Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
men lurer på en ting.

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...andv3&mcat=c432

dette er mitt kabinett...skal jeg la den vifta som er ved skjermkorte suge luft utafra eller skal jeg la den suge ut luft fra kabinettet?

hva er fordel her?

7770307[/snapback]

jeg monterte en ny maskin i denne kassa i går, og jeg snudde den vifta som står ved sidedøra til å dra luft inn. flere grunner til dette som frisk luft til skjermkort og hovedkort (chipsett) og så får du litt voertrykk i kassa som gir mindre støvproblemer.

@ hølandsgutt: den kassa har ikke 80mm vifter. det er plass til 3 120mm, alle følger med og er av typen mist. ikke vifte i taket på denne utgaven, men den har perforert tak over psu slik at denne kan/bør snues opp ned. det gir bedre kjøling i psu og mindre undertrykk i kassa.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

kan jo slenge inn mitt bidrag her også :)

Jeg har forsket litt på hva slags CPU vifte jeg skal ha. Big Typhoon trekker jo luft fra døra og får ikke kald luft siden jeg ikke har noe perforeringer eller viftehull i sidedøren. Vil jo nødig kappe hull i mitt dyrebare Lian Li kabinett. Nå sitter det en Scytje Ninja+ med en 120mm vifte.

Fakta er at jeg synes Big Typhoon er langt penere å se på. Stilig med den oransje. Det ble heller ikke noe bedre temp etter at jeg bytta. Noen forslag til hva jeg skal gjøre med gjennomstrømningen av luft? For å bedre denne mener jeg...

Det er et Lian Li PCV1100PLUS med kabinett dør. Diskene er for øyeblikket flyttet opp i 5,25" brønnen og henger i o-ringer. Disse skal jeg få flyttet ned, så fort jeg får mulighet for å lage et skikkelig oppheng der som har plass til 4 stk disker. 3,5" "hulen" som er lagt opp fra Lian Li er egentlig ikke noe særlig synes jeg. Blir for trangt til o-ringer og lage det litt slakt, slik at diskene ikke får vibrert noe særlig. Dessuten er jeg lydfreak, så det kommer støymatter kjøpt fra BilTema inn i kabinettet. Fore dører, gulv og tak.

Kanskje lage et hull på toppen og montere 1 stk 120mm som kan trekke varm luft ut? Hva synes dere om den tanken? Er jo tross alt Lian Li, så jeg ønsker å bevare estetikken og de flotte linjene til dette kabinettet :thumbup:

post-5508-1169453610_thumb.jpg

post-5508-1169453652_thumb.jpg

Lenke til kommentar

pen kasse andylove. naboen har samme. eneste kjipe er at det blir fort trangt. takke meg til vanlige atx kasser.

@ NoWiSee: hvorfor valgte du V2 av den kassa når V3 er bedre? monterte inn en ny maskin i en slik kasse i helga, og jeg liker den såpass godt at jeg vurderer å bytte inn min gamle pc7ascand kasse.

Lenke til kommentar
pen kasse andylove. naboen har samme. eneste kjipe er at det blir fort trangt. takke meg til vanlige atx kasser.

@ NoWiSee: hvorfor valgte du V2 av den kassa når V3 er bedre? monterte inn en ny maskin i en slik kasse i helga, og jeg liker den såpass godt at jeg vurderer å bytte inn min gamle pc7ascand kasse.

7776849[/snapback]

Takker :)

Har jobba litt for å få den stilren. Men det blir nok litt mer gjennomtenkte løsninger med kabler og sånt når jeg får modda ferdig greiene jeg skal bruke til harddiskoppheng i bunnen.

Og det er jo en ATX kasse, men skal innrømme at det kan bli litt trangt ja.

Noen anbefalinger hvor jeg bør borre hull i kasse og evnt lage luftehull eller sette inn en 120mm vifte? På sidedøren ved CPU eller i "taket"? Planen var å lage et støvfilter/luftehull i taket og frisk luft inn i siden. Spørsmålet er jo bare hvor god plass jeg har, med tanke på min Scytje Ninja+. Den er temmelig høy...

Forslag mottas med takk!

Gratulerer til meg selv for post nr 500!!

Har vært her en stund nå :) koselig... :D

Endret av andylove
Lenke til kommentar

med vanlige atx kasser så mener jeg kasser der hovedkortet står rett vei og døra er på venstre side ;)

det hadde ikke skada med noen flere cm i dybda og kanskje høyda. det blir veldig trant ved psu.

når det gjelder dine planer om å modde kassa for bedre kjøling så tror jeg du enten må planlegge godt å få en expert på alu arbeid til å gjøre det. dersom det ikke blir bra så kommer du bare til å angre alikevel.

men gjør som en kamerat av meg gjorde. han kjøpte bare en av de 120mm viftemodulene som er laget for cube kassa å monterte i front. det gir noe bedre kjøling.

Lenke til kommentar
med vanlige atx kasser så mener jeg kasser der hovedkortet står rett vei og døra er på venstre side ;)

det hadde ikke skada med noen flere cm i dybda og kanskje høyda. det blir veldig trant ved psu.

når det gjelder dine planer om å modde kassa for bedre kjøling så tror jeg du enten må planlegge godt å få en expert på alu arbeid til å gjøre det. dersom det ikke blir bra så kommer du bare til å angre alikevel.

men gjør som en kamerat av meg gjorde. han kjøpte bare en av de 120mm viftemodulene som er laget for cube kassa å monterte i front. det gir noe bedre kjøling.

7782120[/snapback]

Skjønner. Men det kjipe er at jeg har dør i front, og da hjelper det lite om jeg setter inn en viftemodul.. tror ikke jeg tjener noe på det.. eller tar jeg feil? (døra skal være lukket)

Lenke til kommentar

stemmer det, er dør på den kassa der. vel jeg hadde ikke modda den kassa. men så hadde jeg heller ikke kjøpt kassa i utgangspunktet pga de tidligere nevnte manglene.

men det er nå ikke mye luft en vifte trenger for å bli effektiv. er døra helt tett eller er den åpen i bunn? du kan jo uansett prøve først. kjipt å kutte i kassa om det gir bedre luftflyt med mitt forslag.

i mine øyne så har kassa kun en god ting, og det er utseende. og selv der så er det bedre valg der ute.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
stemmer det, er dør på den kassa der. vel jeg hadde ikke modda den kassa. men så hadde jeg heller ikke kjøpt kassa i utgangspunktet pga de tidligere nevnte manglene.

men det er nå ikke mye luft en vifte trenger for å bli effektiv. er døra helt tett eller er den åpen i bunn? du kan jo uansett prøve først. kjipt å kutte i kassa om det gir bedre luftflyt med mitt forslag.

i mine øyne så har kassa kun en god ting, og det er utseende. og selv der så er det bedre valg der ute.

7782335[/snapback]

Om jeg låner en dremmel, tegner og fikser det ordentlig. Så har jeg en som kan skjære for meg. Kassa er jeg strålende fornøyd med. Utseende er viktig når den skal stå i stua. Dessuten orker jeg ikke Lian Li sine billige modeller, disse PC7SCAND utgavene som har så tynn alu at hele kabinettet rister når vifter og disker surrer rundt. De er fine å skru i, men der stopper det.

Bør jeg da plassere en vifte øverst i kabinettet eller i sidedøre over CPU? 120mm vifte selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...