Gå til innhold

NSB kastet betalende student av toget

Anbefalte innlegg

Semesterkort skal vises hvis man skal ha studentrabatt, ikke når man har hatt kortet en god stund.  Det står i NSBs regelverk at da holder det med legitimasjon med bilde som bevis når billett skal femvises.

Tåpelig oppførsel fra konduktøren.

6965899[/snapback]

Det står på billetten at den er ugyldig uten semesterkortet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Semesterkort skal vises hvis man skal ha studentrabatt, ikke når man har hatt kortet en god stund.  Det står i NSBs regelverk at da holder det med legitimasjon med bilde som bevis når billett skal femvises.

Det er semesterkortet som beviser at du ER student. Strengt tatt trenger man ikke studiekortet, det er bare en legitimasjon. Bankkort + semesterkort er helt OK. Det er semesterkortet som viser at du har betalt semesteravgift, ikke studentkortet.

Nok om den saken.  Ut og drekka nå :dribble:

6965899[/snapback]

Begynt allerede kanskje? :hmm:

Lenke til kommentar
Nei, det står ikke på månedskortet at det ugyldig uten semesterkort. På baksiden til den jeg har står det at fotolegitimasjon må fremvise. Står ingenting om semesterkort.

6966090[/snapback]

Omg. Det er STUDENTKORTET som er ugyldig uten semesterkort.

Bakpå månedskortet står det: "... Billetten gjelder for alle studenter [..alder..] som har gyldig studentbevis påført BETALT SEMESTERAVGIFT (min uth.)."

Ganske klinkende klart?!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg synes UiO har et morsomt system for semesterkort. Du får en slik fin plastlomme til å ha studentkortet og semesterkortet i. Den er så fin at den fjerner all tekst på semesterkortet etter noen timer. Flott initiativ av UiO synes jeg.

7075819[/snapback]

Man må bare fortsette å ha de sammen, evt legge semesterkortet med tekstsiden inn mot studentkortet, men idiotisk, ja det er det

Lenke til kommentar

Jeg har hatt semesterkortet i plastlomme i årevis uten at det har tatt skade av det. Det de har sendt ut dette semesteret har jo nesten blitt uleselig på et par måneder, så kvaliteten på papir/trykk må ha vært vesentlig dårligere i høst slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...