Gå til innhold

Forbud mot Vigrid.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei til menings-sensur og forbudte meninger. La de små vigrid-tilhengerne komme til diskusjon.no, for slike trenger dialog ;)

6962912[/snapback]

De trenger det opplagt, men vil neppe ha det. Fanatikere liker seg best med likesinnede, i dagslys blir de til stein.

Og de er uansett umulig å debattere med om man møter dem. Påstander som at "insektsdreperen Zyklon-B ble brukt til avlusing for å redde livet til de innsatte" (sitat Vigrid), hva i all verden gjør man med slike? Dokumentasjon og argumentasjon biter ikke på de frelste i troen.

Bør de ha ytringsfrihet? Absolutt. Problemet er at de aldri kommer til å møte til debatt om sine ytringer, bare bruke dem til å snare inn andre stakkarer som heller ikke kommer hit og kan få lit ideologisk motvekt til tullet.

Og så lenge de holder seg på riktig side av loven bør de ha organisasjonsfrihet også. Hvilket de foreløpig gjør forde de ikke direkte oppfordrer til vold mot de mindreverdige. Skjønt de har jo sine "utevettregler":

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet enig i at Vigrid må få fortsette sin virksomhet, så lenge de ikke gjør noe ulovlig. Jeg hater Vigrid og det de står for, det er ingen hemmelighet, men det skal i utgangspunktet ikke være mulig å forby noe "fordi at jeg mener at og de mener at".

Likevell, Vigrid har flere sider man må ta med når man vurderer. De eks-medlemmene som har vært i avisene uttrykker klart og tydelig at Vigrid utnytter "svake" og venneløse mennesker, og frister dem med felleskap og trygghet.

Kanskje er det ikke noe man kan gjøre med selve organisasjonen Vigrid, men hva med det forebyggende arbeidet? Jeg tror nok at om alle hadde vært "godt inkludert" i samfunnet, ville ikke Vigrid hatt så veldig mange medlemmer. Dette har selvfølgelig også unntak, som alt, men stort sett.

Lenke til kommentar
Nei til menings-sensur og forbudte meninger. La de små vigrid-tilhengerne komme til diskusjon.no, for slike trenger dialog ;)

6962912[/snapback]

De trenger det opplagt, men vil neppe ha det. Fanatikere liker seg best med likesinnede, i dagslys blir de til stein.

Og de er uansett umulig å debattere med om man møter dem. Påstander som at "insektsdreperen Zyklon-B ble brukt til avlusing for å redde livet til de innsatte" (sitat Vigrid), hva i all verden gjør man med slike? Dokumentasjon og argumentasjon biter ikke på de frelste i troen.

Bør de ha ytringsfrihet? Absolutt. Problemet er at de aldri kommer til å møte til debatt om sine ytringer, bare bruke dem til å snare inn andre stakkarer som heller ikke kommer hit og kan få lit ideologisk motvekt til tullet.

Og så lenge de holder seg på riktig side av loven bør de ha organisasjonsfrihet også. Hvilket de foreløpig gjør forde de ikke direkte oppfordrer til vold mot de mindreverdige. Skjønt de har jo sine "utevettregler":

5. Vær rustet mot overfall selv på korte turer. Ta alltid med skytevåpen (forutsatt at du har bæretillatelse), kniv (lovlig type, selvsagt) og det utstyr moderne gjengkamp krever.

Geir :)

6963250[/snapback]

Slike ekstremister kan fort bli en døende rase (noe de i høyeste grad er i dag) ved å ha de i full offentlighet. Hvorfor skal vi prøve å omvende de som allerede er frelst? Jeg ser heller at vi bruker ytringsfrihet som et våpen mot vidre rekrutering til slike organisasjoner. Få det fram i lystet hva de egentlig står for, hvilke sannheter de benekter osv. La det være opp til alle og en hver om de virkelig ønsker å støtte opp om de, alle har rett til en mening, men la det også være klart for disse menneskene at det finnes bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Syns ikke folk skulle hatt lov til å tenke slik som Vigrid engang.

Går det an å bli mer ondskapsfull?

Jeg blir så provosert av slike folk at jeg ikke kan styre meg.

6965129[/snapback]

Vel det samme kan sies om punkere og kommunister som snakker om "revolusjon"

og å "knuse trynene på de jævla rikingene og de råtne kapitalistene".

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Å forby organisasjoner som Vigrid vil bare gjør de enda mer underground og lyssky. Tror ikke det løser noen ting.

6965385[/snapback]

/sign

Hvis slike organisasjoner bli gjort ulovlige fører det til lite eller ingen kontakt/samarbeid med politiet. Politiet bør ha en dialog med slike folk og fortelle dem hva som er lovlig og ikke lovlig :thumbup:

Lenke til kommentar

Om ikke annet så er Vigrid verdt en god latter. :!: Var nettop inne på sidene deres og maken til skolestil vrøvl skal man lete lenge etter. Er det en 14 åring i en manisk fase som har kokt sammen det som står på sidene?

Men etter at latteren har stilnet litt blir jeg oppgitt over at Vigrid skal ha noe som helst plass i samfunnet. :mad: At Vigrid har en plass i samfunnet viser vel at demokratiet fungerer.

Må også nevne at jeg har lest en god del av korrespondansen mellom tyske offiserer i Norge under krigen og Hitler og hans 'hoff' samt annen tysk korrespondanse av både privat og offentlig karakter og maken til renkespill, beskyldninger mot andre for å berge seg selv, ryggslikking og generell æreløs oppførsel finner man ikke engang i gamle klassikere som Falcon Crest og Dynastiet. Alle mot alle i et evig maktspill. :thumbdown: Og dette er er heltene til Vigrid. Ha, ha.

De nyttige idiotene i Vigrid skulle bare visst hvilken slave posisjon mange av dem ville fått i ett samfunn styrt av Vigrid.

Men forby Vigrid? NEI. Som andre har nevnt så er det bedre med ressurser rundt Vigrid slik at Vigrid kan dø ut eller bli enda mer marginalisert som følge av av at mennesker kan ta ett bevisst valg. Vigrid som fenomen blir man aldri kvitt. Demokratiet favner vidt. Og takk for det.

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

6965129[/snapback]

Nei, du er vel en av Blitzerene du da. "Kommana gutta, så denger virrem!"

Veldig mye bedre. :nei:

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

6965129[/snapback]

Jeg blir veldig provosert av kommunister og sterkt sosialistiske grupper også. AT det går an å være så korka. Se på Kina og Russland, kommunisme og "alt for all" politikk fungerer aldri, det ender opp med et hav av fattige mennesker og en enda rikere elite enn vi har i Norge per dags dato.

Men det skjønner de ikke, neida! Men, jeg syntes uansett de burde få lov til å være her, hvilken annen funksjon skal demokrati ha? En annen ting som også går de hus forbi, er at hadde vi ikke hatt demokrati, så ville de sannsynligvis ikke hatt muligheten til å eksistere og gjøre den "forskjellen" sin på samfunnet.

Det samme gjelder da Vigrid. Jeg kan ikke fordra tankegangen deres, men de er allikevel både et bevis på at demokratiet fungerer. Ondskapsfullt? Så absolutt. Men, det er da deres valg? De velger å hates og gjøres narr av. Om noen virkelig ønsker det, så skal få lov av meg :p

Nei til begrensninger av talen, ja til full ytringsfrihet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...