Gå til innhold

ny stasjonær - Conroe-system

Anbefalte innlegg

eg driver å kjøper meg ny data og har komt fram til dette oppsettet:

CPU: Core 2 Duo E6600

HK: Asus P5B Deluxe

Skjermkort: XFX GeForce 7950GT 550M 512MB

Minne: OCZ XTC Platinum PC2-6400 2x1024MB

HDD: WD Caviar SATA2 320GB

Strømforsyning: Thermaltake 550W ToughPower ATX 12V 2.0 Active PFC

totalt 15 000 med skjerm, kabinett og litt smådill

(Edit: Burde kanskje skrive ka den skal brukast til og? :p

Alt. :) spill, videoencoding (xvid), vanlige kontorprogram, osv.. den skal og overklokkast.)

ser dette bra ut? bør nåke forandrast? (CPU får ingen meg til å bytte :)) tenker då mest på minne og skjermkort. minne 2595,- og skjermkort 2785,-, så er ikkje så galen pris heller

på forhånd takk :)

-Simen

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har tenkt å kjøpe frå netshop, shg og psdata. såg litt rundt der etter gf7900 og radeon x1900 skjermkort, men eg fant ingen alternativ eg var fornøgd meg/såg bedre ut enn det eg har funne frå før til ca samme pris.

einaste alternativet er jo då å gå ned et par hundringsar til et 7900GT-kort, men dei er vel ikkje bedre, så då er ikkkje det så intressangt.

men kjøling kan jo og byttast ut........ :)

Lenke til kommentar
kom foresten tilfeldigvis over dette hovedkortet Gigabyte GA-965P-DQ6

når det gjeld spesifikasjonar er det ganske likt asus p5b, det er litt dyrare, men er det bedre?

6953441[/snapback]

Det er nok litt bedre, ja.

Men største fordelen er att dette skal kunne støtte Crossfire, men det er jo ikke nnoe poeng med nVidia skjermkort (ingen ulempe med crossfire støtte uansett altså) men det er ingen fordel.

Lenke til kommentar
kom foresten tilfeldigvis over dette hovedkortet Gigabyte GA-965P-DQ6

når det gjeld spesifikasjonar er det ganske likt asus p5b, det er litt dyrare, men er det bedre?

6953441[/snapback]

Styr unna Gigabyte med de OCZ brikkene, har hatt masse trøbbel.

Umulig å kjøre på 800 stabilt over lengre tid,trodde alt var fryd og gammen , men er en restart eller 2 i døgnet hvis jeg kjører ramen over 700 mhz uansett timing.

Vet ikke sikkert om det er hovedkortet eller ram brikkene som er suspekte,men sjekk litt rundt på nettet før du kjøper de brikkene.

Lenke til kommentar
det hørtes jo litt rart ut, men har jo muligheit til å kjøpe geil eller kingston hyperx minne og.

stabilitetsproblema dine kan no vere innstillingar og...

faen, eg ffekk jævli lyst på dette gigabyte kortet, såg hefti ut

6953732[/snapback]

Er ikke innstillinger , har prøvd alt. Men ser på nettet att OCZ sier de nå har testet brikkene på DQ6 og det funker , ihvertfall med nyere produksjoner av brikkene.

Men leser man forumene på diverse hw sider , er det mange med problemer når det gjelder disse OCZ brikkene.

Også ganske mange med problemer med Gigabyte kortene.

De mest fornøyde brukerne av core2duo ser ut til å ha kort basert på 975 brikkesettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...