t3 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jeg er rimelig fersk når det kommer til video og videoredigering, men jeg har nå forsøkt å redigere og lage DVD-film med Premiere Elements 2.0. Problemet mitt er at filmene blir veldig hakkete når jeg spiller de av i dvd-spilleren og viser på tv. Det gjelder da ved bevegelser gjort med kameraet eller personer/objekter i bevegelse. Jeg har søkt på forumet for å se om jeg fant noen med tilsvarende problemer, men jeg finner bare ting som har med interlacing å gjøre. Tror ikke det er det som er problemet. Hakkingen vises både på pc, vanlig billedrør-tv og lcd-tv Filmene jeg har redigert er tatt opp med Sony DCR-SR100E (harddisk-kamera). Kameraet tar opp i mpeg2 format. Spiller jeg av råfilmene på tv, vises de helt perfekt. Redigeringen har jeg gjort på en bærbar Dell Inspiron XPS M170, Pentium M 2,26 GHz, 2 GB RAM. Dette burde etter min mening være kraftig nok for denne type jobb. Dette er fryktlig irriterende! Er det noen som kan hjelpe eller komme med noen tips? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Er det slike forstyrrelsar som på dette biletet? Det er eit resultat av interlacing. Maskinkrafta har ingenting med saka å gjere, då den berre avgjer kor lang tid ting vil ta. Kva som er grunnen til at ein ser det på TV òg veit eg ikkje. Lenke til kommentar
t3 Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 På en måte, men det har ikke de karakteristiske horisontale strekene som ved interlacing. Bildet "lugger" liksom. Henger igjen litt. Virker ikke som om bildet blir oppdatert raskt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå