ikkeibruken Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg er på utkikk etter en router. Den skal ha god Trådløs rekkevidde og være driftsikker. Og litt stor hastighet hvis det er mulig. Pris forsåvidt ingen hindring. Hva slags router bør jeg handle? Noen innblikk? På forhånd takk! Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hvis du har lyst til å gå for det sikre valget med en standard som er helt ferdigsnekret så ville jeg valgt: Linksys WRT54GL Hvis du derimot har lyst til å prøve deg på den nye n-standarden som skal ha større hastighet og rekkevidde: Linksys WRT300N Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Takk for respons ! Linksys WRT300N så igrunnen veldig bra ut. Responsen på komplett så jo sånn middels ut, men skal denne være virkelig bra? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Takk for respons ! Linksys WRT300N så igrunnen veldig bra ut. Responsen på komplett så jo sånn middels ut, men skal denne være virkelig bra? 6953723[/snapback] Vet dessverre ikke, som sagt, blandet respons, men WRT54GL har fått masse ros, i tillegg så er GL den utgaven du kan innstallere 3.parts firmware på. Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 27. september 2006 Forfatter Del Skrevet 27. september 2006 Ok. Jeg er litt gira på en kraftig ruter... Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 dette spørsmålet kommer jo ofte her inne jeg er enig i wrt54gl, den er gode jeg ville venta med å shoppe wrt300n... la det komme noen nye firwares først og går man for en wrt300n så shopp også et 300n trådløskort. Selv har jeg en netgear WPN824 som fungerer utmerket, har ikke testa den over lange avstander,men den er stabil som fjell. Du vil ha en krafig router, gå for en linksys og hiv in 3parts firmware, og evt større antenner. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Test: Ny generasjon WLAN Neste standard for WLAN lar vente på seg, men det hindrer ikke produsentene i å kaste seg ut av startgropa. Vi har testet de første produktene for 802.11n http://www.idg.no/tester/article16508.ece Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Takk for god respons!! Jeg lurer på om jeg rett og slett vil gå for Linksys WRT300N Jeg er har lyst på denne for jeg er veldig opptatt av rekkevidden og hastigheten. Og jeg tror kanskje jeg vil gå for CNet Outdoor Directional Antenna i tillegg for å få ekstra god rekkevidde. Jeg trenger vel bare en antenne for å sende ut signaler? Dette vil vel bli bra? Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 ang:wrt300n Jeg er litt spent på hvordan du har tenkt å koble på en utendørs antenne på denne "siden det ikke går an å sku av de antennene som allerede er på". wrt300n skal i utgangspunktet ha god rekkevidde, iværtfall om du benytter f.eks wpc300n el lignende. Om du går for denne så er det superviktig å oppdatere til siste firmware som er 2.00.15 akkurat nå. Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 29. september 2006 Forfatter Del Skrevet 29. september 2006 Ok, hehe Ja får vel eventuelt kjøpe wpc300n! Jepp, skal huske å oppdatere til siste firmwaren vis jeg går for denne... Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Jeg kjøpte nettopp en WRT54GL og håper den er stabil og grei, men er det noen som har en ide om hvordan man lettest kan montere den på en vegg? Den har jo ingen opphengsmuligheter! EDIT: Fant noen hull under føttene på routeren som den muligens kan henge i.. Endret 29. september 2006 av Narvis Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvis ikke det fulgte med (noe jeg trodde det gjorde) så trenger du et Veggmonteringssett. Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Hvis ikke det fulgte med (noe jeg trodde det gjorde) så trenger du et Veggmonteringssett. 6966074[/snapback] I see. Latterlig at de ikke bare kunne spandere noen vanlige opphengshull på baksiden lissom, i stedet for å snike til seg 150 kr for et eget veggmonteringssett.. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 Noen av Linksys-ene har eget oppheng i selve routeren, blant annet: WRT54GC, men jeg var helt sikker på at det fulgte med veggmonteringssett til noen av de blå linksysene også, jeg pleier alltid å kaste sånne brett når jeg kjøper routere/ap-er. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg er også på utkikk etter en god ruter som må takle et 26mbit bredbånd. Den jeg har nå driver og tar kvelden, så før den tar kvelden helt skal jeg kjøpe meg en ny ruter. Tenker litt på det med Quality of service. Hva slags fordeler vil det gi meg? Er det noen ulemper? Lenke til kommentar
ikkeibruken Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Bestilte akkurat Linksys WRT300N, håper d blir bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå