Plomma2 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Semesterkort? Aldri hørt om. Har heller ikke måttet vise frem noe sånt ved kjøp av månedskort. Jeg tar samme strekning som han i artikkelen. Jeg har et studentbevis og det er nok. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Semesterkort?Aldri hørt om. Har heller ikke måttet vise frem noe sånt ved kjøp av månedskort. Jeg tar samme strekning som han i artikkelen. Jeg har et studentbevis og det er nok. 6955253[/snapback] Nuh vel.. Da må du leve i din egen lille verden tror jeg.. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Semesterkort?Aldri hørt om. Har heller ikke måttet vise frem noe sånt ved kjøp av månedskort. Jeg tar samme strekning som han i artikkelen. Jeg har et studentbevis og det er nok. 6955253[/snapback] Nuh vel.. Da må du leve i din egen lille verden tror jeg.. 6955256[/snapback] Javel? Jeg har aldri mottat informasjon om noe som kan kalles et semesterkort. Jeg har et studentbevis som er merket at er gyldig for høstsemesteret 2006, men ikke noe semesterkort. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Semesterkort?Aldri hørt om. Har heller ikke måttet vise frem noe sånt ved kjøp av månedskort. Jeg tar samme strekning som han i artikkelen. Jeg har et studentbevis og det er nok. 6955253[/snapback] Nuh vel.. Da må du leve i din egen lille verden tror jeg.. 6955256[/snapback] Javel? Jeg har aldri mottat informasjon om noe som kan kalles et semesterkort. Jeg har et studentbevis som er merket at er gyldig for høstsemesteret 2006, men ikke noe semesterkort. 6955257[/snapback] Hvor studerer du? Alle studenter ved UiO, HiO, KHiO, BI o.l. får semesterbevis.. hvor går du? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Semesterkort får en ved innbetaling av semesteravgift i posten, det er en liten papirlapp som rives fra et brev en får fra universitetet/høyskolen. Der jeg fikk mitt studentbevis måtte dette fremvises for å få studentbevis i det hele tatt. Men kanskje systemet er noe anderledes andre plasser. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Semesterkort får en ved innbetaling av semesteravgift i posten, det er en liten papirlapp som rives fra et brev en får fra universitetet/høyskolen. Der jeg fikk mitt studentbevis måtte dette fremvises for å få studentbevis i det hele tatt. Men kanskje systemet er noe anderledes andre plasser. 6955285[/snapback] Du sa noe der, så jeg begynte å lete litt i papitbunken min, og neimen har jeg ikke fått et sånt lite kort fra uio. Ikke hatt bruk for det enda, men. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Fight the power! Tåpelige regler er til for å gjøre opprør mot! Attica, attica! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Mener du å påstå at dette er et problem med systemet vi som forbrukere skal bruke masse energi på å sørge for at går i orden? Ja, det er skikkelig stress å få med seg det forbaskete semesterkortet hver dag. Papirlappen på størrelse med et visa-kort tar nesten litt for mye plass. Eller må du si deg enig i at dette i utgangspunktet er og burde være et problem for NSB, slik at de selv burde ta ansvaret å rette opp i denne systemfeilen istedenfor å behandle passasjerer(kunder) dårlig? 6955049[/snapback] Dette er ikke noe NSB kan gjøre noe med, de må bare leve med ordningen som universitetet bruker. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Du sa noe der, så jeg begynte å lete litt i papitbunken min, og neimen har jeg ikke fått et sånt lite kort fra uio.Ikke hatt bruk for det enda, men. 6955384[/snapback] Kan være greit å ta med seg heretter da. Ellers blir du satt av toget. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Grunnen til at man må bevise at man er student akkurat nå er den at den studentrabatten ikke er noe kollektivbransjen gir oss av egen fri vilje, den er fremforhandlet og blir gjennomført med økonomisk støtte fra studentorganisasjonene (staten) og staten Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Herregud.. minn meg på at jeg går til avisen for å sutre neste gang jeg ikke er klar over / bevisst unngår å følge gjeldende lover og regler. Forresten, har SOS Rasisme uttalt seg om saken? Dette er vel omtrent på deres nivå.. Endret 28. september 2006 av b0nna Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 b0nna: Skal minne deg på det, for det skjer deg garantert en eller annen gang. Fin holdning du viser her. Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 La oss få fakta på bordet: Det står helt klart at må ha med semesterkortet som gyldig dokumentasjon! Studenten hadde det ikke Konduktøren fulgte reglene Regler er ikke til for å brytes Saken er jo ikke vanskelig: Studenten dret seg ut, konduktør fulgte reglene, studenten syter av sin egen feil til media. Hvem, utenom meg, er klovnen her? 6955133[/snapback] Men!Det må vises fram når man kjøper månedskortet, så jeg fortalte at jeg derfor måtte være studentReglene er ikke til å brytes nei men det hadde ikke gjort noe om man bøyde dem litt. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 La oss få fakta på bordet: Det står helt klart at må ha med semesterkortet som gyldig dokumentasjon! Studenten hadde det ikke Konduktøren fulgte reglene Regler er ikke til for å brytes Saken er jo ikke vanskelig: Studenten dret seg ut, konduktør fulgte reglene, studenten syter av sin egen feil til media. Hvem, utenom meg, er klovnen her? 6955133[/snapback] Men!Det må vises fram når man kjøper månedskortet, så jeg fortalte at jeg derfor måtte være studentReglene er ikke til å brytes nei men det hadde ikke gjort noe om man bøyde dem litt. 6956574[/snapback] Igjen.. ingenting stopper meg fra å kjøpe 12000 månedskort (for å sette ting på spissen) med mitt semesterkort.. for så å videreselge dem til eldre og ferdige studenter som fortsatt har sin studentID.. min studentID er gyldig til 2011, lenge etter at jeg er ferdig.. Lenke til kommentar
sbstn Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) . Endret 3. februar 2009 av sbstn Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Semesterkort?Aldri hørt om. Har heller ikke måttet vise frem noe sånt ved kjøp av månedskort. Jeg tar samme strekning som han i artikkelen. Jeg har et studentbevis og det er nok. 6955253[/snapback] Nuh vel.. Da må du leve i din egen lille verden tror jeg.. 6955256[/snapback] Javel? Jeg har aldri mottat informasjon om noe som kan kalles et semesterkort. Jeg har et studentbevis som er merket at er gyldig for høstsemesteret 2006, men ikke noe semesterkort. 6955257[/snapback] Hvor studerer du? Alle studenter ved UiO, HiO, KHiO, BI o.l. får semesterbevis.. hvor går du? 6955260[/snapback] Han har sikkert samme "systemet" som meg, ved at vi ved HIBO får utstedt et klistremerke ved betalt semesteravgift, og dette skal festes på baksiden av studentkortet, dog ikke over magnetstripen, som en i klassen gjorde... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Ja, det er skikkelig stress å få med seg det forbaskete semesterkortet hver dag. Papirlappen på størrelse med et visa-kort tar nesten litt for mye plass. Hvis man ser veldig snevert på det, og ikke tenker på signaler dette sender til samfunnet generelt, så er jeg jo selvsagt enig i at det ikke i utgangspunktet er forferdelig tungvindt å ta med seg en papirbit. Allikevel kan det lett tenkes at man i en eller annen gitt situasjon glemmer denne papirbiten, som sikkert alle andre tidligere i sin barndom f.eks. har glemt et busskort. Vanligvis da, så blir man bra behandlet og dette gjør at man kommer tilbake igjen til selskapet senere. Hvorfor du i utgangspunktet stiller deg som en motstand mot forbrukere generelt er jeg litt skeptisk til. Dette er ikke noe NSB kan gjøre noe med, de må bare leve med ordningen som universitetet bruker. 6955989[/snapback] Det var da en spenstig påstand. Hva med å koble månedskort opp til navn, som de da registrerer enkelt og greit ved kjøp av månedskortet. Ved denne transaksjonen må de jo allikevel sjekke studentbevis\semesterkort. Slik at da skulle det ikke lenger være nødvendig å ha med seg noe dokumentasjon utover legitimasjon i det hele tatt. EDIT : 1000 innlegg!! Dette må feires!! Endret 28. september 2006 av snoemann Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Igjen.. ingenting stopper meg fra å kjøpe 12000 månedskort (for å sette ting på spissen) med mitt semesterkort.. for så å videreselge dem til eldre og ferdige studenter som fortsatt har sin studentID.. min studentID er gyldig til 2011, lenge etter at jeg er ferdig.. 6956583[/snapback] Så du mener altså da at dette problemet IKKE ligger på NSB's side? Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg har reist med NSB fra Oslo til Åndalsnes og tilbake flere ganger til studentpris, uten å ha hatt noe særlig med gyldig studentID på meg. Uansett, hvis du reiser med "minipris" som koster en 199,- eller 299,- per vei, så gjelder den prisen både for studenter og vanlige reisende, så da trenger du ikke noe bevis. Bestiller du i noenlunde passelig tid i forveien så får du disse prisene. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Igjen.. ingenting stopper meg fra å kjøpe 12000 månedskort (for å sette ting på spissen) med mitt semesterkort.. for så å videreselge dem til eldre og ferdige studenter som fortsatt har sin studentID.. min studentID er gyldig til 2011, lenge etter at jeg er ferdig.. 6956583[/snapback] Så du mener altså da at dette problemet IKKE ligger på NSB's side? 6957364[/snapback] Hvorfor skulle problemet være på NSB sin side? Problemet ligger vel kanskje i manglende kommunikasjon mellom studiestedene og ALLE leverandørene av transporttjenester med studentrabatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå