Mott Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Synes dette er en utrolig bra film, en av de beste filmene jeg har sett fra WW2 når man tenker på selve handlingen og det hjelper ikke serlig at det er en sann histori. Og en utrolig bra slutt, ikke minst. Morten Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Syns dette er en veldig bra film. Vil gjerne se den igjen. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Et episk mesterverk. På min topp ti liste, og er den beste WW2-filmen sammen med The Pianist. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Så den på skolen istad, men synes at den er litt oppskrytt. men jeg har jo alltid likt filmer av typen Commando, Predator, Die Hard o.l best. Slutten var nesten gråtefremkallende though... Tror jeg skal se den hjemme en gang, fordi 3 timer med film i strekk på en beinhard stol er ikke noe for hverken meg eller halebeinet mitt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Hva er det som er så oppskrytt med den, da? Lenke til kommentar
guest315 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) ---- Endret 7. oktober 2007 av guest315 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Holocaust-filmer skal handle om de som overlever, ikke de som dør. Det er derfor Schindler og The Pianist er gode filmer, de skal vise om håpet i den verste tenkelige situasjonen. Den skal vise at det fortsatt er et ørlite håp for menneskeheten. Vil du bare bli tvers gjennom deprimert så kan du se Men Behind The Sun, dette handler om noe helt annet. Og et menneskeliv er for øvrig aldri en dråpe i havet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vil man se utelukkende død og fordervelse, har vi jo dokumentarene. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har gitt den 10/10 på IMDB. Er like bra hver gang jeg ser den. Trengs snart et gjensyn, så den sist med skolen og publikummet var ikke storslagent. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Denne filmen bør være obligatorisk i WW2-undervisningen på skolen. Flott skildring av miljøet og handlingene på den tiden. Liker også det at en tysker ikke vinkles som det ondeste onde. Endret 21. september 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Så denne filmen på skolen og var overrasket. Trodde ikke dene filmen skulle være noe spesielt bra, men da jeg så den fikk jeg sjokk. Dette er en film alle bør se. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Dette er den eneste filmen jeg noen sinne har felt tårer for. En helt utrolig fantastisk film som skildrer det gode i mennesket når det onde rår. En av de aller beste filmene noen sinne lagd. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Når jeg var yngre så likte jeg den for volden, men når jeg så den her om dagen med eldre øyne ble jeg imponert av andre grunner. Godt skuespill, godt filmet, svart-hvitt var et genialt trekk, den lille jenta i rødt. En veldig bra film. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hva er det som er så oppskrytt med den, da? 9529767[/snapback] Veldig mange går og maser om at den er helt fantastisk og at det er den beste filmen noensinne o.l. Det mener jeg at er oppskrytt. Jeg ville gitt filmen 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå