Gå til innhold

Deres Lian-LI Kabinetter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i dag ankomm kortet og det er montert, har ennå tilgode å få starta systemet, men det skal gjøres iløpet av dagen eller i morgen. noen som vet hvordan man kobler spdif kabelen til lydkortet?, det er to ledninger som kommer ut av kabelen som fulgte med skjermkorter men det er tre pinner på lydkortet der det står spdif

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man skal koble på usb front panelet som er på Lian Li kabinettet? står ground 1 og data 1 og 2 på de. er ca 9 stk.

Finner ingen plass på hovedkortet hvor de skal sitte. Er 2 usb porter i nedre front av lian li pc-75.

Endret av Nessi
Lenke til kommentar

Hei, skal nå gå til innkjøp av ny kasse, og jeg vil ha lian li, har oppretta tråd om dette også men de som har erfaringer med lian li er jo her inne.

har noen noen anbefalninger på ei lian li kasse til MAX 2000, aller helst mindre.

den bør ha plass til 3 disker og atx HK. om den er ganske liten gjør ingen ting, det er vel heller en fordel

Lenke til kommentar
Hei, skal nå gå til innkjøp av ny kasse, og jeg vil ha lian li, har oppretta tråd om dette også men de som har erfaringer med lian li er jo her inne.

har noen noen anbefalninger på ei lian li kasse til MAX 2000, aller helst mindre.

den bør ha plass til 3 disker og atx HK. om den er ganske liten gjør ingen ting, det er vel heller en fordel

Sjekk http://www.microplex.no eller http://www.netshop.no , de selger Lian li, se om det er noe du liker :thumbup:

Lenke til kommentar

Har bestilt meg et Lian Li PC-X1000, men det er dessverre ubekreftet leveringstid på det. Er sikkert ikke å oppdrive i landet for tiden, men har sett at diverse australske nettsjapper har det på lager.

Ser ut til at det ble lansert i juni i år. Noen som har erfaringer med tidligere lanseringer og hvor lang tid det tar før de er i salg (og da på lager) her til lands ? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å gjøre noe spesielt med min kasse enda, annet enn å få den i hus, og flytte maskinen min over i den.

Opplevde litt mer støy, og litt dårligere temperaturer enn i min gamle P182 kasse faktisk. Men til Lian sitt forsvar så var Antec kassen _perfekt_ ryddet og hadde alle viftene byttet ut med Noctua. Lian har jeg bare flyttet rett over og slått på ;) Det er vel snakk om 3-4 grader forskjell i temperatur. Regner med at jeg kommer ned på P182 temp igjen når jeg tar meg tid til å rydde, samt bytte ut viftene med skikkelige vifter.

Større kabinett måtte jeg ha uansett, for å kjøre 2 eller flere skjermkort. P182 ble rett og slett for liten for de store skjermkortene. Dessuten (jepp, helt sant) var jeg misfornøyd med byggekvaliteten på Antec. Den var altfor "billig" sammensatt. Mange vil sikkert være ekstremt uenig med meg her, da nettopp Antec har fått mye skryt for god kvalitet sammenlignet med veldig mange andre. Men Lian er uansett i en klasse for seg selv. Kostet 4 ganger så mye også, så skulle vel kanskje bare mangle.

Målet er å få 6 stk av de nye 140mm viftene til Noctua i kassen. Eventuelt 4 stk 140mm og 2 stk 120mm. Må gå gjennom spesifikasjonene skikkelig først og se hva som gjør best jobb med kraftig mottrykk. 2 av dem skal nemlig på en radiator, på hver sin side, i push pull. Også får jeg vurdere en sånn optional bay som ligger over skjermkortene enten i push eller pull konfigurasjon. Vi får se hvordan temperaturen på skjermkortene blir først, når dem omsider dukker opp (2x HD5870 i CrossFire). Regner med en 140mm i push kan hjelpe en del både for hovedkort og skjermkort.

Etter at jeg gikk over til SSD så har jeg også planer om å fjerne alle HDD bays (SSD er montert i en backplane som står helt i toppen uansett, som en optisk enhet). Dette bør gi viftene i front fritt spillerom. Også heller kjøpe en meget stille 5400rpm 2,5" disk eller noe hvis jeg trenger mer ren lagringsplass, da denne også kan monteres i samme backplane som SSDene.

Planene er som du kan se mange, men det var dette med tid da :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å svare på da jeg ikke har prøvd å rydde noe særlig enda. Og dermed har jeg rot, og per i dag dårligere temperaturer enn jeg fikk i Antec kassen (som beskrevet over). Men jeg tror forskjellen vil komme når jeg tar meg tid til A) rydde og B) når det kommer CrossFire oppsett i kassen (Antec fikk problemer med å svelge unna i alle fall). Her er det plass til hva det skal være. 4 skjermkort f.eks. vil gli på plass uten problemer, sammen med et E-ATX hovedkort med 2 prosessorer og masse minne f.eks. I tillegg har man plass til 2 stk PSU, masse, masse disker eller optiske enheter.

I tillegg så er det her 140mm vifter, som bør kunne lage mindre lyd enn 120mm. Må bare finne noen skikkelige 140mm først (f.eks. Noctua sine).

Kabelrydding er lettere i Antec, det skal dem faktisk ha. Det er ikke like mye lagt opp til skikkelig rydding her som i Antec sine skikkelige kasser. Men bare jeg tar meg tid til det, så bør det bli bra her også.

Lenke til kommentar

Har nylig gått til innkjøp av et Lian Li PC-X1000.

Dette er bare foreløpig montering, siden jeg skal få lagt ATX-kabelen annerledes, men det innebærer at jeg må skjøte den sidne den er for kort. Jeg skal også sleeve vifteledningene til kabinett-viftene, og finne på en artig løsning med kabelen som går fra frontpanelet til lydkortet. Skal også gå til innkjøp av to nye lagringsdisker som skal stå øverst.

Jeg vet at skjermkorta er skakke, men får det ikke bedre uten den støtta som følger med, men den kræsjer med cpu-kjøler'n :(. Skal se om jeg får laget hull slika at jeg kan flytte den litt lengre mot høyre.

Kommentarer og tips mottas med takk :)

post-30043-1263735768_thumb.jpg

post-30043-1263735787_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...