Gå til innhold

Problemer med MX1000 - Henger seg opp, hopping etc

Anbefalte innlegg

Min MX1000 mus har begynt å tulle seg.. Den låser seg på forsjellige knapper (som oftast høyre museknapp). Eller plutsleg hopper opp eller ned eller tilfeldig på skjermen smatidig som den gjer eit museklikk.

Den har ikkje vært utsatt for noko vatn, eller noko sånt som kunne framkalt dette.

Lurer på om nokon har nokre lure løysingar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager bump...

Er datamusa di skitten? Har samma mus som deg og min begynte også å leve sitt eget liv før i dag. Den var og litt skitten, så tok å skrudde den fra hverandre, renset den grundig med vann og oppvaskbørste(:p) (skrudde ut kretskortene og de to ledningene selvsagt), lot plasten tørke og skrudde den sammen igjen. Føles som ny igjen :thumbup:. Om du vil rense datamusa di, husk at museføttene bak på taes av (sitter skruer under) så du bør vel ha nye i reserve. Jeg bytta museføttene med et sett med Hyperglide Mouse Skates jeg hadde liggende.

Veiledning: http://www.daosu.com/archives/2005/06/logitech_mx_100.html

Husk at garantien selvsagt går ut om du åpner datamusa di.

Lenke til kommentar

Holder på å bli gal. Blei ikkje noko bedre med Setpoint driveren, om eg skulle sei noko, så blei det VÆRRE. Random knappetrykk og hopping opp og ned og overalt og forskjellige ting eg ikkje eingang kan forklare, virket som den funket som "INSERT" knappen...

Ingen som har nokon mirakellausing? ligger på randen til å kjøpe meg ei ny datamus.

Lenke til kommentar

Jeg har også trøbbel med min MX1000. Den fungerer plutselig kun diagonalt, av alle ting. Tidligere har alltid en reset på basen hjulpet, men nå bare mistet den kontakten for godt.

Lurer på om det har noe med x64-driverne til musen å gjøre.

Any ideas?

Lenke til kommentar

Har hatt MX1000 en god stund også før jeg gikk over til G7.

Største prob jeg har hatt er tilfeldig spretting av mus til toppen av skjermen. Dette forsvant når jeg la inn SetPoint.

Andre ting som har forårsaket tull med musen var rett og slett at en av ungene hadde klart å få inn noe dritt inn i hullet der lasern stråler ut. Tok noen kraftige blås + noe dopapir/qtips inn der og vridde frem og tilbake til den ble helt rein. Da ble alt fint igjen.

Annen ting igjen som har fått den til å tulle seg er rett og slett slitasje av museunderlaget. Om jeg så nøye etter så jeg slipe spor akkurat der jeg brukte musen mest og når lasern kjørte over disse slipesporene så ble ikke ting riktig. Bytting av museunderlag fikset det problemet.

Dette påvirker selvsagt bare musbevegelse og IKKE opphenging av knapper.

Prøv å sette mottakeren direkte foran musen i tilfelle den er akkurat litt utenfor rekkevidde eller for mye ting i veien. Halvmeter unna var noen ganger for mye med tanke på at ting var i veien. Fikk sånn lås på museknapper noen ganger når den var for langt unna, så jeg lot den i en periode bare stå rett ved musen men unna vei for bevegelse.

Om ingenting av dette virker så vil jeg tro at noe er gale med kommunikasjonen på et vis. Enten er batteriet dårlig (?) slik at f.eks signalet om at du slipper museknappen ikke når mottakeren og dermed "henger" knappen inne og du må trykke en gang til for at den skal slippe. Eller kanskje noe drivertull. Har du f.eks mulighet til å å flytte musen over på en annen USB port (kanskje direkte i datamaskinen om du bruker USB hub). Har du en annen datamaskin eller annen OS installasjon du kan teste den på?

Musen har ikke tatt seg litt for mange flygeturer mot hardt gulv som kanskje har ødelagt noe inni den?

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...