting ville jeg tatt hensyn til. Evnt om du er av vannkjølingsgutta, da finnes det vel egnede kabinetter ferdig modifisert for dette med tanke på radiatorer osv...

Lenke til kommentar
Jeg var på tanken til stacker 830, har en tråd her hvor jeg spør etter erfaringer og sånt. Det viser seg at for mitt skresne lydøret, så vil det bråke altfor mye. Jeg er ekstremt opptatt av støy og hvordan modifisere kabinetter slik at de ikke bråker noe.

greit nok at stacker kassa er vanskelig å få lydisolert, men den er soldig bygd, så skrangling er ikke eksisterende, og fordi den er så åpen så er det mye lettere å få bra kjøling med vifter på veldig lavt turtall.

vifta bak kan du montere i O-ringer (henger orginalt i en ramme, men det er skruehull for 120mm vifte bak, jeg har tatt vekk ramma fordi den kræsjer med lydkortet på dfi hk'et mitt)

vifta i hd modulen forran har en viftegrill, som er useless. fjern denne og bruk klaringa til O-ringer istede, har gjordt dette selv og det funker veldig bra.

vifta i taket blir det værre med, men der trenger du ikke vifte dersom du sørger for å ha litt overtrykk i kassa. og det er ganske lett med tanke på at du også kan snu psu opp ned, det er nemlig luftehull i taket, psu får da frisk luft inn igjennom bærehåndtaket bak og inn igjennom utluftinga i taket. har snudd min hiper og den er kald og fin som bare det. kan også monteres i O-ringer dersom det er ønskelig.

i sidedøra så er det plass til 4 vifter, alt fra 60mm og opp til 140mm. det er kun mulig med støvfilter på 120mm vifter, da du må fjerne ramma for de andre dimmensjonene og skru viftene fast i en plast "dør". men da kan du igjen henge viftene i O-ringer.

så topper du dette med en god viftestyring, så tror jeg nok du vil få en veldig stille kasse som kjøler veldig godt.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

greit nok at stacker kassa er vanskelig å få lydisolert, men den er soldig bygd, så skrangling er ikke eksisterende, og fordi den er så åpen så er det mye lettere å få bra kjøling med vifter på veldig lavt turtall.

vifta bak kan du montere i O-ringer (henger orginalt i en ramme, men det er skruehull for 120mm vifte bak, jeg har tatt vekk ramma fordi den kræsjer med lydkortet på dfi hk'et mitt)

vifta i hd modulen forran har en viftegrill, som er useless. fjern denne og bruk klaringa til O-ringer istede, har gjordt dette selv og det funker veldig bra.

vifta i taket blir det værre med, men der trenger du ikke vifte dersom du sørger for å ha litt overtrykk i kassa. og det er ganske lett med tanke på at du også kan snu psu opp ned, det er nemlig luftehull i taket, psu får da frisk luft inn igjennom bærehåndtaket bak og inn igjennom utluftinga i taket. har snudd min hiper og den er kald og fin som bare det. kan også monteres i O-ringer dersom det er ønskelig.

i sidedøra så er det plass til 4 vifter, alt fra 60mm og opp til 140mm. det er kun mulig med støvfilter på 120mm vifter, da du må fjerne ramma for de andre dimmensjonene og skru viftene fast i en plast "dør". men da kan du igjen henge viftene i O-ringer.

så topper du dette med en god viftestyring, så tror jeg nok du vil få en veldig stille kasse som kjøler veldig godt.

7789333[/snapback]

Alt dette høres veldig bra ut, men tenker du på disse modifikasjonene for Stacker 830 eller mitt Lian Li kabinett. Om jeg skal snu PSU, så vil den blåse luft rett i taket i kassa, altså det nedre partiet. Kan legge ved bildet igjen, så ser du selv. Tanken var å ha 2 stk 80mm vifter i taket eller 1 stk 120mm, alt ettersom hva jeg ønsker og har plass til. Disse vil da blåse luft ut. Jeg kan også trekke luft inn og skape overtrykk, men da trekker den også heftig med støv, selv om jeg har støvfilter. Det krever jo litt mer vedlikehold.

Ellers var tankene dine om modd som beskrevet ganske bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Enda en cube:)

C2D6300

1.2TB lagring

post-22506-1169765031_thumb.jpg

post-22506-1169765094_thumb.jpg

Papst vifter over hele linja

gir en temp på 22-25 c

bra med brems på hjulene, da den ellers ville blåst vekk fra veggen:)

post-22506-1169765386_thumb.jpg

Bruker den som filserver så den står bortgjemt i kjelleren :cry:

men den bråker noe forferdelig, så den får bare stå der for seg selv.

Endret av abbor
Lenke til kommentar

grei kasse.

men, du bør snu cpu kjøleren 180 grader. og så regner jeg med at vifta i taket drar luft inn, snu denne også dersom det stemmer. dersom det er en vifte som står i den alu boksen montert forram skjermkort og pci spora, så bør den enten dra luft inn i kassa eller fjernes.

strømforskyninga bør også snues 180 grader, slik at vifta står andre veien, den får jo ikkno luft nå alikevel.

ikke optimalt montert luftkjling med andre ord.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Enda en cube:)

C2D6300

1.2TB lagring

post-22506-1169765031_thumb.jpg

post-22506-1169765094_thumb.jpg

Papst vifter over hele linja

gir en temp på 22-25 c

bra med brems på hjulene, da den ellers ville blåst vekk fra veggen:)

post-22506-1169765386_thumb.jpg

Bruker den som filserver så den står bortgjemt i kjelleren :cry:

men den bråker noe forferdelig, så den får bare stå der for seg selv.

7800452[/snapback]

Har du kjøpt en Lian Li Cube for deretter å lage en filserver av den og gjemt den i en kjeller??

Jaja, hver sin smak.. Skal selv ha en filserver stående i et hjørne, gjemt vekk, men det er et godt og gammel Aopen kabinett. Om noen husker dem... Hehe komplett solgte de i store mengder med 300w PSU... Det var tider.

Lenke til kommentar
Her er bilder av mitt Lian Li Kabinett:

]

:love:  :love:  :love:

7813051[/snapback]

Fy **** hvor stilig det kabinettet der var...!=O

7814135[/snapback]

Temmelig stilig (møkkadyrt!!). Kikka akkurat på det hos microplex. Ikke det at jeg har tenkt å bytte ut mitt PCV1100A kabinett. Bare fikse dørene så jeg får litt luft inn i kabinettet.

Men hvordan er luftgjennomstrømningen i kabinettet nå a?

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...