Christian. Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Hei. Har et lite problem med nettverket mitt. Fikk en ny laptop idag, Dell D420 med Win XP Pro SP2, men når jeg prøver å koble den opp mot wlanet får jeg "Begrenset eller ingen forbindelse", hvis jeg tar av krypteringen på nettverket fungerer det helt ok. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse det? Endret 27. september 2006 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) for at noen skal kunne svare på den her, så hadde det vært kjekt å vite hvilken router du har hvordan trådløs kort osv. jeg vil gjette på at problemet ligger i at du ikke har oppdatert firmware på router, og har en gammel driver til nettverkkortet."og selv om pc'n er ny ligger det nok nyere netverkskort drivere på nett". Og så har du sikkert testa med en wpa2 kryptering el. lignende.... så oppdater driver og firmware og test først med en wep kryptering. Endret 27. september 2006 av Sletet+adslkfjv Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 (endret) Det er et Dell 1490 wlan kort. Routeren er sparklan router, husker ikke helt modell nr. Drivere lastet jeg ned fra dell.no så de bør være de nyeste Testet med wpa-psk kryptering uten at det heller hjalp. Endret 28. september 2006 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Her kommer to "dumme" spørsmål til. Har både router (Accesspunkt) og PC støtte for samme type kryptering? Og du benytter samme nøkkel begge steder? Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 ChRiStiAn^: Det jeg egentlig mente var at du skulle prøve wep krypteing. pluss at du ikke skal anta at du har siste driver,du søker på google. Vidre så må/burde du oppdatere firmware i router. PerB:det står ofte i manual/specs hva AP støtter. de fleste støtter wpa og wep kryptering, så for å gjøre det lett for deg selv, så hold deg til wep kryptering. og ja du må ha samme nøkkel, du legger inn nøkkel i AP, og bruker den nøkkelen du lager på pc'n. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Jada, har prøvd båte wep og wpa og med riktig nøkkel. Vill tro at nettverkskort en får med pc støtter wep. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Om du har "åpen WEP" vil du kunne koble til selv om du ikke har riktig nøkkel, men du vil ikke få noen brukbar IP. Alt støtter vel WEP? Det er vel WPA som er mindre kompatibelt. Prøv å tast inn kodene i HEX og ikke ASCII, søk på google etter ASCII to HEX converter om du har et bestemt kodeord. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 28. september 2006 Forfatter Del Skrevet 28. september 2006 Skal teste det. Routeren står på Open wep ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå