Gå til innhold

Forbud mot Vigrid.

Anbefalte innlegg

Å generalisere fra det, subjektive erferinger, til at "en hver" rød ungdomsorganisasjon oppfordrer til hat tror jeg du skjønner er ganske så håpløst.

6954499[/snapback]

Tja, når man har bred empiri er det ganske vanlig å trekke slutninger fra det. Man har f.eks ikke sett ALLE tigre korpulere på et og samme vis, men man kan dra konklusjoner ut fra et representativt antall.. :) Noe jeg tror du også skjønner...

"killhim.nu" ble jo f.eks støttet fra forskjellig hold.. bredt.

6954683[/snapback]

Jeg tror du med fordel ikke burde opphøye deg selv til et slikt altvitende vesen med bred nok empiri til å konkludere såpass bombastisk som du gjør. Samfunnsforskning tilsier at du umulig kan sitte på så "bred empiri" at du kan trekke deterministiske, ikke en gang probalistiske, slutninger (dog du kom med førstnevnte) og røde organisasjoner

6955017[/snapback]

Selvsagt kan jeg, på uoffisielt vis, sitte på egen empiri, bekjentes empiri og empiri innhentet fra hjemmesidene til grupperinger som RU, Blitz, AFA o.l... som i sin helhet tegner et generelt bidle av mentaliteten der ute. Dette tilsier selvsagt ikke at jeg opphøyer meg selv til noe som helst, slik uredelighet bør selv du holde deg for god for.. selv om jeg ser hvor bitter du er når du mangler enhver form for seriøs argumentasjon.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan umulig gjøre noe godt å forby organisasjoner som dette, på samme måte som det ikke er godt for noe å forby meninger.

Men for all del, om forbudet går gjennom er jeg mer enn gjerne med på å starte en kampanje for å forby SOS Rasisme, jeg synes de har laget mer enn nok kvalm opp gjennom tida. Man må jo gjøre det beste ut av situasjonen.

6954104[/snapback]

Two wrongs don't make a right :)

6954114[/snapback]

Det har jeg heller aldri ment. Det jeg mener er at om skaden først har skjedd er det like greit å gjøre det beste ut av det. Jeg er i prinsippet imot å forby SOS-R, selv om jeg også er imot mye av det de står for og gjør. Men dersom det nå skulle bli slik at det blir populært, og mulig, å få organisasjoner forbudt, vil jeg gjerne forsøke å få min søte hevn på SOS-R samtidig som jeg jobber for å få gjeninnført et forbud mot å forby organisasjoner.

6954864[/snapback]

Blir ikke det litt hyklersk? :)

Lenke til kommentar

Blir nesten mer skuffet over folka som vil forby Vigrid enn selve Vigrid. De har en annen forståelse av verdenshistorien enn resten av oss har. Hvis jeg hadde trodd jødene stod bak så mye faenskap så hadde nok ikke jeg vært særlig fan av dem heller. Men å være i mot yttringsfriheten... Det kan ikke forsvares på noen som helst måte imo.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Enten får vi ha ytringsfrihet eller så får vi ikke ha det. Ytringsfrihet er frihet under ansvar. Dersom noen vil bruke livet sitt på en forening som Vigrid, vel, la de sløse vekk tiden sin. Det er de som må ta konsekvensene den dagen de skjønner at ting ikke er så svart/hvitt som Vigrid vil ha det til.

Det som bekymrer meg er at organisasjoner som SOS Rasisme bruker tid og energi på en gjeng som sløser vekk tiden sin (etter min mening). Har ikke organisasjoner som dette bedre ting å bruke tiden sin på? Dette var vel samme gjeng som gikk til angrep på demokratene med egg (eller?)

Lenke til kommentar
På tide å revurdere reglene rundt statsstøtte til frivillige organisasjoner.

6954705[/snapback]

Får Vigrid statsstøtte?

Jeg tenker jo at de gjør jo et godt arbeid.

Tar imot freaks som lar seg kue. men i Vigrid lar de seg lure til å bli kuet med rakrygg!

Det er jo en sosial søppelplass, og renhold bør jo premieres!

Lenke til kommentar

Ja til vigrid.

Sos- rasisme dreper jo hovedgrunnen til at de eksisterer når de vil gjøre vigrid ulovlig.

Eg liker å lese på vigrid sin hjemmeside.. ukentlig. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt de sier, men det er interessant å høre andres perspektiv. Selv om vigrid er rasist skal de likevel få lov til å eksistere. De skal bli likebehandlet med andre borgere og skal få lov å ytre sine meninger!

Kan en mod fortelle meg hvorfor eg ikke kan få lov til å linke til vigrid no når vi diskuterer dem? Hadde vi diskutert baksiden.net eller frp så hadde det ikke vært noe problem å linke..

Men de som er interessert finner vel ut av det uansett ;)

Vigrid hater jøder, homofile og folk som ikke har samme "rase" som oss.

Sos-rasisme hater vigrid.

Hva er værst? Hvem har mest ressurser og støtte? jo sos-rasisme...

Hat avler hat

Lenke til kommentar
Ja til vigrid.

Sos- rasisme dreper jo hovedgrunnen til at de eksisterer når de vil gjøre vigrid ulovlig.

Jeg føler meg ganske sikker på at SOS R fint ville sagt seg villig til å bli lagt ned om rasismen hadde forsvunnet. Ikke om en rasistisk organsisajon forsvinner. Så ser ikke helt poenget ditt her.

Eg liker å lese på vigrid sin hjemmeside.. ukentlig. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt de sier, men det er interessant å høre andres perspektiv.

Det interssant å høre andre sine synspunkter om det ligger noe veloverveid bak det som blir sagt. Jeg skal være veldig forsiktig med å være arrogant og selvgod nå, men følgende eksempel tror jeg forteller det meste

Følgende er hentet fra Vigrid sin hjemme side, og er en deres to grunnprisipper

Grunnleggende forutsetning nr. 1 går på samfunnet vi vil bygge og kan formuleres omtrent slik:

Vigrid er et nettverksbasert samfunn hvor den formelle struktur til enhver tid er lik den uformelle struktur som til enhver tid samsvarer med de mest moderne muligheter til nettverksbasert kommunikasjon.

Altså:

Formell struktur = Uformell struktur = Nettverk

1. Bare det å si at en grunnleggende forutsetning kan formuleres omtrent slik viser manglende fremstillingsevne. Jeg mener at ønsker de seg litt kred så ikke kom med noe omtrentlig når de selv må skjønne at de beveger seg innenfor et ganske kontroversielt tema.

2. Vigrid vil ha et bygge et samfunn som også skal kalles Vigrid? Finner dette litt uklart.

3. Vigrid-samfunnet er et nettverksamfunn (her tenker jeg litt sånn ... no shit Sherlock....) som er har en uformell struktur som er lik den formelle strukturen.

Det viser total mangel av forståelse av hvilke som helst sosiale miljøer. Om det måtte være i barnehage, eller hele samfunnet forøvrig. Man kan ikke formalisere fullt ut det uformelle. Til og med Stasi med sitt byråkrati var ikke i nærheten. Dessuten er ytringen bare forkvaklet av å si "pluss = minus".

Og i den påfølgende Altså bemerkningen sier det noe sånt som 'pluss = minus = dividert'

Vigrid som en ekstremistisk organisajon er jo absolutt interssant. Hva de har å si er deriomot ikke det, før de har klart å være noe mer presis i sine ytringer.

Selv om vigrid er rasist skal de likevel få lov til å eksistere. De skal bli likebehandlet med andre borgere og skal få lov å ytre sine meninger!

Her er vi helt enig!

Kan en mod fortelle meg hvorfor eg ikke kan få lov til å linke til vigrid no når vi diskuterer dem? Hadde vi diskutert baksiden.net eller frp så hadde det ikke vært noe problem å linke..

Om så er tilfelle så lurer jeg også på det.

Hat avler hat

6955372[/snapback]

At Vigrid hater altslags rare mennesker er forsåvidt en ærlig sak det. SOS Rasisme hater ikke mennesken i Vigrid. Om de faktisk hater noe så er det kun det fordreide menneskesynet til Vigrid-sympatisørene. Har en god følelse av at SOS klarer å skille sak og person. Vigrid derimot har kun personer å hate.

Så hva er værst?

Og hvorfor trekker du inn ressurser og støtte her? Skal vi bare synes kjempe synd på Vigrid fordi deres syn ikke fanger massene? Skal vi derfor la Vigrid få lovt til å slippe å forsvare sine synspunkter? Mener faktisk Vigrid sympatisører det samme som deg her så har jo anti-rasistisk bevegelse vunnet kampen godt på vei.

Lenke til kommentar
Ja til vigrid.

Jeg føler meg ganske sikker på at SOS R fint ville sagt seg villig til å bli lagt ned om rasismen hadde forsvunnet. Ikke om en rasistisk organsisajon forsvinner. Så ser ikke helt poenget ditt her.

Eg liker å lese på vigrid sin hjemmeside.. ukentlig. Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt de sier, men det er interessant å høre andres perspektiv.

Det interssant å høre andre sine synspunkter om det ligger noe veloverveid bak det som blir sagt. Jeg skal være veldig forsiktig med å være arrogant og selvgod nå, men følgende eksempel tror jeg forteller det meste

Følgende er hentet fra Vigrid sin hjemme side, og er en deres to grunnprisipper

Grunnleggende forutsetning nr. 1 går på samfunnet vi vil bygge og kan formuleres omtrent slik:

Vigrid er et nettverksbasert samfunn hvor den formelle struktur til enhver tid er lik den uformelle struktur som til enhver tid samsvarer med de mest moderne muligheter til nettverksbasert kommunikasjon.

Altså:

Formell struktur = Uformell struktur = Nettverk

1. Bare det å si at en grunnleggende forutsetning kan formuleres omtrent slik viser manglende fremstillingsevne. Jeg mener at ønsker de seg litt kred så ikke kom med noe omtrentlig når de selv må skjønne at de beveger seg innenfor et ganske kontroversielt tema.

2. Vigrid vil ha et bygge et samfunn som også skal kalles Vigrid? Finner dette litt uklart.

3. Vigrid-samfunnet er et nettverksamfunn (her tenker jeg litt sånn ... no shit Sherlock....) som er har en uformell struktur som er lik den formelle strukturen.

Det viser total mangel av forståelse av hvilke som helst sosiale miljøer. Om det måtte være i barnehage, eller hele samfunnet forøvrig. Man kan ikke formalisere fullt ut det uformelle. Til og med Stasi med sitt byråkrati var ikke i nærheten. Dessuten er ytringen bare forkvaklet av å si "pluss = minus".

Og i den påfølgende Altså bemerkningen sier det noe sånt som 'pluss = minus = dividert'

Vigrid som en ekstremistisk organisajon er jo absolutt interssant. Hva de har å si er deriomot ikke det, før de har klart å være noe mer presis i sine ytringer.

Selv om vigrid er rasist skal de likevel få lov til å eksistere. De skal bli likebehandlet med andre borgere og skal få lov å ytre sine meninger!

Her er vi helt enig!

Om så er tilfelle så lurer jeg også på det.

Hat avler hat

6955372[/snapback]

At Vigrid hater altslags rare mennesker er forsåvidt en ærlig sak det. SOS Rasisme hater ikke mennesken i Vigrid. Om de faktisk hater noe så er det kun det fordreide menneskesynet til Vigrid-sympatisørene. Har en god følelse av at SOS klarer å skille sak og person. Vigrid derimot har kun personer å hate.

Så hva er værst?

Og hvorfor trekker du inn ressurser og støtte her? Skal vi bare synes kjempe synd på Vigrid fordi deres syn ikke fanger massene? Skal vi derfor la Vigrid få lovt til å slippe å forsvare sine synspunkter? Mener faktisk Vigrid sympatisører det samme som deg her så har jo anti-rasistisk bevegelse vunnet kampen godt på vei.

6955405[/snapback]

Hm..

Vigrid. De skulle jo starte politisk parti og greier tror jeg? Jeg må bare innrømme at jeg ikke skjønner meg på synspunktene til vigrid. For meg blir det litt drøyt, men de må jo få lov til å tro det de vil.

Det virker for meg som at det er mye frykt inne i bildet, det er kanskje det som gjør at det blir så ekstremt. Angrep er i manges tilfeller det beste forsvar, tror man..

Lenke til kommentar
På tide å revurdere reglene rundt statsstøtte til frivillige organisasjoner.

6954705[/snapback]

Får Vigrid statsstøtte?

Tror ikke det. Men en annen organisasjon som nevnes i tråden, gjør vel det.

Jeg tenker jo at de gjør jo et godt arbeid.

Tar imot freaks som lar seg kue. men i Vigrid lar de seg lure til å bli kuet med rakrygg!

Det er jo en sosial søppelplass, og renhold bør jo premieres!

6955364[/snapback]

:ph34r:

Lenke til kommentar
Så latterlig? SOS-Rasisme har tydeligvis problemer med å akseptere andre menneskers meninger. "Om du ikke er enig, kan du ikke eksistere."

Men på den annen side, SOS-Rasisme er gjennomsyret av gamle AKP og RVere.

6956111[/snapback]

Vår tids heksebrennere og inkvisitører..

6956156[/snapback]

Absolutt.

Har noen høyrevridde organisasjoner prøvd å forby noe som helst venstrevridt?

Jeg spør her, og søker svar. Det er ikke en påstand.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke man skal forby Vigrid som organisasjon. Dersom personer ønsker å vise seg så dumme og intolerante at de blir med i Vigrid må de da få gjøre det.

Det må være mye bedre dersom man slår hardt ned på de straffbare handlingene medlemmer av Vigrid eventuelt gjør, og ikke straffer dem som en gruppe. At noen folk mener at enkelte mennesker er mer verdt enn andre må de få lov til, ingen skal kunne tvinge dem til å tro noe annet. Så lenge de ikke går til psykisk eller fysisk angrep på andre mennesker.

Dessuten er jo nynazister maks underholdning da :p Tror nesten jeg aldri har ledd så mye som når jeg så bilder av nazi- marsjen til Boot Boys i Hokksund for en del år siden. At enkelte mennesker kan være så dumme er rett og slett ufattelig.

Ååååh, kommunister! Huff! Jeg kan ikke fordra kommunister! Men, de er like morsomme som nynazister da ;)

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke man skal forby Vigrid som organisasjon. Dersom personer ønsker å vise seg så dumme og intolerante at de blir med i Vigrid må de da få gjøre det.

Det må være mye bedre dersom man slår hardt ned på de straffbare handlingene medlemmer av Vigrid eventuelt gjør, og ikke straffer dem som en gruppe. At noen folk mener at enkelte mennesker er mer verdt enn andre må de få lov til, ingen skal kunne tvinge dem til å tro noe annet. Så lenge de ikke går til psykisk eller fysisk angrep på andre mennesker.

Dessuten er jo nynazister maks underholdning da :p Tror nesten jeg aldri har ledd så mye som når jeg så bilder av nazi- marsjen til Boot Boys i Hokksund for en del år siden. At enkelte mennesker kan være så dumme er rett og slett ufattelig.

Ååååh, kommunister! Huff! Jeg kan ikke fordra kommunister! Men, de er like morsomme som nynazister da ;)

6956266[/snapback]

La ugresset vokse opp, da er det lettere å se det:)

Lenke til kommentar

Til Marley: Hvis du tenker på høyreekstreme grupper, så jobber de ikke innenfor demokratiet i særlig grad. De er fullt klar over at de ikke har makt og innflytelse til å bestemme noe som helst. De vil vinne opinionen, forbudene kan komme etter at de kommer til makten...

Edit: Vet ikke svaret.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
La ugresset vokse opp, da er det lettere å se det:)

6956277[/snapback]

Ekke helt sikker på om det betydde at du var enig eller ikke :p Men tankegangen din er jeg enig i. Lettere å behandle dem når de er synlige.

6956403[/snapback]

Er enig i en del av det du sier, det var det jeg ville få frem i alle fall. Hadde vi ikke hatt "ugress" hadde vi vel heller ikke hatt "blomster"? hihi.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...