Joakim77 Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Når jeg skal prøve å innstallere min Sidewinder Gamepad i kontrollpanel i WIN XP, får jeg opp denne meldingen: "Your gameport or gameport drivers are not properly configured. Please consult the device manager". Jeg regner da med at Xp ikke finner gameporten på hovedkortet. Har sett i instruksjonsboken, men finner ikke ut hvordan jeg skal få gamepad'en til å virke. Takker for forslag. Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 du må koble den til gameporten på lydkortet Lenke til kommentar
Joakim77 Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 Jeg har ikke et eksternt lydkort. Bruker det som er innebygget i hovedkortet. Lenke til kommentar
Joakim77 Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Er det ingen som kan hjelpe meg på dette? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Du kobler til gameporten/midiporten et sted nederst på hovedkortet, og legger deretter inn alle driverne som er på den medfølgende cden. Hvis du har et lydkort i maskinen som også har en gameport, må du inn i BIOSen og endre ressursene til gameporten. På dette kortet blir de manuelt tildelt i biosen til gameport. Du har to valg, virker ikke det ene, så skal det andre virke. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Er litt trøtt, men husker jeg ikke feil - så må du inn i bios og "enable" gameporten på dette kortet. Ganske oversiktlig bios, så du burde finne frem. Lenke til kommentar
Joakim77 Skrevet 3. november 2002 Forfatter Del Skrevet 3. november 2002 Takker for all hjelp. Måtte enable gameporten i Bios for å få den til å funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå