Gå til innhold

Hvor finner jeg Biosen til x1800GTO

Hagr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

plassering? der du valgte aa lagre den naar du lastet den ned vel.

Fysisk plassering av skjermkort bios er jo paa skjermkortet en plass.

men hva trenger du vite plasseringen for om jeg toer spoerre? det er ingen mulighet for aa "resette" bios paa et skjermkort slik du kan med f.eks. CMOS

Lenke til kommentar

last ned winflash og trykk save, da faar du en bios kopi. (ikke bruk winflash til aa flashe med, restart til dos og bruk atiflash...

Her Er Biosen Lokalisert.. ;)

175790813.jpg

hvis du skal laase opp kortet, boer du foerst klokke kortet til X1800XL hastigheter for aa se om kortet i det hele tatt klarer det..

ellers er rivatuner et greit program for aa se om du har laast opp pipelines fra 12 til 16

men husk: naar det gjelder opplaasning av kort, saa kan du risikere at de 4 pipelines er enten laserkutta, eller defektive. (ergo, du vil da ha et X1800XL med bare 12 pipelines)

Hvilket merke er kortet?

Lenke til kommentar

Powercolor....

aah... nå vet jeg hvor biosen sitter :p haha

dette er oppskiften jeg sitter med:

I think my memory is different. I dont know...

To edit your own bios and unlock 16 pipes do the following:

1.) Download HXD Hex editor from here http://mh-nexus.de/HxD.htm#whatsnew

2.) At line 00000070 find the key "19". Change it to "18"

3.) Save As> "New.rom"

4.) Open new.rom with RaBiT2.0a found at http://www.techpowerup.com/downloads/283

*You will get an error "Bad bios?" > Click yes and continue working on it

5.) Under "features" tab, change voltage to 1.2125

6.) Save As > New.rom > Yes to replace

7.) RE-OPEN new.rom with RaBiT2.0a. Under features tab set voltage to 1.38. You can save the bios and reopen it to apply more voltage but its best to test the bios before adding more juice.

There you go, anyone with a GTO should be able to follow those steps and get their card working 1t 16 pipes.

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

virker riktig det der.. men kanskje du skulle skaffet deg en VF900CU eller noe for aa holde beistet kaldt ;) (mer volt = mer varme) stock kjoeleren klarer det nok sikkert, men hvis du liker aa hoere paa ei vifte som kan braake mer en et jetfly som tar av saa... :p

Lykke til uansett, og post resultat (husk aa ta noen 3dmarks foer du flasher biosen.)

Lenke til kommentar

har lagd noen kjappe bat programmer til deg. slik du slipper aa lure paa hva du skal skrive i dos.

*Backup.bat = lagrer bios som backup.rom (MEEEGET VIKTIG)

*Original.bat = Flasher Backup.rom (altsaa back to orig.)

*New.bat = Flasher NEWBIOS.ROM (rename din endrede Bios fil til dette eller endre Bat filen til bios navnet.

*5.bat = det samme som original, men tilrettelagt slik at du slipper stresse med ekstra skjermkort og lignende, naa trenger du bare starte pc, og boote til dos med floppy/usb, vente 1-2 min til all aktivitet er stoppet, trykk f + enter og du gaar tilbake til original bios (HUSK BACKUP FOERST)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...